کد خبر 1265359
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
فیلم| طوفان سهمگین «آیدا» در آمریکا/خسارت و قطعی برق گسترده

طوفان سهمگین آیدا به آمریکا رسیده و موجب بروز خسارت و قطعی برق گسترده در ایالت لوئیزیانا شده است.

به گزارش مشرق، طوفان موسوم به «آیدا» با سرعت ۱۵۰ مایل بر سرعت بخش‌هایی از آمریکا را در نوردیده است. این طوفان پنجمین طوفان بزرگی است که آمریکا تاکنون به خود دیده است.

دانلود

به گزارش «اوهایو نیوز تایم»، مقامات شهر نیو اورلئان در ایالت لوئیزیانا گفتند که طوفان آیدا یکی از بزرگترین طوفان‌هایی است که تاکنون در این شهر ثبت شده است.

فیلم| طوفان آیدا در آمریکا

وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر واکنش اضطراری در توییتر خود اعلام کردند که شرکت تامین انرژی این شهر تأیید کرد که نیو اورلئان برق ندارد و تنها برق شهر از طریق ژنراتورها تامین می‌شود.

دانلود

«جان بل ادواردز»، فرماندار لوئیزیانا در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی درباره این طوفان گفت «این طوفان قدرتمندتر از چیزی است که معمولا می‌بینیم.»


طوفان ایدا که از روز یکشنبه به وقت محلی وارد این ایالت شده و در حال شدت گرفتن است، به حدی قوی است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به عواقب احتمالی آن و تهدید زندگی مردم هشدار داد.

جو بایدن روز یکشنبه به وقت محلی در سخنانی که از تلویزیون آمریکا پخش شد، گفت که طوفان آیدا تهدیدی برای زندگی مردم این کشور است.

دانلود

او اظهار داشت تخریب ناشی از طوفان آیدا به احتمال زیاد بسیار گسترده خواهد بود و فراتر از سواحل این کشور را در بر خواهد گرفت.


رسانه‌های آمریکایی به نقل از مرکز ملی طوفان آمریکا گزارش دادند که طوفان آیدا در نزدیکی «پورت فورچون» در ایالت لوئیزیانا، اکنون به عنوان طوفان به شدت خطرناک درجه ۴ در حال وقوع است که سرعت آن به ۱۵۰ مایل در ساعت می‌رسد.

دانلود

طوفان آیدا با وزش بادهای شدید، بارش های سنگین و بالا آمدن سطح آب همراه است و هزاران نفر از ساکنان ایالت لوئیزیانا خانه‌های خود را ترک کرده و به خارج از این ایالت رفته اند.

هواشناسی آمریکا هشدار داده است طوفان آیدا باعث خواهد شد که برخی مناطق آمریکا برای هفته‌ها یا ماه‌ها قابل سکونت نباشد.

فیلم| طوفان آیدا در آمریکا

بر اساس گزارش مقامات آمریکایی در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر در ایالت لوئیزیانا به دلیل وقوع طوفان آیدا از برق محروم هستند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس