انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| توقف قهرمان یورو و پیروزی آلمان و انگلیس/ اسپانیا باخت و صدر را از دست داد

اسپانیا در شب پیروزی تیم‌های آلمان، بلژیک و انگلیس و توقف ایتالیا در استکهلم مغلوب سوئد شد تا صدر جدول گروه B را به این تیم واگذار کند.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، تیم ملی اسپانیا با نتیجه ۲ بر یک مقابل سوئد شکست خورد تا به رتبه دوم جدول گروه B سقوط کند.

الکساندر ایساک در دقیقه ۶ و ویکتور کلائسون در دقیقه ۵۷ برای شاگردان یان آندرسون گلزنی کردند و کارلوس سولر در دقیقه ۵، تنها گل لاروخا را به ثمر رساند.

در دیگر دیدار این گروه، کوزوو در خانه گرجستان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. تیم‌های سوئد و اسپانیا به ترتیب ۹ و ۷ امتیاز کسب کرده‌اند و در جایگاه‌های اول و دوم جدول گروه B ایستاده‌اند.

در گروه C، تقابل تیم‌های ایتالیا و بلغارستان به تساوی یک-یک انجامید. فدریکو کیه‌زا در دقیقه ۱۶ تنها گل قهرمان یورو ۲۰۲۰ را وارد دروازه بلغارستان کرد و آتاناس ایلیف در دقیقه ۳۹ برای میهمان گلزنی کرد.

لیتوانی هم با نتیجه ۴ بر یک از ایرلند شمالی شکست خورد. در جدول این گروه هم ایتالیا و سوئیس به ترتیب با ۱۰ و ۶ امتیاز، رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در گروه E رقابت‌ها، بلژیک میهمان استونی بود و با نتیجه ۵ بر ۲ بر این تیم غلبه کرد. ماتیاس کائیت در دقیقه ۲ و اریک سورگا در دقیقه ۸۳ برای استونی و هانس واناکان در دقیقه ۲۲، روملو لوکاکو در دقایق ۲۹ و ۵۲، آکسل ویتسل در دقیقه ۶۴ و توماس فوکه در دقیقه ۷۶ برای شیاطین سرخ گلزنی کردند.

جمهوری چک هم با نتیجه یک بر صفر از سد بلاروس گذشت. بلژیکِ ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه E جای دارد و جمهوری چک و ولز هم با ۷ و ۳ امتیاز، در تعقیب شاگردان روبرتو مارتینز هستند.

در گروه I هم انگلیس با پیروزی ۴ بر صفر، مجارستان را در خانه خود تحقیر کرد. رحیم استرلینگ، هری کین، هری مگوایر و دکلان رایس به ترتیب در دقایق ۵۵، ۶۳، ۶۹ و ۸۷ گل‌های سه‌شیر را به ثمر رساندند.

در سایر دیدارهای این گروه، لهستان با نتیجه ۴ بر یک مقابل آلبانی پیروز شد و آندورا با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سن‌مارینو به برتری رسید. انگلیس با ۱۲ امتیاز در صدر جدول گروه I دیده می‌شود و لهستان و مجارستان با ۷ امتیاز و بر حسب تفاضل گل، در رتبه‌های دوم و سوم گروه ایستاده‌اند.

در گروه J هم آلمان با نتیجه ۲ بر صفر بر لیختنشتاین غلبه کرد. تیمو ورنر در دقیقه ۴۱ و لروی سانه در دقیقه ۷۷ برای مانشافت گلزنی کردند.

در این گروه همچنین رومانی با نتیجه ۲ بر صفر از سد ایسلند گذشت و تقابل مقدونیه شمالی و ارمنستان هم گلی در بر نداشت. ارمنستان با ۱۰ امتیاز، صدرنشین جدول گروه J به شمار می‌رود و آلمانِ ۹ امتیازی و مقدونیه شمالی با ۷ امتیاز، در جایگاه‌های دوم و سوم جدول گروه حضور دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس