طالبان

سخنگوی طالبان امروز با هشدار به واشنگتن در خصوص عدم تمدید ضرب الاجل توافق شده ۹ شهریور ماه تصریح کرد: نیروهای آمریکایی بی‌رحمانه به سوی مردم در فرودگاه کابل تیراندازی می‌کنند.

به گزارش مشرق، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز سه شنبه در سخنانی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی بی‌رحمانه به سوی مردم در فرودگاه کابل تیراندازی می‌کنند.

سخنگوی طالبان در این باره ادامه داد: تلاش‌هایمان به صورت جدی ادامه داشته و ۸۰ درصد احتمال دارد که در پنجشیر درگیری صورت نگرفته و به زودی احتمالاً این مشکل حل و فصل شود. به کسانی که در پنجشیر هستند اطمینان می‌دهیم که جان شان در امان بوده و هیچ خطری برای آنها وجود ندارد. باید تمامی تجهیزات نظامی که در پنجشیر است، تحویل داده شود.

ذبیح‌الله مجاهد در ادامه اضافه کرد: احدی در هیچ کجای کشور تحت پیگیرد قرار ندارد. هیچ فهرستی قبل در این باره نداریم؛ چون عفو عمومی اعلام کردیم و همه چیز در گذشته را فراموش کردیم. پرسنل ارتش و پلیس در کنار نیروهای طالبان خدمت خواهند کرد. جاده فرودگاه کابل را بستیم و فقط به اتباع خارجی اجازه عبور می دهیم. آنچه در فرودگاه کابل شاهد بودیم، دردناک است و آمریکایی‌ها نباید افغان ها را به تَرک کشورشان تشویق کنند. به مترجمان افغان اطمینان می دهیم که از آنها حفاظت خواهیم کرد و از آنها می خواهیم کشور را ترک نکنند. زنان کارمند دولت، هنگامی که امنیت برقرار شود می توانند کار خود را از سر بگیرند.

وی در ادامه افزود: ما از طریق دفتر سیاسی خود به سفارت‌خانه‌ها اعلام کرده بودیم که نباید هراس داشته باشند. آنها می‌توانند بمانند. نیروهای ما امنیت آنها را تامین می‌کنند و خطری متوجه آنها نیست.

این مقام ارشد طالبان گفت: قرار است فعالیت آموزشی و تحصیلات عالی دوباره از سر گرفته شود. موانع امنیتی که در سراسر شهر وجود دارد برداشته خواهد شد. بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

سخنگوی طالبان در باره اینکه ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در کجا به سر می‌برد گفت: در آینده نزدیک وی را خواهید دید.

او درباره اینکه آیا طالبان آماده تمدید مهلت حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل است، گفت: حضور ایالات متحده در حال حاضر با توافق ما مغایرت دارد. ما از آمریکا می‌خواهیم که عملیات تخلیه نیروهای خود را تا مهلت مقرر (۳۱ آگوست، ۹ شهریور ماه) به پایان برساند. در غیر این صورت، موضع خود را بعداً اعلام خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    2 1
    یعنی حرف این یارو رو باور کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس