شوک بزرگ فرار از زندان رژیم صهیونیستی/ پیام فرار ۶ اسیر فلسطینی

گروه‌های فلسطینی در واکنش به بازداشت دو نفر از شش اسیر فلسطینی آزاد شده طی عملیات فرار از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی تاکید کردند که بازداشت اسرا ننگ رژیم اشغالگر را از بین نمی‌برد.

به گزارش مشرق، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد، بازداشت مجدد دو نفر از اسرای فلسطینی عملیات جلبوع، لکه ننگ را از چهره رژیم اشغالگر پاک نمی‌کند یا ارکان متزلزل این رژیم را ترمیم نمی‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه اعلام کردند که دو نفر از شش اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی فرار کرده بودند، در منطقه جبل القفزه در نزدیکی شهر الناصره در شمال سرزمین‌های اشغالی بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

پیامد فرار اسرای فلسطینی برای رژیم صهیونیستی چیست؟

این دو نفر محمود العارضه و یعقوب قادری از اعضای جنبش جهاد اسلامی هستند که العارضه را فرمانده عملیات آزادی شش اسیر از زندان جلبوع دانستند.

«عبداللطیف القانوع »سخنگوی حماس تاکید کرد: مساله اسرا همچنان از اصول ملت فلسطین باقی خواهد ماند و ملت ما با اسرا تا زمان آزادی آنها اعلام همبستگی می‌کند.

این مقام حماس گفت: بازداشت اسرا چیزی از عزم و اراده آنها کم نمی‌کند و همین برایشان کافی بود که توانستند بر رژیم اشغالگر پیروز شوند و اقتدار این رژیم را در هم شکسته و ارتش این رژیم را خوار و ذلیل کنند.

القانوع گفت: ما مطمئن هستیم که آنها روزی خارج از میله‌های زندان رژیم ظالم صهیونیستی خواهند بود.

به گزارش فلسطین الیوم، داوود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در اظهاراتی خبری گفت: ما رژیم اشغالگر را کاملا در قبال جان دو اسیر بازداشتی و هر گونه به خطر انداختن جان آنها مسئول می‌دانیم و رژیم اشغالگر بهای سنگین و سلسله واری را برای هر گونه صدمه به آنها خواهد داد.

او تاکید کرد: صدمه زدن به جان این دو اسیر فلسطینی به مثابه اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است.

شیخ «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از مقاومت فلسطین خواست «محمود عارضه» در راس لیست اسرای فلسطینی باشد که در چارچوب مبادله اسرا آزاد خواهند شد.

او تاکید کرد: ملت فلسطین در دفاع از اسرای قهرمان سربلند از آزمایش بیرون آمد و ما اطمینان داریم که ملت ما در داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ ملت شریف و مجاهدی هستند و هرگز نمی‌پذیرند که به رژیم اشغالگر در بازداشت دوباره اسرای آزاد شده کمکی کنند.

کمیته اسرا و آزادگان فلسطین نیز کابینه رژیم صهیونیستی را نسبت به جان دو اسیر بازداشتی کاملا مسئول خواند.

این کمیته گفت: هر گونه اذیت و آزاری نسبت به اسرایی که دوباره بازداشت شده‌اند تعرض به همه ملت فلسطین محسوب می‌شود.

مناطق مختلف نوار غزه و کرانه باختری شامگاه جمعه در حمایت از اسرای فلسطینی و محکومیت بازداشت مجدد این دو اسیر فلسطینی شاهد راهپیمایی فلسطینی‌ها بود.

در شهرک عرابه  زادگاه محمود العارضه و در اردوگاه الدهیشه نیز در حمایت از این دو اسیر فلسطینی امشب مردم به خیابان‌ها آمده‌اند.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام شاباک مدعی شده است که این دو اسیر را در حین شناسایی یک مکالمه تلفنی میان آنها با یکی از رهبران ارشد در نوار غزه بازداشت کرده است.

دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که فردی در شهر الناصره ( شهر عربی نشین در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ در شمال فلسطین اشغالی) این دو اسیر را در یک خودرو مشاهده کرده و به پلیس اطلاع می‌دهد و پلیس هم فورا خود را به آنجا می‌رساند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    6 3
    مشکل خودتونه
  • ع.ک IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 5
    سران کشورهای اسلامی اراده ای برای تنبیه اسراییل ندارند و عربستان وبرخی شیوخ عرب ملت عرب فلسطین رابه اسراییل فروخته اند مقابله به مثل بلد نیستند به جای اینکه در همه دنیا هرکس که تابعیت اسراییلی دارد دستگیرکنندوبا اسرای فلسطین مبادله کنند سفارت اسراییل رادرکشورخودباز میکنند مصر وترکیه وایران وپاکستان هم فقط حرف
    • CA ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 1
      شما ترکیه عضو ناتو که با اسراییل روابط دیپلماتیک داره و بالاترین سطح روابط تجاری رو داره و مصر رو گذاشتی کنار ایران؟ ترکیه اگه چند وقت یکبار حرفی هم میزنه برای امتیاز گرفتن از اسراییل در استخراج گاز مدینترانه و ایجاد خط لوله و سایر منافع مغولی هست کجای کاری داداش
  • ناشناس IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 2
    دوبار هر کجا باشند اسرائیلی‌ها گیرشان می آورند و برشان می گردانند الکی زحمت کشیدنند
  • CA ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 1
    شما ترکیه عضو ناتو که با اسراییل روابط دیپلماتیک داره و بالاترین سطح روابط تجاری رو داره و مصر رو گذاشتی کنار ایران؟ ترکیه اگه چند وقت یکبار حرفی هم میزنه برای امتیاز گرفتن از اسراییل در استخراج گاز مدینترانه و ایجاد خط لوله و سایر منافع مغولی هست کجای کاری داداش
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 1
    شاید کثافت اسرائیل بانقشه شوم این اسرا را فراری داده باشه مثلا روی مخشون کار کرده باشند که جاسوسی کنه اینکه فعلا 2تاش دستگیر کرده هم شاید جزء نقشه باشه باید احتیاط کرد اینا روباه هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس