روسیه

سخنگوی کرملین تأکید کرد که روسیه به دلیل حضور تروریست‌های داعشی در خاک افغانستان، تهدیدات از جانب این کشور را بسیار جدی و بالا ارزیابی می‌کند و روند اوضاع را با دقت زیر نظر دارند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو به دلیل حضور نیروهای تروریستی داعشی در افغانستان، تهدید تروریستی از این کشور را بسیار بالا ارزیابی می‌کنند.

پسکوف در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «در رابطه با نگرانی‌ها در خصوص حملات تروریستی، باید بگویم که تنها می‌توان یک چیز گفت: در خاک افغانستان علاوه بر نیروهای جنبش طالبان، گروه‌های تروریستی دیگری، از جمله تروریست‌های داعش نیز حضور دارند. آنها از مردم افغانستان نیستند و از سایر مناطق به این کشور آمده‌اند و تروریست‌های واقعی هستند. به همین دلیل، مسلماً تهدیدات تروریستی از جانب افغانستان بسیار جدی ارزیابی می‌شود.»

به گفته وی، علاوه بر این روسیه نگران وضعیت بسیار وخیم خارج سازی شهروندان از افغانستان توسط کشورهای غربی است. پسکوف افزود: «طبق اطلاعات رسیده، مقامات جنبش طالبان گویا ۳۱ آگوست (۹ شهریور ماه) را آخرین مهلت برای خارج کردن اتباع خارجی از افغانستان اعلام کرده‌اند و این موضوع در نشست سران فوق العاده کشورهای گروه ۷ هم بررسی شد. این وضعیت بشدت نگران کننده است و مقامات روس با دقت این اوضاع را زیر نظر دارند.»  

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه تأمین امنیت شهروندان روس در افغانستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، یادآور شد که در همین رابطه وزارت دفاع روسیه به دستور ولادیمیر پوتین، با اعزام چند فروند هواپیما ترابری خود به کابل، شهروندان افغان دارای تابعیت روسی و همچنین اتباع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را از افغانستان خارج کرده است.

علاوه بر این، "آندری کلیموف" رئیس کمیسیون دفاع از حاکمیت کشور در شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز اعلام کرد که وضعیت تأمین امنیت در مرزهای این کشور با توجه به روند اوضاع در افغانستان ممکن است نیازمند تصویب قوانین جدید در این زمینه باشد.

به گفته این سناتور بلندپایه، طرف روسی بر اساس تعهدات خویش در چارچوب پیمان امنیت جمعی و  جامعه کشورهای مشترک المنافع، مسئولیت سنگینی برای تأمین امنیت مرزهای کشورهای متحد خود دارد و باید این امکان را داشته باشد تا در صورت ضرورت، سریعاً اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    خوب خود امریکایی ها این داعشی ها رو به افغانستان منتقل کردند که عملیات تروریستی انجام بدن و دلیل بتراشند برای باقیماندن تعدادی از امریکاییها در افغانستان / حضور امریکا در سوریه دقیقا برای نفت است اما باقیماندن تروریست های داعش در ادلب و.. بهانه مبارزه با تروریستی برای امریکایی ها فراهم کرده تا در سوریه بمانند چراکه با پاکسازی کامل سوریه از داعش دلیلی برای حضور امریکا در سوریه باقی نمیماند که به بهانه ان حضور داشته باشند و به غارت نفت سوریه ادامه بدهند / اللن هم حضور داعش در افغانستان به نفع امریکایی هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس