خشم فعالان بحرینی از آغاز بکار اولین سفیر بحرین در رژیم صهیونیستی

آغاز بکار اولین سفیر بحرین در رژیم صهیونیستی، خشم فعالان بحرینی را برانگیخته است.

به گزارش مشرق، بحرینی‌ها هشتگ‌های "عادیسازی خیانت است" و "بحرینی‌ها مخالف عادی‌سازی‌اند" را داغ کردند.

در پی توئیت روز گذشته "خالد الجلاهمه" دیپلمات بحرینی، مبنی بر اینکه افتخار آن را دارد که در۳۱ اوت ۲۰۲۱ با سفر به تل آویو اولین روز کاری خود بعنوان اولین سفیر منامه در اسرائیل را شروع نماید، فعالان بحرین در شبکه های اجتماعی اعلام انزجار خود از این اقدام وی بیان نموده و هشتگ های "#بحرینیون ضد التطبیع" و"#التطبیع_خیانة" را در شبکه توئیتر داغ کردند.

به گفته صفحه "اسرائیل بالعربی" الجلاهمه از طریق خطوط هواپیمایی بحرینی "گالف ایر" وارد تل آویو شده است.

خالد الجلاهمه در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱ رسما توسط پادشاه بحرین بعنوان اولین سفیر منامه در اسرائیل منصوب شده بود.

همزمان با سفر دیروز الجلاهمه به تل آویو، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین با انتشار توئیتی گفت: 

آیا مواضع تند و ویرانگر بحرین درخصوص رابطه  و هروله بسوی رژیم صهیونیستی - که دشمن امت است- و همزمان اعلام سفیر این کشور برای شروع وظایف رسمی اش در آن رژیم در پی آن است که این را بیان نماید که بحرین بجز اسرائیل پشت و پناه قابل اعتمادی ندارد؟ و چه بد همراه و چه بد قرینی است اسرائیل.  آیا مورد وثوق ترین و مورد اعتماد ترین فرد در سطح زمین اسرائیل است ؟!

 "المقاوم" صفحه حفظ و نشر آثار شیخ عیسی قاسم نیز با انتشار کلیپی یکی از بیانات معظم له را باز نشر نمود بدین مضمون که: "عادی‌سازی با خصم صهیونیستی، جرم و جنایتی حرام است."

«شیخ حسین الدیهی»  جاشین دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق نیز در مطلبی نوشت: "به الجلاهمه می گوییم که تو فقط نماینده خودت و کسی که تور راه تعیین و ارسال نموده هستی، تو به هیچ وجه نمانیده ملت بحرین نبوده و ملت ما از شما برائت می جوید. مقبولیت و مشروعیت تو مانند رژیم صهیونیستی است، بحرین ها این رژیم را تا روزی که از میان برود به رسمیت نمی شناسند. بحرین در کنار فلسطین تا ابد خواهد ایستا. این عادی سازی  شما خیانت و عار است."

«باقر درویش» رییس انجمن حقوق بشر بحرین BFHR نیز در صفحه توئیتر خود خطاب به الجلاهمه نوشت: " این قدام موضعی شرم آور است که بعنوان ارتکاب ننگی علنی و ذلالت در کارنامه ات به عنوان اولین سفیر پروژه عادی سازی اضافه خواهد شد ، از سوی حکومتی مستبد و غیر منتخب و فاقد مشروعیت و اراده مردم بحرین، مردمی که جز آزادی فلسطین خوشنودشان نمی سازد. عادی سازی خیانت دیروز و امروز و فردا است."

«علی الفایز» از تحلیلگران و زندانی سابق سیاسی بحرین نیز در واکنش به این موضوع گفت:  "رژیم حاکم بر بحرین در دشمنی با ملت بحرین و امت اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته، رابطه با دشمن برای او تبدیل به یک اصل شده و عزلت داخلی و خارجی را اثبات نموده است، درب ها را بر روی دشمن گشوده و در مقایل دروازه ها را بروی ملت و امت بسته است. عادی سازی خیانت است."
 
«ابراهیم شریف» دبیرکل اسبق جمعیت لیبرال "وعد" از معارضان آل خلیفه نیزدر این خصوص نوشت: آنچه الجلاهمه بدان افتخار می نماید مایه درد و شرمساری ما بحرینی ها می باشد، این ارتباط بین بحرین و رژیم غاصب برای هر آزاده‌ی با کرامتی در روی زمین مایه شرمساری و خفت است و این خیانتی به ارزشها و اخوت و برادری است اما مصالحی کورکورانه بر قلبهای اینان قفل زده است. 

«علی مهنا» از فعالان بحرینی و پدر یکی از زندانیان سیاسی نیز تاکید کرد: "عادی سازی اعتراف به موجودیت غاصبان و قاتلان برادران فلسطینی و مشروعیت بخشیدن به متجاوزان به الاقصی و مقدسات مان است. من بحرینی هستم و هرگونه عادی سازی نماینده و بیانگر خواست من نیست."

در این راستا جمعیت الوفاق هم با انتشار کاریکاتوری خنجر عادیسازی را در کمر ملت بحرین که آرمان نخست آنان فلسطین است به نمایش گذارد. 

گفتنی است دو روز پیش نیز «فائقه الصالح» وزیر بهداشت بحرین میزبان کاردار رژیم صهیونیستی در منامه بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 6
    باز هم درود به شرف و غیرت این افراد و اشخاص بحرینی که سکوت نکردند چون سکوت در برابر چنین چیزی به معنای رضایت واقعا" جامعه عربی خلیج پارس نباید نسبت به این خیانت بزرگ سکوت اختیار کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس