کد خبر 1267993
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
حماس ملت فلسطین را به دفاع از مسجد الاقصی در برابر تعرض صهیونیست‌ها فراخواند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در شهر قدس، سراسر ملت فلسطین را به حضور گسترده در مسجد مبارک الاقصی به منظور دفاع از آن در برابر تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست همزمان با اعیاد یهودی فراخواند.

به گزارش مشرق، محمد حماده امروز یکشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که تعرض شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی کاملا برنامه‌ریزی شده و تحت حمایت پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

حماده از ملت فلسطین خواست ایام عید یهودیان را در صورت هرگونه تعرض به مسجد الاقصی به ایام خشم تبدیل کنند.

وی گفت که ساکنان قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ باید به طور گسترده در مسجد الاقصی حاضر شوند و در داخل آن اعتکاف کنند تا دشمن صهیونیستی بداند که این مسجد تنها نیست و دلاورمردانی هستند که از آن دفاع می‌کنند.

حماده همچنین تاکید کرد که مقاومت هرگز اجازه تعدی به قدس و مسجد الاقصی را نخواهد داد و آماده مقابله با هرگونه تجاوز اشغالگران و دفاع از مسجد مبارک الاقصی و ساکنان قدس است.

 شهرک‌نشینان صهیونیست امروز صبح تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند. 

درخواست ۱۲۰ نهاد بین‌المللی برای ممنوعیت فروش سلاح به اسرائیل

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ۱۲۰ نهاد بین‌المللی در آمریکا، اروپا، فلسطین و دیگر کشورها در پیامی به کشورهای عضو پیمان تجارت اسلحه نسبت به پیامدهای قانونی هرگونه صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی یا واردات سلاح از این رژیم به اعتبار اینکه شریک جنایات آن علیه غیرنظامیان فلسطینی خواهند بود، هشدار دادند.

این نهادها از تمامی سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرده‌اند که فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را ممنوع اعلام کنند.

در این پیام آمده است که ما در ائتلاف جهانی رهبران جامعه مدنی، محافل آکادمیک، هنری، رسانه‌ای، سیاسی و دینی در سرتاسر جهان از کشورهای عضو معاهده تجارت تسلیحات ATT دعوت می‌کنیم قاطعانه در تلاش برای جلوگیری از بکارگیری سلاح و تجهیزات نظامی توسط رژیم بدنام "اسرائیل" باشند که به وسیله این سلاح‌ها دست به تجاوزات خطرناکی زده و قوانین انسانی و بین‌المللی و حقوق غیرنظامیان فلسطینی را نقض و پایمال می‌کند.

در این پیام همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ در جریان نبرد شمشیر قدس اشاره و تاکید شده که فلسطینیان در جریان تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه مصادره اراضی خود هدف گلوله‌های جنگی، ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی قرار گرفتند.

این پیام می‌افزاید که رژیم صهیونیستی طی ۱۱ روز جنگ در غزه، ۲۴۸ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک را به شهادت رساند و هزاران نفر دیگر را هم زخمی کرد و پیامدهای ویرانگر این جنگ بر بیمارستان‌ها، مدارس، امنیت غذایی و بخش‌های آب و برق غزه همچنان پابرجاست.

رژیم صهیونیستی درصدد تعویق تخلیه «خان احمر»

یک منبع عبری زبان اعلام کرد که اسرائیل قصد دارد از دادگاه عالی این رژیم بخواهد تخلیه روستای فلسطینی خان احمر در قدس اشغالی را ۶ ماه دیگر به تعویق بیندازد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که یائیر لاپید وزیر خارجه این رژیم گفته موضوع تخلیه خان احمر سال‌هاست که یکی از برنامه‌های دولت‌های اسرائیل است و دادگاه عالی اسرائیل هم سال ۲۰۱۸ حکم به تخلیه و تخریب این روستا داد.

لاپید تاکید کرد که با این حال، به علت برخی مسائل سیاسی، دولت‌های پیشین حکم تخلیه این روستا را اجرا نکردند.

وی گفت که تخلیه روستای خان احمر عواقب و پیامدهای زیادی برای اسرائیل خواهد داشت و این رژیم را هم در برابر محافل سیاسی داخلی و هم محافل بین‌المللی با چالش‌هایی جدی مواجه خواهد کرد.

نهادهای بین‌المللی بارها نسبت به تخریب این روستا هشدار داده‌اند.

فلسطینیان نیز بارها هشدار داده‌اند که رژیم صهیونیستی قصد دارد اراضی این منطقه را مصادره کرده و در آن به شهرک‌سازی برای صهیونیست‌ها اقدام کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس