مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲- اروپا| پیروزی دیرهنگام پرتغال در شب دبل و رکوردشکنی رونالدو/ توقف فرانسه، هلند و کرواسی

دور چهارم از بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا با ثبت یک پیروزی خانگی در کارنامه تیم ملی پرتغال و تبدیل شدن کاپیتان این تیم به تنها رکورددار گلزنی در فوتبال ملی آغاز شد.

به گزارش مشرق، در آغاز چهارمین دور از بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) ۱۴ بازی در گروه‌های مختلف برگزار شد که در یکی از مهترین آنها از گروه A تیم ملی پرتغال در خانه برابر تیم ملی ایرلند با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید.

در این بازی که همه منتظر گلزنی کریستیانو رونالدو برای شکستن رکورد علی دایی و تبدیل شدن او به تنها رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ فوتبال ملی بودند، دروازه‌ تیم میزبان در دقیقه ۴۵ توسط ایگان باز شد. رونالدو در دقیقه ۱۵ این بازی می‌توانست از روی نقطه پنالتی رکورد دایی را بشکند اما ضربه او توسط دروازه‌بان ۱۹ ساله حریف، بازونو که بهترین بازیکن تیمش بود، مهار شد. با این حال رونالدو در دقیقه ۸۹ به هدفش رسید و ضمن زدن گل نجات‌بخش تیمش سرانجام رکورد دایی را شکست و با ۱۱۰ گل به تنهایی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ فوتبال در رده ملی ایستاد. او در ششمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم، دومین گلش را هم به ثمر رساند و شمار گل‌های ملی‌اش را به ۱۱۱ افزایش داد.

در دیگر بازی این گروه، تیم ملی لوکزامبورگ با نتیجه ۲ بر یک از سد میهمانش آذربایجان گذشت. همچنین مصاف تیم ملی قطر به عنوان تیم میهمان گروه A با صربستان با نتیجه ۴ بر صفر به سود صرب‌ها خاتمه یافت.

 با این نتایج در جدول گروه A، تیم‌های صربستان و پرتغال هر دو ۱۰ امتیازی هستند، هر چند صرب‌ها با تفاضل گل بهتر (۶ به ۴) در صدر جدول قرار دارند. قطر ۷ امتیازی سوم است و پس از آن هم تیم‌های لوکزامبورگ، ایرلند و آذربایجان به ترتیب با ۶، ۳ و بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. شرایط این جدول بدون در نظر گرفتن نتایج مصاف تیم‌ها با قطر به این گونه است که پرتغال با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی صدرنشین است و صربستان با ۷ امتیاز از سه بازی در رده دوم قرار دارد. (ملاک صعود وضعیت جدول بدون در نظر گرفتن نتایج بازی مقابل قطر است)

در یک بازی مهم دیگر که در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار شد، تیم ملی کشور میزبان مقابل بوسنی به تساوی یک - یک رضایت داد. در این بازی که ژول کنده مدافع فرانسوی‌ها در دقیقه ۵۱ به خاطر تکل خشن روی کولاسیناک کارت قرمز گرفت، ادین ژکو گل نخست را برای بوسنی زد و چهار دقیقه بعد آنتوان گریزمان کار را برای فرانسوی‌ها به تساوی کشاند. در بازی دیگر این گروه که زودتر انجام شده بود، تیم ملی اوکراین در خاک قزاقستان به تساوی ۲-۲ بسنده کرد.

والیولین در دقایق ۷۴ و ۶+۹۰ برای قزاق‌ها و یارمچوک در دقیقه ۲ و سیکان در دقیقت ۳+۹۰ برای اوکراین گلزنی کردند. در جدول این گروه فرانسه با وجود تساوی امشب با ۸ امتیاز صدرنشین است و پس از آن اوکراین با ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد. تیم‌های فنلاند، بوسنی و قزاقستان نیز هر سه با ۲ امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

نتایج سایر بازی‌ها و جایگاه تیم‌ها در جداول را در ادامه مشاهده می‌کنید:

گروه F

*جزایرفارو صفر - رژیم اشغالگر قدس ۴

*مولداوی صفر - اتریش ۲
گل: بائوم‌گارتنر ۱+۴۵، آرناتوویچ ۴+۹۰

*دانمارک ۲ - اسکاتلند صفر
گل‌ها: واس ۱۴ و مائله ۱۵

جدول گروه F
۱- دانمارک ۱۲ امتیاز
۲- رژیم اشغالگر قدس ۷ امتیاز (تفاضل گل ۵+)
۳- اتریش ۷ امتیاز (تفاضل گل ۱-)
۴- اسکاتلند ۵ امتیاز
۵- جزایرفارو یک امتیاز (تفاضل گل ۱۰-)
۶- مولداوی یک امتیاز (تفاضل گل ۱۲-)

گروه G
*لتونی ۳ - جبل‌الطارق یک

*نروژ یک - هلند یک
گل‌ها: ارلینگ هالند ۲۰ برای نروژ و کلاسن ۳۷ برای هلند

*ترکیه ۲ - مونته‌نگرو ۲
گل‌ها: جنگیز اوندر ۹، یوسف یازیچی ۳۱ برای ترکیه و ماروشیچ ۴۰ و رادونوویچ ۷+۹۰ برای مونته‌نگرو

جدول گروه G
۱- ترکیه ۸ امتیاز
۲- هلند ۷ امتیاز (تفاضل گل ۷+)
۳- منته‌نگرو ۷ امتیاز (تفاضل گل ۳+)
۴- نروژ ۷ امتیاز (تفاضل گل ۱+)
۵- لتونی ۴ امتیاز
جبل‌الطارق صفر امتیاز

گروه H
*مالت ۳ - قبرس صفر

*اسلوونی یک - اسلواکی یک
گل‌ها: بوژنیک ۳۲ برای اسلواکی و استویانوویچ ۴۲ برای اسلوونی

*روسیه صفر - کرواسی صفر

جدول گروه H
۱- کرواسی ۷ امتیاز (تفاضل گل ۳+)
۲- روسیه ۷ امتیاز (تفاضل گل ۲+)
۳- اسلواکی ۶ امتیاز
۴- اسلوونی ۴ امتیاز(تفاضل گل۱-)
۵- مالت ۴ امتیاز (تفاضل گل ۲-)
۶- قبرس ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳-)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس