کد خبر 1267206
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
شمار کشته شدگان طوفان آیدا در آمریکا به ۶۱ تن رسید

بارندگی های شدید و سیل آسا ناشی از طوفان آیدا تاکنون در هشت ایالت آمریکا جان ۶۱ نفر را گرفته است.

به گزارش مشرق از شبکه ای بی سی نیوز، منطقه شمال شرقی آمریکا در هفته گذشته شاهد سیل و بارندگی شدید ناشی از طوفان آیدا بود که تا کنون تنها در منطقه شمالی جان ۴۵ نفر را گرفته و در هشت ایالت آمریکا در مجموع  شمار کشته شدگان به ۶۱ تن رسیده است.

طبق گزارش های منتشر شده، وقوع ۹ گردباد در نیوجرسی، پنسیلوانیا و مریلند تایید شده است، ۱۳ نفر تنها در شهر نیویورک کشته شدند و در نیوجرسی نیز دست کم ۲۵ کشته و ۶ مفقودی گزارش شده است.

با شدت گرفتن اوضاع امداد رسانی جو بایدن رییس جمهوری آمریکاوضعیت اضطراری در نیویورک و نیوجرسی را به دلیل طوفان تأیید کرد.

بایدن همچنین قرار است روز جمعه (به وقت محلی) به ایالت لوئیزیانا سفر کند که بر اثر طوفان آیدا خسارت‌ های جدی، از جمله قطع برق، توقف پرواز هواپیماها، قطع آب لوله‌کشی، و کمبود بنزین و آب آشامیدنی، همراه داشته است.

طوفان آیدا از اواخر چهارشنبه شب به وقت محلی باعث جاری شدن سیل ناگهانی، اختلال در عبور و مرور در بخش هایی از آمریکا از جمله نیویورک و نیوجرسی شده است.

باران های سیل آسا ناشی از طوفان آیدا، مترو نیویورک را غرق در آب کرد و موجب اختلال در حمل و نقل شهری و تعطیلی بسیاری از ایستگاههای مترو و سرگردانی شهروندان زیادی شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیل نگار NL ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    4 0
    پس سیل در کشورهای پیشرفته مانند آلمان و آمریکا نیز تلفات زیادی بجا می‌گذارد. فردا خدای نکرده تو سیل دو نفر در کشور مفقود شدند، داد و بیداد راه نیاندازیم وای رسیدگی نمی‌شود ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس