کد خبر 1267313
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
گرانی برنج زیر سر مافیا
شعبده بازی در قیمت برنج

قیمت برنج را مافیای واردات گران کرده اند تا دولت را وادار به ترخیص برنج‌های دپو شده در گمرک کنند.

به گزارش مشرق، سید تقی جعفریان عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه مافیای واردات، قیمت برنج را در یک هفته اخیر ۱۰ هزار تومان افزایش داده اند، گفت: هدف آن‌ها فشار به دولت برای خارج کردن برنج‌های وارداتی دپو شده در گمرک و افزایش قیمت برنج‌های خارجی است.

او افزود: مافیای برنج نه تنها عامل گرانی برنج در بازار هستند بلکه سبب راکد شدن خرید و فروش برنج‌های تازه برداشت شده هم شده اند.

عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه مافیای واردات از مدت‌ها قبل خرید برنج را در بازار آغاز کرده اند، ادامه داد: حجم زیادی از برنج‌ها اکنون در انبارها در حال دپو شدن است.

جعفریان گفت: شالیکاران نیز به دلیل نوسانات اخیر در بازار، تمایلی به فروش برنج ندارند و حتی بسیاری از مازندرانی‌ها نمی‌توانند برنج مصرفی خود را از بازار خریداری کنند.

او افزود: وقتی قیمت یک کیلوگرم هویج در بازار با قیمت یک کیلوگرم برنج مساوی می‌شود فروشنده هم رغبتی به عرضه برنج نمی‌کند.

عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه بسیاری از شالیکوبی استان اکنون فعال نیستند، افزود: پایان تابستان، فصل رونق کار شالیکوبی داران بود، اما واردکنندگان برنج با بر هم زدن تعادل در بازار بلایی بزرگ بر سر تولیدکنندگان و شالیکوبی داران آورده اند.

جعفری افزود: فعالیت مافیای برنج زنگ خطر نابودی برنج ایرانی را به صدا در آورده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    7 0
    کاری نداره دولت هم اموال موجود در بنادر رو مصادره کنه و به صورت کالابرگی به بازار ارایه کنه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 0
    برای اینک کاشت داشت و برداشت برنج خیلی سخت است.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 0
    اینا از داعش هم ملعوترند
  • امید IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    با سلام واقعا از زندگی وزنده ماندن خسته شدهایم با چهار ملیون حقوق باید چطورزدگی را ادامه دهیم مردن بهتر از زندگی ذلت بار است چون دولت مردانما برای هر روز گران شدن اقلم خوارکی کاری نمی توانند بکنند وفقت شهار می دنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس