انفجار کابل

اولین بار از تاریخ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی است که ارتش امریکا در ۱ روز در افغانستان تلفات دو رقمی را متحمل می‌شود.

سرویس جهان مشرق _ اوایل هفته اخیر و در روز ۲۱ آگوست ۲۰۲۱ میلادی بود که آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی امریکا به پنتاگون هشدار دادند که برخی گروه‌های تروریستی نظیر گروهک داعش (شاخه خراسان) قصد انجام سلسله عملیات های تروریستی و بمب گذاری های انتحاری علیه نظامیان خارجی در افغانستان را دارند.

حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، رسانه‌های خبری از وقوع دو انفجار در ورودی جنوبی فرودگاه کابل و محل تجمع مردم شهر و نیروهای نظامی خارجی در این منطقه خبر دادند.

انفجارهای پیاپی در فرودگاه کابل/ دستکم ۱۲ تفنگدار آمریکایی کشته شدند/ سیاه‌ترین روز ارتش امریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۴ +فیلم و تصاویر

ظاهرا ۲ بمب گذار انتحاری از گروهک تروریستی داعش شاخه خراسان، با ورود به محل تجمع شهروندان غیر نظامی افغان و نظامیان امریکایی حاضر در ورودی فرودگاه اقدام به عملیات انتحاری می‌کنند که بنا بر آخرین اخبار تا کنون منجر به کشته شدن ۶۰ غیر نظامی افغان و زخمی شدن ده ها تن دیگر شده است.

انفجارهای پیاپی در فرودگاه کابل/ دستکم ۱۲ تفنگدار آمریکایی کشته شدند/ سیاه‌ترین روز ارتش امریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۴ +فیلم و تصاویر

همچنین تا لحظه نگارش این مطلب و بر اساس اعلام رسمی سفیر امریکا در کابل، ۱۲ نظامی امریکایی بر اثر این حملات کشته شده و ۱۵ تن نیز زخمی هستند که حال ۱۰ نفر از زخمی های این حادثه وخیم گزارش شده است و هر لحظه ممکن است بر تعداد کشته های ارتش امریکا در این حادثه افزوده شود.

از ۱۲ نظامی کشته شده امریکایی، ۱۱ نفر عضو سپاه تفنگداران دریایی و ۱ نفر عضو نیروی دریایی امریکا بوده است که قرار بود بر روند خروج اتباع امریکایی حاضر در کابل نظارت داشته باشند.

لحظاتی پیش انفجار دیگر نیز در ورودی شمالی فرودگاه کابل رخ داده است که بنا بر گزارش‌های اولیه این انفجار نیز با تلفاتی همراه بوده است اما از جزئیات آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

مجموعا از عصر امروز تا این لحظه ۶ انفجار شهر کابل را به لرزه درآورده است.

انفجارهای پیاپی در فرودگاه کابل/ دستکم ۱۲ تفنگدار آمریکایی کشته شدند/ سیاه‌ترین روز ارتش امریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۴ +فیلم و تصاویر

این حملات در همان ساعت نخست حادثه توسط منابع رسمی گروه طالبان محکوم شد و نکته جالب اینکه دقایقی پیش یک انفجار دیگر نیز خودروی مربوط به بخشی از نیروهای گروه طالبان را که در شهر کابل مشغول گشت زنی بودند هدف قرار داده است.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما مسئولیت حملات امروز را بر عهده گرفته است. این گروهک نام عامل انتحاری که خود را در ورودی فرودگاه منفجر کرده بود عبدالرحمن الوغری اعلام کرد.

انفجارهای پیاپی در فرودگاه کابل/ دستکم ۱۲ تفنگدار آمریکایی کشته شدند/ سیاه‌ترین روز ارتش امریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۴ +فیلم و تصاویر

شایعه شده که حدود ۱۰۰ نیروی عضو  گروهک داعش در شهر کابل مستقر شده و خود را برای عملیات‌های بعدی آماده می‌کنند.

انفجارهای پیاپی در فرودگاه کابل/ دستکم ۱۲ تفنگدار آمریکایی کشته شدند/ سیاه‌ترین روز ارتش امریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۴ +فیلم و تصاویر

علی رغم اینکه سازمان‌های امنیتی امریکایی هشدار می‌دهند که حملات داعش در روزهای آینده نیز احتمالا ادامه خواهد داشت، ژنرال مکنزی فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد علی رغم دو انفجار تروریستی امروز در فرودگاه کابل، روند تخلیه اتباع امریکایی از این منطقه طبق روال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود روز گذشته حدود ۵۰۰ امریکایی از خاک افغانستان خارج شدند و حدود ۱۰۰۰ نفر دیگر از شهروندان این کشور نیز برای پرواز در فرودگاه کابل در انتظار هستند.

بر اساس دستورالعمل رسمی صادر شده توسط فرماندهی ناتو در افغانستان، پرواز هواپیماهای مسافربری و ترابری نظامی در آسمان افغانستان در ارتفاعی کمتر از ۲۵ هزار پا ممنوع بوده و بر اساس تصاویر منتشر شده از فرودگاه کابل نیز، بسیاری از هواگردهای نظامی ناتو به هنگام برخواستن از باند فرودگاه اقدام به پرتاب فلر برای در امان بودن از شلیک احتمالی موشک‌های دوش پرتاب حرارت یاب می‌کنند که نشان می‌دهد احتمالا برخی گروه‌های تروریستی برنامه‌ای برای نزدیک شدن به فرودگاه کابل و سرنگون کردن این هواگردها دارند.

گفتی است حوادث امروز کابل و کشته شدن حداقل ۱۲ نظامی امریکایی، نخستین مورد از تلفات ارتش امریکا در افغانستان در ۵۰۰ روز اخیر و اولین بار از تاریخ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی است که ارتش این کشور در ۱ روز در افغانستان تلفات دو رقمی را متحمل می‌شود.

انفجارهای پیاپی در فرودگاه کابل/ دستکم ۱۲ تفنگدار آمریکایی کشته شدند/ سیاه‌ترین روز ارتش امریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۴ +فیلم و تصاویر
جدول تلفات ارتش امریکا در افغانستان در سالهای اخیر به تفکیک هر ماه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    17 0
    پس اکنون داعش هم مبارز و مجاهد فی سبیل الله علیه آمریکا شده؟؟؟؟ پس عجب شیر تو شیری شده! عجبشیری شده! پنجشیری شده این افغانستان خونین کفن!
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      3 0
      نه ربطی نداره .... تاحلا شنیدید که میگن کفتار ها به جان هم افتادند ؟؟؟ مثل همونه مزاحتون هم خیلی قشنگ بود
  • دانشجوی شریف FR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    9 43
    از تلف شدن تروریست های آمریکایی احساس خوبی دارم . حالا ب هر شکل و ب هر دلیلی و به دست هر کسی .
    • رهام حسامی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      2 2
      واقعا من متاسفم برای کشته شدن یک انسان باید تاسف بخوری .اون سرباز هست .ویظیفه داره و حقوق میگیره .به شما باشه همه امریکایی ها کشته بشوند چون متولد امریکا هستند.اخه تو دانشجوی شریف هستی .منم دانشجوی هوافضا هستم ولی هرگز از مرگ هیچ موجودی خوشحا ل نمیشم مگر دشمن .که حمله کند .و سرباز اون دشمن در صورت اسارت بازم برایم محترم هست.درک کن بعضی مفاهیم را
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    8 49
    اون 12 تا تروریست امریکایی حقشون بود امیدوارم بقیه ی زخمی های امریکایی هم به درک واصل شن
  • FR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    10 44
    پس سیاهترین روز ارتش امریکا را داعش رقم زد … عجب !
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      2 5
      مهم نیست کی رقم زد، مهم اینه که رقم خورد!!! حخخخخخخ
  • حسين DE ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    34 51
    اصلاح طلبان و ليبرالها ميتوانند براى دريافت ويزاى افغانستان به سفارت اين كشور مراجعه كنند.
    • امیرو IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      7 19
      اصلاح ظلبها عرضه گرفتن دماغ خودشون رو هم ندارند
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      7 4
      شماها اگر می گذاشتید افغانستان سالم بمونه همین کار رو هم می کردند
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    28 38
    سربازان امریکائی هم آلت دست نظام فاسد استکباری هستند که به دلیل زیاده خواهی و ثروت اندوزی کارتل های نفتی و ... در خارج از مرزهای میهنشان جان می بازند. این ها را با شستشوی مغزی متقاعد می کنند که دارند به میهنشان خدمت می کنند حال آن که این بندگان خدا ، نوعا نمی دانند چه می کنند. واقعا مرگ بر نظام سلطه از هر نوعش چه امریکائی چه اروپائی چه روسی و چه چینی.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      5 2
      خودتی عامو ، اولأ سربازان آمریکایی از نظر ما تروریست هستند و مردم بی گناه رو میکشن پس بی گناه نیستن!! دومأ نظام سلطه رهبرش آمریکا و اسرائیل و اروپای غربی هستند، بیخودی چین و روسیه رو قاطیشون نکن!! فعلا مرگ بر نظام استکباری آمریکا تا بعد اگه اونهای دیگه هم پاشونو از گلیمشون درازتر کردن اونها رو هم میاریم تو لیست ولی فعلا فقط مرگ بر آمریکای جنایتکار!!!!!
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    17 17
    ماجرای خروج آمریکا با این اتفاق برای مردمشان تلختر شد
  • آدریان دریا IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    26 49
    کسی که باد بکارد طوفان درو می کند.داعش رو به وجود آوردن حالا طعمش رو بچشن.کاش همه کشته ها یانکی بودن چقدر خوب میشد.
    • TR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      13 1
      ۰۵:۴۹ ارزویت را به گور خواهی برد باید به زودی تغییرات اساسی در سیستم حکومت ایجاد شود
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      5 35
      الان 43 ساله هر شب همین خوابو میبینین که حکومت عوض شده، خسته نشدین؟؟!! آخرشم همتونو توی اون قبرهای دست دوم بی نام و نشون تو تیرانا چال میکنن تموم میشین میرین هیچکس هم سر قبرتون یه فاتحه هم نمیخونه،خخخخخخخخ
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    40 70
    دست و پای حافظان امنیت این مملکت رو میبوسم. خدایا به خاطر ناشکری نعمت امنیت رو از ما نگیر. بیچاره ها ی روز خوش ندارن ... لعنت بر استکبار جهانی، مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    14 32
    فقط 12 تا؟؟! ای آقا، کم کاری میکننا!!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      8 2
      وقتی مغزت رو هدف گرفتن این آشغال مغزهای داعش بعد بخند.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      2 1
      اقلا این دوستمون مغز داره هدف بگیرن، ‌شما غربگداها که مغز ندارین رو باید کجاتونو نشونه بگیرن تا از شرتون راحت بشیم!!!!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    19 49
    ای کاش ۵۰ هزار امریکایی که در افغانستان ماندن را هم سر به نیست کنند.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    29 5
    مردم مظلوم افغانستان کی قراره روی آرامش رو ببینن؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    31 78
    12 نظامی آمریکایی کشته نشدن ، به درک واصل شدن
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      12 0
      تو خبرها نوشته اینها پرسنل خدمات انسانی ارتش بودن که مونده بودن.
    • امیرو IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      8 31
      احسنت
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    26 20
    ممکن هست حملات داعش هم به دستور آمریکا و بخشی از سیاستشان باشد.
  • بهزاد AZ ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    66 20
    در روزهای آینده شاهد انفجارهای بیشتری خواهیم بود. رفتن آمریکا به ضرر ایران خواهد بود.
    • امیرو IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      3 3
      در انفجارهای در افغانستان همیشه ردی از سازمان سیا بوده شما خودتو زیاد ناراحت نکن.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      4 10
      نخیر
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    3 6
    مگه قرار نشد نظامیان آمریکایی رو تروریست آمریکایی خطاب کنیم؟باید بگیم 12 تروریست آمریکایی به درک واصل شدن و 15 تروریست دیگه هم چلاق و در آستانه سقط شدن هستن
  • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    2 0
    مطمئنا همه ما از کشتن آدمها ناراحت می شویم، اما کار سربازان آمریکایی ها و غیر از آن در خاورمیانه چیست؟ چرا در کشور خودشان نمی تمرگند؟! در بیست سال اخیر روزی بوده که چند صد تن مردم بیگناه افغانستان در حملات هوایی آمریکا کشته شده است! اما وقتی یک سرباز آمریکایی کشته می شود همه خبرگزاریها آن را پوشش می دهند!! کشته شدن صدها تن در یک روز از مردم خاورمیانه عادی است، اما کشته شدن یک سرباز بیگانه و اشغالگر غیر عادی است؟!!!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    16 21
    آمریکا افغانستان رو به لجن کشید و حالا خودش هم در این لجنزار گیر افتاده... واقعا برای افغان های وطن فروشی که هنوز چشم امید به آمریکا دارند متاسفم و صد رحمت به پسر غیور و مرد شاه مسعود که خون پدرش در رگ هاش بود ایستاد و مقاومت کرد... چرا برخی اینقدر زبون و ذلیل و بیچاره و بی فکر هستن که آمریکا رو خدای خود می دانند؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      1 4
      آمریکا ۲۰ ساله تو افغانستانه و احمد مسعود باتوجه به سن و تحصیلات نظامیش اگه میخواست جلوی آمریکا و نفوذ خارجی بایسته حداقل از ۵ سال قبل باید فعالیتشو شروع میکرد. این سوپرمن بجز تکیه به نام پدرش چیزی از خودش نشون داده تا حالا که لایق این تحسین و تمجیدها باشه؟!
  • مهدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    20 34
    آمریکایی ها خودشون داعش رو بوجود آوردن حالا نتیجه اش رو ببینن
  • وطنم IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    4 6
    احتمالا اون 3000 نیرویی که آمریکایی ها برای محافظت از فرودگاه کابل آورده بودند، تروریست های داعشی بوده اند و نه نظامیان تروریست و نادان آمریکایی.
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    8 60
    مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر خائن مرگ بر وابستگان اجانب داخلی
    • امیرو IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      6 6
      یه مرگ به اینایی بگو که میان بر ضد شعار شما علامت منقی میزارن. یعنی مرگ بر ضد ولایت فقیه خصوصاً لیبرتی نشینان و افساد طلبها
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    2 1
    با اینکه انفجار تروریستی است و باعث کشته شدن افراد بی گناه شده است، اما چون در بین این کشته ها نظامیان نجس آمریکایی وجود دارد، بسیار خوشحال ‌شدم. عملیات قهرمانانه ای بود، درود.
  • AU ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 1
    سلام.خوب مشخصه دیگه کار کیه! همه میدون کار خود امریکاست(و غرب). مگه نوکر می تونه بدون دستور ارباب کاری کنه!؟ برای واقعی جلوه دادن صحنه هم 12 تروریست (که انشالله هلاک شده ها بیشتر بشه) رو کشتن.! همه تروریست ها رو هم خودشون اوردن در کابل(البته بیشتر از این حرفاست! به نظر من قبلا خودشون تویه کابل بودن! فقط الان امریکا و غرب،شبکه اشون رو فعال کردن). به هر حال امریکا و غرب همیشه از کشت و کشتار مردمان مسلمان لذت میبرن! ..
  • محمدایوب IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    5 8
    خدا رحمت کند امام راحل را که با تشکیل سپاه وبعد ازان فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود. واقعا اگر سپاه نبود. فقط وفقط. همین اصلاح طلبان نوکر آمریکا. در سال 78ایران را از افغانستان نا امن تر میکردند. وبعد. 88 وبعد. با شروع دولت تذویر ونکبت وکشور تبدیل به مهد جاسوسان. کردن. که سریال گاندو گوشه ای از آن است خود اصلاح طلبان نتوانستند غلطی بکنند. جیسون رضاییان را فرستادند. توهم نتوانست. با کمک پسر عمو ودختر عموی فرضی مقام رده بالا غلطی بکنه. حالا دیدن اصلاح طلبان مرد این کار نیستند. شارلوت. انگلیسی که از اصلاح طلبان شارلاتان تر شاید مرد تر باشه. بتونه. با همکاری پسر عمو فریدون. کار کنه که بچه های سپاه زدن تو پوزش
  • BE ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    9 18
    به به چه عالی کیف کردم مرگ بر آمریکا و آمریکا پرست
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    6 18
    مصیبت عظمای درگذشت جانسوز سربازان آمریکایی را به اصلاح طلبان داغدیده تسلیت عرض می نمائیم ! مطمئن باشند که این غم آخرشان نیست و به زودی در عراق و سوریه نیز متاسفانه این مصیبتها و پیامهای تسلیت ما تکرار خواهد شد !
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    4 25
    گفتما طالبان چنین بخاری نداره
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    11 34
    تعجب می کنم ، داعش که زاییده آمریکا هست ، چرا به خود آمریکا هم رحم نمی کند؟
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 1
      یه داعشی بهت منفی داده. خخخ
    • با سلام BE ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      7 28
      بعضی اوقات ممکنه که یک سگ صاحب خودش رو گاز بگیره ، مخصوصا اگه خوب تربیت نشده باشه ، اینجا که صاحب سگ خودش بی تربیت و وحشی تشریف داره
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    2 1
    خطاب به ساده لوح‌هایی که ذوق کردن از کشتار داعش و مرگ اینهمه غیر نظامی رو ندیدن و فقط 12 نفر پزشک و مهندس و مسئول خدماتی آمریکایی براشون مهمه. ایران الان متاسفانه با یه جبهه متوحش داعش در افغانستان مواجه هست. اگر قصد مهار دارید باید سریع حکومت تشکیل بشه و تمام لانه های داعش معدوم بشه.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 2
    رفتن امریکا بضرر خودش خواهد بود و سعی دارد انرا جبران کند. افغانستان میلیارد ها دلار ذخایر لیتیوم، طلا، اهن و غیره دارد. لیتیوم برای ساختن باتری استفاده میشود کمیاب است و مصرف ان در اینده چندین برابر میشود.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    4 0
    داعش باید نابود شه. داعش باید نابود شه. داعش باید نابود شه. داعش باید نابود شه.
  • طالبان BE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    3 4
    آنقدر منفی بدهید که منفی دانتان منفجر شود ، استغفر الله ربی و اتوب الیه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    5 8
    مردم عزیز افغانستان: کاش تو خونه هاتون بمونین و تجمع نکنین تا تروریست ها فرصت خرابکاری پیدا نکنن. آخه چرا با خودتون اینکارو می کنین. اگه مملکت خودتون بمونین و با چنگ و دندان دفاع کنین احدی جرات چنین حملاتی رو نخواهد داشت. داعش ساخته آمریکاست و عملیات ها توسط خودامزیکا و اسرائیل هدایت میشن و عمدا برای ناامن کردن منطقه اند. داعش اختیاری از خودش نداره و تجهیزات و هدایت عملیات همگی توسط آمریکاست. ترکیه خردوغان هم کمکشون میکنه.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 1
    آمریکایی ها باز خودزنی کردند این ها دنبال ناامنی برای ماندن و برگرداندن نیروهای خود هستند داعش ساخته آمریکاس قلادشم دست خود آمریکایی هاست و از نظر آمریکایی ها هدف وسیله را توجیه می کنه یعنی اگر لازم شد مردم خودت و سربازان ارتشت را هم بکش تا به نتیجه دلخواه برسی تاریخ این ها از این موارد زیاد داره مثل خودزنی یازده سپتامبر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس