امیر عبدالهیان - کراپ‌شده

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از دعوت خود توسط رئیس جمهور فرانسه برای بررسی همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب ۸ شهریور ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی راهبرد تازه دستگاه دیپلماسی از تحولات منطقه تا سرانجام برجام پرداخت.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه به طور طبیعی سیاست خارجی اساسا موضوعی است که زیر ذره بین قرار دارد گفت: موضوع روابط خارجی، سیاست خارجی و مناسبات بین المللی از حساسیت‌های بالایی برخوردار است و مردم ما به شدت سیاسی هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما در موضوع سیاست خارجی هوش بالایی دارند و به دقت مسائل را دنبال می‌کند افزود: در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق قرار بود تا به عراق در ابعاد مختلف کمک شود، در این اجلاس بازگشت عراق به جایگاه طبیعی خود در منطقه به عنوان کنشگر قابل توجه مورد توجه منطقه قرار گرفت و مورد توجه مجموعه کنشگران در حوزه سیاست خارجی قرار گیرد.

وزیر خارجه تصریح کرد: حکومت عراق به طور طبیعی به دنبال این است که برای حل مشکلات کشور خودش به ویژه پس از چالش جدید که با داعش پیش آمد راه حلی پیدا کند، بالاخره از سال ۲۰۰۳ تا الان سیاست‌های مبتنی بر آزمون و خطای آمریکا ویرانی‌های زیادی را متحمل شد و خسارت‌های زیادی را آمریکا به عراق تحمیل کرد، عراقی‌ها به دنبال بازسازی هستند تا از این مرحله عبور کنند، طبعا از جناب رئیسی دعوت شده بود تا در این نشست شرکت کند.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: سیاست خارجی متوازن یعنی ارتباط با همه بخش‌های جهان با رعایت اولویت‌ها لذا سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند شعار ماست، نیروی انسانی کار اصلی را باید انجام دهند، در هر ۶ ماه کارنامه و گزارش خوبی را برای کمک به مردم ارائه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه کاری من در وزارت خارجه تشکیل ستادی برای واردات سریعتر واکسن است گفت: از وزیر بهداشت خواهش کردم تا در اولین جلسه ما حضور پیدا کند لذا ایشان به همراه چهار تن از معاونین به وزارت امور خارجه تشریف آوردند و رئیس انستیتو پاستور، هلال احمر، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و تمامی مدیران وزارت امور خارجه که مرتبط با این موضوع بودند را هفته گذشته به عنوان اولین دستور ستاد آغاز کردیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه محموله‌های پی در پی واکسن وارد فرودگاه‌های کشور خواهد شد گفت: بسیج و یک فراخوان عمومی در این رابطه داده شده، تمام سفرا و سرکنسولگری‌های ما در سراسر جهان فعال هستند و از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور که علاقه‌مند هستند تا به هم وطنان خود کمک کنند استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ۵ روز گذشته وزیر بهداشت و همکاران ایشان از جمله شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو و رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ما کمک کردند تا تکلیف کشور را در خصوص واکسن روشن کنیم که چه واکسن‌هایی مورد تایید است، لذا تکلیف کشور روشن شد که اگر فردی قرار است به عنوان بخش خصوصی واکسن را وارد کند چه پروسه‌ای را باید طی کند تا مدارک علمی واکسن مورد تایید باشد و پروسه نحوه نقل و انتقال پول و رسیدن واکسن را با یک روش مطمئن اعلام شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه وزارت خارجه در راستای وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند اظهار کرد: ما از بخش خصوصی استقبال می‌کنیم، مخبر معاون اول رئیس جمهور ستاد ویژه‌ای را در نهاد ریاست جمهوری تشکیل دادند تا همه ابعاد کار را در موضوع کرونا و از جمله واکسن دنبال شود.

وی ادامه داد: در۴، ۵ روز گذشته با سرعت و شتاب خوبی کارها دنبال شده است و دستگاه‌های ذیربط در داخل کشور با همدلی و همکاری به عنوان اولویت کاری اول کشور موضوع کرونا و واکسن را دنبال می‌کنند، باید با حجم بالاتری نیاز جامعه را در بحث واکسن برطرف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به نشست سران شانگ‌های و حضور ایران در این نشست عنوان کرد: شانگ‌های یک ظرفیت بزرگ اقتصادی را در برمی‌گیرد مشارکت رئیس جمهور در این نشست در دست برنامه‌ریزی است، شانگ‌های فرصتی است که در حوزه‌های اقتصادی ظرفیت‌های خوبی برای ما فراهم خواهد کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در زمان برگزاری اجلاس اخبار خوبی از این حضور و توافقات اعلام می‌شود ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی ما برنامه ۲۵ ساله ایران و چین است، در زمانی که آقای لاریجانی برای پیگیری این موضوع ماموریت خاص پیدا کرد و آن زمان در مجلس بودم در جریان جزییات کار بودم.

وی تصریح کرد: در پکن از نزدیک شاهد اتفاقاتی بودم که رخ می‌داد و در نهایت منجر به امضای این توافق مهم شد، نه تنها این قرارداد را برای اجرا به طور جدی پیگیری می‌کنیم و جزو دستورکارهای اصلی ماست بلکه این الگو را به کشورهای دیگری که ظرفیت‌هایی را دارند تعمیم می‌دهیم لذا با روسیه و هند این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه وزارت خارجه جایگاه تسهیل کننده و هماهنگ کننده دارد گفت: وظیفه داریم بسترها را شناسایی و آماده کنیم، در تمامی سفارتخانه‌ها از شروع به کار دولت جدید یکی از تاکیدات ما این است که سفارتخانه‌های ما باید در خدمت بخش‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی و فناوری به معنای واقعی باشند. این‌که می‌گوییم خدمتگزار ملت هستیم، مردم باید ترجمان آن را ببینند.

وی با اشاره به موضوع افغانستان ادامه داد: ما از افغانستانی حمایت می‌کنیم که نظر مردم افغانستان نسبت به تعیین سرنوشتشان در این کشور دیده شود و در این مقطع آنچه مهم است دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغان راهکار سیاسی منحصر به فرد برای برون رفت از مشکلات افغانستان دارد.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه مصائبی که سر مردم افغانستان می‌آید به خاطر آمریکا است اضافه کرد: در موضوع افغانستان اگر بیگانگان دست از سر افغانستان بردارند رهبران افغانستان از چنان قابلیتی برخوردارند که درباره آینده خود تصمیم بگیرند، ما از یک افغانستان امن و پایدار و اینکه مردمش در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: با برخی همسایگان افغانستان گفتگوهایی را شروع کردیم، تماس‌ها و رایزنی‌هایی با سایر همسایگان افغانستان داریم و هدف این است که با کمک این همسایگان به وضعیت مطلوب در این کشور کمک کنیم.

وی درباره اینکه در بازگشت از دمشق با اتوبوس به پاویون برگشته است گفت: اینکه با اتوبوس برگشتم اتفاق خاصی نیفتاده است.

امیرعبداللهیان درباره جایگاه ایستادنش در عکس یادگاری در نشست بغداد اظهار داشت: معتقدم در جایگاهی ایستادم که جایگاه واقعی جمهوری اسلامی و نماینده جمهوری اسلامی ایران بود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در روز مراسم تحلیف رئیس جمهور، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا که همتای عراقچی هستند ابراز تمایل کرده بودند با یک فردی از تیم سیاست خارجی دولت جدید ملاقات کنند که قرار شد من با آن‌ها ملاقات کنم، دوستان عراقی می‌گفتند که امریکایی‌ها هنوز متوجه نشدند که عراق کجاست.

وی افزود: برخی از دوستان عراقی می‌گفتند از سال ۲۰۰۳ تا الان آمریکایی‌ها یا در عراق بودند و یا در حال تردد بودند و هنوز متوجه نشدند عراق کجاست و هنوز شناخت درستی از عراق پیدا نکردند و خسارت‌های زیادی را به عراقی‌ها زدند و علیرغم ادعاهایشان سیاست‌های مبتنی بر آزمون و خطای زیادی را اعمال کردند، در مورد مذاکرات وین اولین اشتباه آمریکا این است که گاهی اوقات مصاحبه‌هایی می‌کنند و اعلام می‌کنند که پیشنهادات ما برای همیشه روی میز نخواهد ماند و یا اگر ایران در وین مذاکره نکند گزینه‌های دیگری را دارند، حرف‌های تکراری و خسته کننده‌ای را می‌زنند.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه به صورت شفاف به طرف مذاکره کننده اتحادیه اروپا گفتم آمریکایی‌ها تا یاد نگیرند که مودبانه با ملت بزرگ ایران صحبت کنند از ادبیات تهدید هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت گفت: اگر بخواهند این ادبیات را ادامه دهند، یک بار دیگر باید مرور کنند تا از این رفتارهایشان آیا توانستند دستاوردی را برای خودشان رقم بزنند، آنچه که به مذاکرات ما برمی‌گردد را به طور شفاف به طرف مقابل اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران از مذاکره‌ای که در آن منطق حاکم باشد استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال فرار از میز مذاکره نیستیم، اما نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن این است که دولت سیزدهم مذاکره‌ای را مذاکره می‌داند که دستاوردهای ملموس در راستای تامین منافع و حقوق ملت ایران داشته باشد، طبعاً این پیام تاثیرات مثبت خود را در طرف مقابل داشته است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه توقع مجلس از دولت آقای رئیسی این است که حقوق حداکثری برای ملت تامین شود اظهار کرد: رویکرد اتلاف وقت را هیچکس نمی‌پذیرد و مذاکرات باید دستاوردهای ملموسی را داشته باشد، مذاکره از ابزار دیپلماسی است و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و طرف‌های مقابل بر مبنای خرد در میز مذاکره حضور پیدا کنند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: طرف مقابل این درک را دارد که یک پروسه دو سه ماهه‌ای زمان می‌برد که دولت جدید مستقر شود، این موضوع یکی از موضوعاتی است که در دستورکار دستگاه سیاست خارجی و دولت است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همه وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی نیست گفت: وزارت خارجه ماموریت‌های متنوعی را دارد، ما به مدیران توانمندی که در مجموعه وزارت خارجه وجود دارند در داخل وزارت خارجه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه همکارانی که این زحمت را می‌کشند با تمام توان و انرژی کار را دنبال می‌کنند افزود: این ظرفیت در سفارتخانه‌ها مستقر خواهد شد، این‌که یک رایزن اقتصادی از وزارت صمت برود یا رایزن کشاورزی از جهاد کشاورزی برود، این‌ها توافقات ساده درون دستگاهی است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه وزارت خارجه جز دستگاهی است که نیروی باتجربه زیادی دارد، اما این بستگی به تیم مدیریتی وزارت خارجه دارد تا از این نیروها با توجه به نیاز کشور در چه مسیری بهترین بهره را بگیرد افزود: ممکن است برای توسعه همکاری‌های تجاری، توسعه همکاری‌های حوزه امنیت غذایی، کشت فراسرزمینی و در برخی از حوزه‌های دیگر با رویکرد فرهنگی اقداماتی را انجام دهیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه فقط بسنده به نیروهای داخل وزارت خارجه نخواهیم کرد و اگر نیاز به نیروی متخصص داشته باشیم حتماً از سایر دستگاه‌ها کمک خواهیم گرفت افزود: مهم این است که بدنه کارشناسی و مدیریتی سفارتخانه‌ها متناسب با ماموریتی که دارند عمل کنند، ما در چارچوب کمک به وضعیت معیشت مردم، کمک به توسعه تجارت بین الملل و تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: سیاست همسایگی و سیاست آسیایی به این معنا نیست که به یک بخش از جهان تمرکز کنیم و سایر بخش‌ها را فراموش کنیم، از جمله کارهایی که از همکارانم درخواست کرده‌ام این است که در تمام قاره‌ها و در تمام حوزه‌ها چند کشور را به عنوان اولویت اول تعیین کنیم و با سایر کشورها هم ارتباطاتمان را متناسب با وزن و جایگاه آن کشورها ادامه دهیم، ما به اروپا هم نیز توجه می‌کنیم، لذا اروپا را فقط آلمان و انگلیس نمی‌دانیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به دعوت مکرون از وزیر خارجه برای سفر به پاریس گفت: رئیس جمهور فرانسه در اجلاس بغداد به سمت من آمد و تاکید کرد بر اینکه ما خیلی علاقمند هستیم تا شما با سفر به پاریس یک بار دیگر مسائل را مرور کنید، همچنین در بغداد وزیرخارجه عربستان سعودی گفت منتظریم دولت ایران مستقر شود تا ارتباطاتمان را از سر بگیریم.

وی ادامه داد: علاوه بر شیخ محمد بن راشد امیر قطر هم در اجلاس بغداد حضور داشت، فرصتی بود تا در خصوص همکاری‌های تهران و دوحه گفتگوی صورت بگیرد، فرانسوی‌ها علاقمند بودند تا با استفاده از این فرصت بتوانند به جمهوری اسلامی ایران نزدیک شوند، مکرون در کمتر از دو ساعت و نیم که در اجلاس حضور داشت دو بار به سمت من آمد و حتی تأکید بر این کرد که ما علاقمند هستیم تا من سفر به پاریس داشته باشم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: فرصتی شد تا در حاشیه اجلاس گفتگوی با رئیس جمهور مصر داشته باشیم، رئیس جمهور عراق در گفت‌وگوهای ما حضور داشت و تاکید داشت که ایران، عراق و مصر سه کشور تمدنی و ادیانی هستند و ظرفیت‌های بزرگی برای همکاری‌های منطقه‌ای دارند.

وی عنوان کرد: ما نسبت به برگزاری هر نشستی که با حضور اهل منطقه و مقامات منطقه برگزار شود استقبال می‌کنیم، از اینکه همسایگان عراق در نشستی گرد هم قرار بگیرند استقبال می‌کنیم، اما این که بیگانگان بخواهند در ترتیبات جدید منطقه‌ای ایفای نقش کنند را به نفع عراق و به نفع منطقه نمی‌دانیم و قرار بر این شد تا بنده در این اجلاس شرکت کنم و فرصت خوبی بود و گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه ادامه داد: با نخست وزیر عراق و نیز رئیس پارلمان عراق جلسه‌ای برگزار شد لذا با برخی از سران کشورهای منطقه و جهان اسلام دیدار داشتم، گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین من و ولیعهد امارات متحده عربی و حاکم دبی انجام شد، امارات برای مراسم تحلیف آقای رئیسی چند نفر از وزرای خود را به کشور ما اعزام کرد، لذا گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلو برای توسعه همه جانبه همکاری‌های دو کشور داشتیم، به طوری که فرصتی بود تا در حاشیه اجلاس با آقای شیخ محمد بن راشد در ادامه آن نشست گفت‌وگوهای را داشته باشیم، ایشان به گرمی از ایده‌های ما استقبال کردند.

وی افزود: در مراسم تحلیف رئیس جمهور از تمام کشورهای اروپایی نمایندگان رسمی دولت‌ها معرفی شدنده بودند و در مراسم حضور پیدا کردند، کشوری مثل انگلیس و فرانسه سفیر خود در تهران را معرفی کردند، اما برخی از کشورها مانند ایتالیا دبیرکل وزارت خارجه خودشان را معرفی کردند و این یعنی اینکه اروپا یکدست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CA ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    15 27
    هزینه برای ملت ایران نتراش خواهشا
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      16 6
      سکوووت کن
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      5 2
      ببند بابا دهنتو
    • ناصر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      6 2
      هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است، هزینه ذلت بیش از هزینه عزت است. با کرنش و ذلت در برابر غربیان غیر از تحقیر هیچ چیز دیگری عایدت نمیشود. آزموده را دوبار آزمودن خطاست!
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      3 2
      هزینه شماها بودید که رفتید . خوار و ذلیل شماها بودید که رفتید
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 0
      خیلی هم عالی بود
    • BE ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      عجب نکته مهمی رو شما اشاره کردید ، درود بر شما استاد گرامی
    • با سلام۱۴:۳۰ BE ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      لطفا اینطور قضاوت نکنید ، یکی به غلط املائی ایراد میگیره ، یکی به پرچم گیر میده ، ای داد بیداد
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 3
    مکرون .... آخر کارشه
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    22 11
    بعد از هشت سال ذلت ظریف ، این مواضع صحیح غرور آفرین است
  • US ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    10 5
    از زبان خارجی مهمتر رفتار فیزیکی و زبان بدن هست. مهمترین کار وزیرخارجه اینست که از حقوق ملی و جایگاه ایران دفاع کند که این کار را هم به بهترین شکل ممکن در بغداد انجام داد. اما وقتی آمادگی خواندن و گفتن به زبان عربی یا انگلیسی را ندارد هیچ نیازی به این کار نیست. اگر زبان خارجی ملاک مهمی بود که تمام نوکران آمریکا مثل اشرف غنی و کرزای و پادشاهان عرب در این کار از همه پیشرفته تر هستند. به زبان فارسی هم که بگوئید کفایت می کند.
  • عباس ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 6
    در مورد برجام آنقدر وقت کشی میکنند تا یک سال آخر دولت بایدن بعد قبول می کنن و کشور بایستی کلی هزینه بکنه و برگرده به عقب و بع یک سال ریس جمهور بعدی میاد برجام را پاره میکنه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 3
    از من هم دعوت کنند خوشحال میشوم
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 7
    یعنی چی مقام یک وزیر وزیره یک رییس جمهور رییس جمهور این رفتار توهین به رییس جمهور کشوره چرا چون فردی اومده توجایگاهش ایستاده درحالیکه مقامش وزیره
  • محمدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    9 17
    اصرار بر داشتن تنش با کشورهای غربی و دوستی و وابستگی بیش از حد با چین کمونیست، کره شمالی و شوروی سابق و سپس روسیه و... و ادامه سیاست خارجی نا پایدار بدون در نظر گرفتن منافع ملی و مردم موجب ایجاد هزینه های زیادی برای ایران و ایرانی گردید که مجازات آن را در عرصه بین المللی مردم متحمل می شوند، گویا وزیر خارجه جدید نیز اصرار دارد همین راه را ادامه دهد و باید منتظر تحمیل هزینه های جدیدتری برای مردم باشیم.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      4 3
      ببند تفاله افسادی
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      3 1
      این چهارتا کشوررا هم بوسیله شماها دشمن تراشی کنید و غرب هم که پرونده اش سیاه و دچار کم خردی سیاسی است -
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      3 1
      شما استراحت کن ... کسی با شما نبود.نوبتت که شد اطلاع میدیم بیا
    • BE ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      درود بر استاد زیبا کلام
    • BE ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      شما یک سلبریتی واقعی هستید
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    8 2
    این فرانسه وغربیها...فقط ماندن توش که چیکار کنند با قدرت واینهمه نفوذ ایران درمتطقه-هنوز دنبال یک راههای دیگه هستند که حاپاشونو مثل گذشته درمتطقه حفظ کنند،نمیدانند باید ازمتطقه گورشان را برای همیشه گم کنند وتحویل ایران بدهند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    این فرانسه وغربیها...فقط ماندن توش که چیکار کنند با قدرت واینهمه نفوذ ایران درمتطقه-هنوز دنبال یک راههای دیگه هستند که جاپاشونو مثل گذشته درمتطقه حفظ کنند،نمیدانندیا خودشان رابه نفهمی میزنند که نباید ازمتطقه گورشان را برای همیشه گم کنند وتحویل ایران بدهند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    تا امثال(عربستان،گاوهای شیرده واشعالگری لسرائیل)هست،این استکبار شرق وغرب گورشات را ازمتطقه گم نمیکنند-تنها باید مرکزشو(چندتاعربستانی واسرائیلی به اصطلاح مغز متفکر مفتخور وظالم و.‌‌.‌)را ازبین برد ونیاز به هیچ جنگ گسترده نداره-براحتی چندتفر حکام ونفتخورهاشونو ازبین برود کل ساختارفروماشیدشان برای هنیشه فرو میپاشد
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 1
    تا امثال(عربستان،گاوهای شیرده واشعالگری لسرائیل)هست،این استکبار شرق وغرب گورشان را ازمتطقه گم نمیکنند-تنها باید مرکزشو(چندتاعربستانی واسرائیلی به اصطلاح مغز متفکر مفتخور وظالم و.‌‌.‌)را ازبین برد ونیاز به هیچ جنگ گسترده نداره-براحتی چندتفر حکام ومفتخورهاشونو ازبین برود کل ساختارفروماشیدشان برای هنیشه فرو میپاشد
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 4
    یعنی(بادی لنگویج یل همان زبان بدن وتا بناگوش نیش بازبودن طریف)۸سال مملکت را به خفت وخواری کشاند
  • ناصر IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    تفاوت دیپلماسی عزت با ذلت آشکار میشود. دیپلماسی عزن منافع ملت را تامین میکند. رئیس جمهور فرانسه باید دنبال شما بدود نه اینکه شما پای صندلی امیر کویت زانو بزنی!
  • US ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    عربستان برای رابطه با ایران التماس می کند
    • با سلام BE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      بن سلمان قراره بیاد دست بوسی
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 0
    امیر عزیز وزیر محترم امور خارجه، شما خودت استاد و نیازی به توضیح من نیست، می دونی علت دعوت شما به فرانسه در اجلاس بغداد چیست؟ مشخص است. چون طبق ترتیبات میثاق جامع ملل، مناطق عراق، سوریه و لبنان برای ارتقا پیشرفت و بلوغ سیاسی به فرانسه واگذار شده بود، هر چند جامعه ملل منحل شد اما همین ترتیبات فاسد در دوران سازمان ملل ، هنوز ادامه دارد و عراق و سوریه و لبنان به طور ضمنی ملک طلق فرانسوی ها هم هست و طبق توافقات میان خودشان، قرار است فرانسه مردمان این مناطق را به بلوغ سیاسی برسانند. بخوانید شیعیان را لیبرال کنند. دعوت شما به فرانسه در همین راستا است تا ایران را کارگزار پلن های ای و بی و سی و دی خودشان برای لیبرال کردن مردمان غرب آسیا کنند.
  • کارشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    شما همین اطراف باش سفر غرب و شرق برای شما حرام است
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 1
    عربستان که دیده آمریکا داره میزنه به چاک، برا این که قدرتشون در حکومت رو از دست ندن، اومدن برا مذاکره، هرچند فایده ای نداره براشون، وعده روح الله به زودی عملی میشه ان شاء الله
  • سید فروزان CH ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    شیطنت فرانسه در طول چهل سال اخیر کمتر از امریکا نبوده است ، تنها در طول جنگ تحمیلی بزرگ‌ترین حامی صدام فرانسه بود و آنقدر سلاح فروخت که در زمان سقوط صدام پنج میلیارد دلار از بدهی صدام را چشم پوشی کرد سفارت فرانسه مرکز فساد سازی و جاسوس پروری است همانند سفارت انکلیس
    • ایرانی US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      سیاستمداران فرانسه به دو رویی در اروپا مشهورند،در مذاکرات سیاسی ناپایدار هر آن تغییر جهت می‌دهند،حزب باد و غیر قابل اعتماد ،دو رو هستند ، در خباثت کمتر از روباه پیر نیستند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 2
    چرا بعضیا در به در دنبال رابطه با عربستان اند؟؟؟!!! مشکل روحی یا مغزی دارن؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    عربی خوندنت عالی بود البته اشتباه.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 1
      مهم حفظ کیان مملکته نه زبان. و گرنه هر استاد زبانی زا باید میذاشتن وزیر خارجه. مگه ظریف زباندان بود چه گلی به سرمون زد
  • ایرانی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    خسته نباشید و آرزوی موفقیت اما شما آداب دیپلماتیک رو رعایت نکردی بزور خودت رو نمی تونی جایی بچپونی اگه عزت ایران رو برگردونید اونوقت سران کشورا میان کنار شما عکس بگیرن فهمیدی ؟
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    پس کی میخواهیم دندان پوسیده مان(وابستگی به استکبار شرق وغرب)را برای همیشه بیاندازیم دور
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 1
    جناب امیر عبدالهیان یکجا وبه سرعت دیپلماسی(التماسی وخوار وهفت ،زانو والتماس کردن ونیش بازبودن تا بناگوش...)راباید سریعا واشکارا اصلاح میکردکه دربهترین واولین موقعیت برای همیشه تاریخ به این شیوه غیر متعارف وغیر تشریفاتی ....اصلاح فرمودنند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    اتفاقا هرچی دراین ۸سال ظریف برای مملکت خسارات وهزینه افرید-امیرعبدالهیان باهوش وزکاوت... دراولین فزصت وبه سرعت وبا کمترین هزینه برای همیشه حتی بصورت غیر متعارف وغیر تعریف شده وغیر دیپلماسی تعریف وتغییر داد-تاهمیشه دشمنان ودوستان حتی درتشریفات ونمایشها جایگاه ایران را درهرسطحی پیش بینی واطلاع وبهترینها را درنظر بگیرند
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    اتفاقا هرچی دراین ۸سال ظریف برای مملکت خسارات وهزینه افرید-امیرعبدالهیان باهوش وزکاوت... دراولین فزصت وبه سرعت وبا کمترین هزینه برای همیشه حتی بصورت غیر متعارف وغیر تعریف شده وغیر دیپلماسی تعریف وتغییر داد-
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    امیر عبدالهیان اتفاقا با این کار ارزشمندش یک تئوری وراهکار عملی برای نجات فوری دیپلماسی فروپاشیده ظریف تعریف کردنند که میشه ازحالا تالیفات زیادی برایش منتشرکرد(آنهم نجات دیپلماسی فروپاشیده بوسیله ضدتشریفات ونمایشهای دیپلماسی)که باید طریف دردانشگاه این تئوری وراهکار کاملا تخقیق ومطالعه کنه وبه دانشجویان نهبه مملکت آموزش بده
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 0
    مکرون غلط کرد.
  • غلامحسین عالی US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    مکرون باچه بهانه وانگیزه ای در این اچلاس که اجلاسی منطقه ای بوده است شرکت کرده ؟؟ !!
    • ایرانی US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      بایستی از وزارت خارجه عراق پرسید منظور از دعوت مکرون به کنفرانس منطقه ای بغداد چه بوده‌ . فرانسه جزءه منطقه اروپاست. درامور منطقه خلیج فارس هیچ وقت جا یی نداشته، فقط مورد علاقه عده‌ای متظاهر فرنگ رفته مرسی گو در ایران بوده. مناطق جولان استعماریش در آفریقا و مدت کوتاهی در لبنان و بخشی از سوریه بوده که دیگر جناش آن جاها هم رنگی نداره .
  • ایرانی US ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای امیر عبداللهیان با روش دیپلماسی به نخست وزیر عراق گوشزد کرد که منزلت ایران را بداند ، اقدامی بسیار درست و زیبنده بود .جایگاه وزیر خارجه بنیانگذار تمدن جهان که بنوشته کتاب تاریخ جهان از انتشارات دانشگاه آکسفورد جهان هرگز امپراتوری بزرگی امپراطوری پارس را نخواهد دید ، فقط در صف جلو است . تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • ایرانی US ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای امیر عبداللهیان با روش دیپلماسی به نخست وزیر عراق گوشزد کرد که منزلت ایران را بداند ، اقدامی بسیار درست و زیبنده بود .جایگاه وزیر خارجه بنیانگذار تمدن جهان ‌( بنوشته کتاب تاریخ جهان از انتشارات دانشگاه آکسفورد جهان هرگز امپراتوری به بزرگی امپراطوری پارس را نخواهد دید ) فقط در صف جلو است . تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    بابا این هم شد وزیر امور خارجه ؟ یک کلاس دیپلماسی براش میگذاشتید بعد میرفت خارجه آخه نه سینه خیز بلده نه هرهرکرکر نه کمر درد داره نه خودکار پرتاب میکنه نه جلوی سر قبیله عربها زانو میزنه نه با جان کریه عیاقه .... نه...لااله الله الا الله شیطونه میگه اصلا خودم برم وزیر خارجه بشم حداقل تعامل با کل دنیا یا همون هشتاد نود نفر سیاسی دستنشونده صهیون را بلدم ...والا این همش کل دنیاست .چین و مین و رو س موس و هند و پند و شرق ....صدها کشور دیگر که دنیا نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس