افغانستان

رئیس جمهور آمریکا با توصیه پنتاگون برای تکمیل عملیات خروج از افغانستان تا ضرب‌الاجل ۳۱ ماه میلادی جاری موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران از موافقت رئیس جمهور آمریکا با توصیه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای خروج باقی مانده شهروندان آمریکایی از افغانستان در ضرب‌الاجل ۳۱ اوت خبر دادند.

 به گزارش خبرنگار شبکه خبری «اسکای نیوز» «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  با توصیه پنتاگون موافقت کرده تا در ضرب‌الاجل ۳۱ آگوست (۹ شهریور) خروج نیروهای باقی مانده آمریکایی از افغانستان را  از این کشورخارج کند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس هم تأیید کرده که ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان تمدید نخواهد شد.

سخنگوی طالبان گفته است که ایالات متحده باید عملیات تخلیه اتباع خود را از افغانستان تا ۳۱ آگوست تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که مهلت مقرر تمدید نمی‌شود. وی افزود که زندگی در افغانستان به حالت عادی باز می‌گردد اما هرج و مرج در فرودگاه بین‌المللی کابل همچنان یک مشکل است.

در حالیکه نیروهای ارتش آمریکا کنترل فرودگاه بین‌المللی کابل را در اختیار دارند، اما اوضاع در این مکان کماکان ملتهب و ناآرام است.

نیروهای طالبان در ۱۵ اوت بدون جنگ و خونریزی وارد کابل شدند و درعرض چند ساعت کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند. «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز مدعی شد که برای جلوگیری از خونریزی از این کشور خارج می‌شود.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا نیز سه شنبه با انتقاد از نحوه تامین امنیت نیروهای آمریکا در افغانستان گفت که تخلیه شهروندان غربی از این کشور باعث هرج و مرج شده است.

«ولادیمیر چیژوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت: «با توجه به وضعیت فرودگاه کابل، اتمام تخلیه شهروندان کشورهای غربی قبل از ۳۱ آگوست بسیار دشوار خواهد بود. آمریکایی‌ها به طالبان می‌گویند از تردد ایمن مردم به فرودگاه اطمینان حاصل کنید اما و وقتی جمعیتی می‌آید، آنها شروع به تیراندازی می‌کنند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس