کد خبر 1263442
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
مرفاوی: استقلال برای بستن تیم زمان زیادی ندارد/قائدی در فوتبال ایران اشباع شده بود

مربی اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: با دعوت بازیکنان جدید به تیم ملی به مشکلات استقلال اضافه شده است.

به گزارش مشرق، صمد مرفاوی در خصوص وضعیت نقل و انتقالات استقلال اظهار داشت: نقل و انتقالات اسمش رویش است، برخی برای تمدید مذاکره می کنند، یا توافق می کنند یا به توافق نمی رسند ولی استقلال چون با الهلال بازی دارد باید سریعتر تیمش را ببندد. این بازی هم یک دیدار ملی است و نباید دست سرمربی استقلال برای تمرینات خالی باشد.

وی در خصوص نقل و انتقالات این باشگاه و اینکه برخی بازیکنان هنوز با استقلال به توفق نرسیده اند افزود: استقلال زمان کمی دارد، باید قبول کرد قرارداد برخی بازیکنان در سال گذشته کاذب بود و دیدید که تیم جامی نیاورد. آن قراردادها باید به بازیکنانی تعلق می گرفت که حداقل یک جام می گرفتند. نه اینکه بازیکنان کم گذاشتند اما به هر حال این بازیکنان جامی هم کسب نکردند.

مربی اسبق استقلال  خاطرنشان کرد: برخی بازیکنان باید در عقد قرارداد کوتاه بیایند و علاقه خود را نشان بدهند. همانطور که گفتم وقت تنگ است و سرمربی تیم باید سریع کارش را شروع کند. الان تصمیم خیلی جدی و قطعی مهم است.یکسری بازیکن هم جذب تیم شده اند و مجیدی روی تفکراتش بازیکن گرفته است. من سرمربی تیم استقلال را درک می‌کنم  چون خودم یک مربی هستم. باید به تفکرات او احترام بگذاریم. 

مرفاوی ادامه داد: تمرینات هم از روز گذشته شروع شده است. واقعیت ها را باید گفت، چه خوب و چه بد. با دعوت بازیکنان به تیم ملی مشکلی به مشکلات استقلال اضافه شده است.۵ بازیکنی که می توانند در تیم اصلی باشند به اردوی تیم ملی دعوت شده و این دست سرمربی را می بندد.قطعا استقلال از این اتفاق ضرر می کند.وضعیت استقلال هر چه سریعتر باشد مشخص شود چون بازی استقلال هم بازی ملی است. الهلال وارد مسابقات باشگاهی شده و آماده است. این وسط باید طوری برنامه ریزی شود که استقلال ضرر نکند.

مربی اسبق استقلال در خصوص جدایی قائدی و انتقاداتی که به این موضوع شده است گفت: این بازیکن بسیار توانمند است و تمام امور هجوم استقلال به او ختم می شد. صادقانه باید گفت در لیگ ایران هم بازیکنی برای جایگزینی وی نداریم اما قائدی خیلی سریع از فوتبال داخلی اشباع شد و به فکر رفتن افتاد. من اگر مربی تیمی بودم دوست داشتم قائدی در تیم خودم باشد ولی وقتی او دوست ندارد در تیم بماند و به فکر پیشرفت کردن است نمی شود جلوی او را گرفت.

وی تاکید کرد: قائدی اولین بازیکنی نیست که در استقلال ستاره شد و رفت و آخرین هم نخواهد بود. او می خواست برود. مجیدی هم اعلام کرد که قائدی دوست داشت برود و دلش با اینجا نبود. به هر حال قائدی رفته و حالا باید به فکر بعد از جدایی این بازیکن باشند. باید دید مربی چه تدبیری برای این موضوع دارد و امیدوارم این مساله به خوبی مدیریت شود.

مرفاوی در خصوص اینکه استقلال تنها ۴ بازیکن جذب کرده و هنوز ستاره ای به این تیم اضافه نشده است عنوان کرد: مربی با توجه به نیازش باید بازیکن جذب کند ولی مهمتر این است که تیم چگونه مدیریت شود. یک تیم اگر ۲۰ ستاره داشته باشد ولی آنها با هم هماهنگ نباشند آن تیم نمی تواند موفق شود. اگر در یک تیم همه یکدل باشند همه می توانند در قالب کار تیمی یک ستاره باشند و تیم را موفق کنند. در فوتبال ایران داشتیم یک تیم با ۱۵ بازیکن در ۳ جام بازی کرده است و اتفاق موفق هم شده است.

وی ادامه داد:استقلال به شخص متکی نیست و هیچکس نباید خودش را بالاتر بداند. اگر هر ستاره ای بخواهد ساز خودش را بزند آن تیم نمی تواند موفق شود. بازیکن خوب داشتن برای ۳ جام خوب است و نباید فراموش کرد که این بازیکنان که جذب استقلال شده اند آینده دار هستند. آقاسی بازیکن تیم ملی امید بوده و بقیه هم خیلی زود می توانند به تیم کمک کنند. باید به تفکرات یک مربی احترام بگذاریم و کمک کنیم این تیم با نفرات جوان روز به روز بهتر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    از فوتبال داخلی اشباع شد !! از چی اشباع شد ؟ با جام هایی که گرفت ؟؟
  • کارشناس IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام علیکم ، به نظر من ، سرنوشت آقای مهدی قائدی ، درست شبیه به آقای مجاهد خزیراوی رقم خواهد خورد.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    چند تا جام گرفته که اشباع شده بود؟ استقلال چندین ساله رنگ جام رو ندیده
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    من نمیدونم واقعا تو این اوضاع و احوال مردم و کشور و مرگ روزانه 700 تن از انسانها و داغدار شدن هزاران تن دیگر برای کسی مهدی قایدی و زنش مهم است یا کسی غصه رفتن قایدی را می‌خورد؟ مگر همین مهدی قایدی نبود که یک نفر را به کشتن داد و سرنوشت دختر توی ماشینش هم ماست مالی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس