جبهه اصلاحات

روزنامه اصلاح طلب شرق در یادداشتی با اذعان به عدم تحقق وعده های اصلاح طلبان در برابر طبقه متوسط نوشت که احساس فریب خوردگی به این طبقه دست داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح طلب شرق در یادداشتی با اذعان به عدم تحقق وعده های اصلاح طلبان در برابر طبقه متوسط نوشت که احساس فریب خوردگی به این طبقه دست داده است. شرق در این زمینه نوشت: «دولت‌های اصلاح‌طلب نتوانستند به وعده‌های خود در قبالِ طبقه متوسط عمل کنند. اینک با این جدایی، چهره اصلاح‌طلبان بیش از پیش عیان و مخدوش شده و طبقه متوسط دریافته است که هرگز یک طبقه به معنای واقعی نبوده و چه‌ بسا برساخته جریان‌های سیاسی برای کشانده‌شدن به عرصه انتخابات بوده است. این روزها به‌ندرت سخنی از اصلاح‌طلبان و سوسیال‌دموکرات‌ها در ستایش طبقه متوسط می‌شنویم. انگار اصلاح‌طلبان و حامیان طبقه متوسط همگی در این برهه تاریخی غیب شده‌اند».

به نوشته این روزنامه، «رفتار اصلاح‌طلبان و دیگر حامیان طبقه متوسط، آنان را دچار بحران هویت کرده است و آنچه بیش از هر چیز آنان را آزار می‌دهد، احساس فریب‌خوردگی است. کابوسِ ریزش به طبقات فرودست محقق شده است. اینک آنان بیش از هر زمان دیگری مفهومِ عدالت را درک خواهند کرد، مفهومی که در سخنان اصلاح‌طلبان غایب بوده است. آنان ناگزیرند باور کنند که دیگر بخشی از طبقه فرودست‌اند و تنها در اتحاد و ائتلاف با آنان می‌توانند عدالت واقعی را دریابند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • داریوش IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    17 0
    هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر گرسنگی کردند.
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 3
      اشتباه است!
  • مسعود IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    13 0
    افساد طلبان برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    حس فریب خوردگی! همه ملت ایران غیر از مفسدین منحرفین مغضوبین با پوست وگوشت بدن زجر کشیدن وشکنجه شدن را درحد کمال کشیدن نیاز مردم زیرکی وبصیرت است تا فریب منحرفین باکمک شیاطین در زمان انتخابات را نخورند وباجو سازی شیاطین روزگار خود ودین ودنیا بباد ندهند
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 1
    ایا اصلاح طلبان گزینه دیگری غیر از روحانی داشتند تا از او حمایت کنند . انها با اینکه می دانستند روحانی مرد عمل نیست به او رای دادند . به نظر من اصلاح طلبان باید به رئیسی رای می دادند نه روحانی .چون رئیسی به فکر خوشبختی همه است و دل شیر دارد و حتی به مخالفانش هم ظلم نمی کند ولی روحانی فقط به فکر خود و خانواده اش بود هم به دوستانش و هم دشمنانش ظلم کرد . یک قلم از ظلمهای او تاخیر در واکسیناسیون عمومی اوحتی یک قدم هم برای اصلاح طلبها بر نداشت .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 0
    مشکل طبقه متوسط این بود: اولا در مسائل سیاسی و فهم اجتماعی بی سوادند، چون به درمان بدی روی آوردند (مثل مریضی که سراغ رمال میرود). ثانیا اصلاحطلبان غالبا از قشر نوکیسه هستند که ملغمه ئی از فرصتطلبان، نفوذیها، خائنین، غربگدایان، بی وجدانها و ... هستند
  • ابوالفضل IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 5
    عجب ،فقط از اصلاح طلبان
    • تقی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 0
      همه مشکلات کشور
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      6 0
      اینو خود روزنامه اصلا حطلب زده
  • DE ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 0
    طبقه متوسط حس فریب خوردگی از اصلاح طلبان را دارد زیرا طبقه ثروتمند که دستشان با اصلاحات در بیت المال بود که میلیارد میلیارد به جیب زدند راضی هستند از اصلاحات . طبقه فقیر که نه به اصلاحات رای میدهند نه اصلاح طلب هستند و اصلاحات هم با آنها کاری ندارد و نماینده قشر ضعیف نیست . میماند قشر متوسط که به اصلاح طلب کاران رای دادند تا به نوایی برسند که اصلاحات فقط 32 سال جیب خود و برو بچ و قشر ثروتمند را پر کرد و آنها را رها کرد. شرق درست گفته ولی خودش متوجه نشده چی گفته.
  • محمد IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 0
    این سخنان و مواردی از این قبیل که این روزها می گویند و از کلماتی همچون طبقه متوسط و فرودست و امثال آن استفاده می کنند؛ گویای این مطلب است که اصلاح طلبان اصولا خودشان آب و نانشان تضمین شده و فراهم است و به دنبال چیزهای دیگری هستند که این ملت سالها دنبال آن نبود و نخواهد بود حالا وقتی گیر می افتند و به در بسته می خورند این حرفها می زنند ولی اگر روزی دوباره بیایند کار به آب و نان و هست و نیست مردم ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس