کد خبر 1269778
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی که پنج نفر از آن‌ها اعضای جنبش جهاد اسلامی و یک نفر دیگر از فرماندهان گردان‌های شهدای‌الاقصی فتح بودند نه تنها مایه خجالت و شرمندگی این رژیم است بلکه خطر تشدید خشونت‌ها را در زمانی که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در تعقیب آنها هستند در پی دارد.

 این اسرا از زیر حمام سلول‌شان تونلی را حفر کرده و در زمانی که نگهبانان زندان خواب بودند از این تونل که خروجی آن درست زیر برج دیده‌بانی بود فرار کردند. رسانه‌های این رژیم اذعان دارند که این اقدام اسرا مایه تحقیر و یک شکست بزرگ برای اسرائیل است.

 با خبر فرار اسرا، مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه نیز این اقدام را یک پیروزی قلمداد کرده و به شادی و پخش شیرینی پرداختند. این 6 اسیر فراری حالا تبدیل به قهرمانان فلسطین شده‌اند و تلاش رژیم صهیونیستی برای دستگیری مجدد آن‌ها خطرات امنیتی بزرگی را در پی خواهد داشت.

 مقامات امنیتی رژیم از یک سو نگرانند که خود این اسرا که اکنون خارج از زندان‌اند مبادرت به حمله‌ای علیه اهداف اسرائیلی کنند و از سوی دیگر نگرانند این فرار به فلسطینیان دیگر جرئت بخشیده و آن‌ها به نیروهای این رژیم که در تعقیب اسرای فراری هستند حمله کنند.

 اسرا می‌توانند به اردن، غزه یا جنین در شمال کرانه باختری بروند. با توجه به همکاری امنیتی اردن با رژیم صهیونیستی و محاصره بودن غزه، احتمال ماندن آن‌ها در جنین بیشتر است.  جنین یک پایگاه مهم برای جنبش جهاد اسلامی و مرکز درگیری‌های مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی بوده و بسیاری حاضرند به این اسرا پناه بدهند.

 درگیری‌های مسلحانه در پی جنگ اخیر غزه حمایت بیشتری کسب کرده و هسته‌های مسلح فلسطینی اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده‌اند. اگر اسرا به جنین رفته باشند و مخصوصاً اگر در تعقیب‌وگریز برای بازداشت مجدد آن‌ها یکی از اسرا یا سربازی از اسرائیل کشته شود می‌توان انتظار درگیری‌های گسترده‌ و شیوع خشونت بیشتر را در سرزمین‌های فلسطینی داشت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 3
    رژیم همیشه نگران اسرائیل ... خیلی به اخر تون نمونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس