انتقال 300 اسیر جنبش جهاد اسلامی به زندان‌های مرکزی و جنوبی فلسطین اشغالی

در پی فرار شش اسیر فلسطینی که پنج نفر از آنان عضو جنبش جهاد اسلامی بودند، صهیونیستها ۳۰۰ نفر از اسرای وابسته به این جنبش را به زندانهای مرکزی و جنوبی فلسطین اشغالی انتقال دادند.

به گزارش مشرق، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی از انتقال اسرای فلسطینی به سایر زندان‌های فلسطین اشغالی خبر داد.

خبرگزاری سما به نقل از این سازمان گزارش داد، به محض دریافت خبر فرار شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع»، رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد که همه اسرا انتقال پیدا کنند.

این سازمان خبر داد که اسرای فلسطینی به سایر زندانهای فلسطین اشغالی منتقل شدند و «بار دیگر به زندانهای منطقه شمالی انتقال پیدا نخواهند کرد».

سازمان زندانهای صهیونیستی همچنین بر افزایش اقدامات امنیتی و انجام عملیاتهای بازرسی و بستن سلول اسرای امنیتی در طول روز تأکید کرد.

تا کنون حدود ۳۰۰ نفر از اسرای فلسطینی که منتسب به جنبش جهاد اسلامی بودند، از زندان جلبوع خارج و در میان سایر زندانهای فلسطین اشغالی پراکنده شدند.

در همین ارتباط، اسرای فلسطینی بند چهار  و پنجم زندان «رامون» را به آتش کشیده‌اند. این اقدام اسرای فلسطینی درست پس از آتش‌سوزی در بند ششم زندان نقب صورت می‌گیرد.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) هم گفت که خود را برای ناآرامی در دیگر زندان‌ها آماده می‌کند و امکان بالایی وجود دارد که تحرکاتی مشابه در دیگر زندان‌های فلسطین اشغالی رخ دهد.

این اقدام اسرای فلسطینی در زندان نقب، در واکنش به اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی علیه خود بوده است. انجمن اسرای «واعد» هم خبر داد که اسرای تمام زندان‌های فلسطین اشغالی تصمیم گرفته‌اند به هیچ دستورالعملی در خصوص انتقال و متفرق کردنشان عمل نکنند و به هر قیمتی که شده، در برابر اقدامات نیروهای امنیتی بایستند.

پیش از این، اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داده بودند که چنانچه مقامات زندان‌ها، آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کنند، سلول‌ها را به آتش خواهند کشید.

اقدامات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از آن علیه اسرای فلسطینی صورت می‌گیرد که روز دوشنبه هفته جاری ( ۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس