کد خبر 1264117
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
استرالیا همه پروازهای خود از افغانستان را متوقف کرد

استرالیا اعلام کرده که این کشور همه پروازهای خود از فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، «اسکات موریسون»، نخست وزیر استرالیا اعلام کرده که این کشور همه پروازهای خود از فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان را متوقف کرده است.

نخست وزیر استرالیا توقف پروازهای این کشور از افغانستان را پس از انفجار تروریستی و بزرگ روز گذشته در اطراف فرودگاه کابل اعلام کرد.

این موضوع را وزیر دفاع استرالیا نیز اعلام کرده و ضمن اعلام نگرانی نسبت به اوضاع افغانستان اعلام کرده فعلاً امکان خروج افراد باقی مانده از افغانستان وجود ندارد.

وزیر دفاع استرالیا در عین حال گفته است که پیش از حملات تروریستی اخیر در فرودگاه کابل، عمده نیروهای نظامی استرالیا از افغانستان خارج شده بودند و ماموریت خروج نیروهای نظامی تقریباً به پایان رسیده، هر چند برخی اتباع استرالیایی هنوز در افغانستان هستند.

وزیر دفاع استرالیا در عین حال از اتباع استرالیایی باقی مانده در افغانستان خواسته است تا از فرودگاه کابل دور شوند، چون حملات بیشتر نیز پیش بینی شده است.

روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان افغان در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر انجامید.

منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده اند.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس