کد خبر 1263910
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
ترکیه: تمام نیروهای خود را هرچه زودتر از افغانستان خارج می‌کنیم

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اوضاع افغانستان اعلام کرد که قصد داریم که در زودترین فرصت ممکن تمام نیروها خود را از افغانستان خارج کنیم.

به گزارش مشرق، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت که ارتش ترکیه وظیفه خود را به پایان رسانده است و قصد داریم که هرچه زودتر تمام نیروها را از افغانستان خارج کنیم.

در حالی که تخلیه نیروهای خارجی از افغانستان در فرودگاه کابل بسیار فشرده در حال انجام است، آکار گفت که خروج نیروهای ترکیه بدون هیچ اختلالی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

تداوم حضور کارشناسان ترکیه در فرودگاه بین المللی افغانستان

به گزارش آناتولی، وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد: از کشورهای دوست و برادر پاکستان و تاجیکستان و متحدان دیگر خود در منطقه برای حمایت از فعالیت‌ها ترکیه تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد که با هماهنگی وزارت امور خارجه و نهادهای مربوطه، فعالیت‌های ما در چارچوب برنامه‌های فعلی برای خروج نیرو ادامه دارد.

آکار پیش از این گفته بود که در فرودگاه کابل، پروازها ادامه دارد و تا امروز هیچ حمله یا مداخله‌ای صورت نگرفته است.

وزیر دفاع ترکیه اظهارداشت که نظامیان ما در امنیت هستند و ماموریت خود را دنبال می کنند. هموطنانمان را با هواپیمای نظامی از کابل به اسلام آباد برده و از آنجا با هواپیمایی ترکیه به کشور منتقل می کنیم.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرده بود که ماموریت ما به ضرر کسی نیست اما طبیعتاً اگر تهدیدی احساس کنیم ظرف 24 ساعت از افغانستان خارج می شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 11
    اینم ازترکیه نوکر امریکا. هرکاری اربابش بکنه اینم تقلیدمیکنه. خخخخ حالاپشت سرارباب بزدلت برو بجهنم مردم افغانستان با نبودشماتوکشورشون بیشتراسایش دارن وامنیت چون شماغربی هاونوکرای جهودی بانی فتنه انگیزی تومنطقه هستید
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 8
    منظورش فرار میکنیمه اشتباه گفته رییس کودتاچی ها
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 6
    آقا رجب ترکیه تو افغانستان بوی کباب به مشامش خورده بود تازه فهمیده خر داغ میکردن ! برای همین در حال فرار هستند ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس