کد خبر 1265068
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
واکسن کرونا

مدیر کل اداره دارو سازمان غذا و دارو گفت: اغلب شرکت‌های خصوصی اعلام کرده اند که شرکت‌های واکسن‌ساز فقط به دولت‌ها واکسن می‌فروشند.

به گزارش مشرق، سید حیدر محمدی، مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه برای واردات واکسن کرونا از ۵۰ نامه ای که تاکنون بخش خصوصی داده شده است گفت: فقط ۵ شرکت توانسته اند از شرکت واکسن ساز نامه رسمی و مورد تایید بیاورند 

بیشتربخوانید:

پشت پرده‌های اقتصادی تولید و واردات واکسن کرونا

وی در خصوص ادعای اتاق بازرگانی مبنی بر تعلل وزارت بهداشت در ارائه معرفی‌نامه واردات واکسن به شرکت‌های بخش خصوصی اظهار داشت: معرفی‌نامه شرکت‌ها در حداقل زمان ممکن صادر شده و مجوز واردات واکسن برای شرکت درمان‌آرا نیز ظرف مدت ۲ روز صادر شده است. سازمان غذا و دارو هیچ تعللی در این زمینه نداشته است بلکه این شرکت نتوانسته است نامه لگالایز شده از شرکت مورد نظر را برای ما بیاورد.

وی ادامه داد: این ادعا از سوی مسوولان اتاق بازرگانی درحالی مطرح می شود که چند شرکت دیگر توانستند از شرکت واکسن ساز نامه لگالایز شده مورد تایید بیاورند. نامه لگالایز به سندی گفته می شود که شرکت واکسن ساز اعلام می کند فلان شرکت وارد کننده مورد تایید ما است.

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امروز در دنیا ۲۰۰ میلیون دز واکسن تقلبی وجود دارد. لذا سازمان غذا و دارو به منظور جلوگیری از ورود واکسن های تقلبی به کشور، نامه رسمی شرکت تولید دارو را از واردکننده درخواست می کند. 

محمدی گفت: شرکت مورد نظر از سازمان غذا و دارو ۵ معرفی نامه دریافت کرده است و ما دو بار به این شرکت مجوز واردات داده‌ایم اما آنها نتوانستند حتی یک عدد واکسن هم وارد کنند.

وی با بیان اینکه از بخش خصوصی تنها دو نماینده رسمی شرکت ها توانسته اند واکسن وارد کنند اظهار داشت: یک شرکت ۱۲۵هزار دز واکسن بهارات را اسفند ماه سال گذشته از کشور هند وارد کرده است و شرکت دیگر نیز در اوایل مرداد ماه موفق به واردات ۳۱۴ هزار دز واکسن آسترازنکا از روسیه شده است. اغلب شرکت‌های خصوصی اعلام کرده‌اند که شرکت‌های واکسن‌ساز فقط به دولت‌ها واکسن می‌فروشند.

محمدی با بیان اینکه مدعیان واردات واکسن فایزر نیز تاکنون هیچ مجوزی از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده اند اظهار داشت: در بازه‌ای که کلیپ ورود واکسن فایزر در کشور ایران منتشر شد شرکت فایزر اعلام کرد هیچ واکسنی به ایران ارسال نکرده است و این واکسن ها تقلبی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس