شوک فرار اسرای فلسطینی از زندان امنیتی «جلبوع» به سران رژیم صهیونیستی

تحلیلگران فرار شماری از اسرای فلسطینی از زندان امنیتی جلبوع در اراضی اشغالی را یک شوک و ضربه به سران رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

به گزارش مشرق، در حالی که صهیونیست‌ها روز دوشنبه گذشته تعطیلات روز «هاشانا» را جشن می‌گرفتند، فلسطینی‌ها به دلیل موضوعی کاملاً متفاوت شادی می‌کردند؛ فرار چشمگیر و بی سابقه ۶ فلسطینی از یکی از زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی.

به گزارش «میدل ایست آی»، تعداد کمی از مسائل، حساس‌تر از حبس وحشیانه و گسترده فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی وجود دارد و کشف اینکه گروهی از آن‌ها از یک مرکز بسیار مستحکم یک شبه خارج شده‎اند، بلافاصله به عنوان یک پیروزی بزرگ تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هر گونه صدمه به ۲ آزاده فلسطینی به مثابه اعلام جنگ است

با شنیدن خبر این فرار در شهر «جنین» در کرانه باختری اشغالی، جشن برپا و صدای شلیک‌های هوایی شنیده می‌شد.

پیش از دوشنبه گذشته، ۴ هزار و ۶۵۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس بودند؛ این عدد اکنون ۶ نفر کمتر است.

زندان «جلبوع» در سال ۲۰۰۴، در دوره انتفاضه دوم ساخته شد و یکی از نفوذناپذیرترین زندان‌های رژیم صهیونیستی معرفی می‌شد که صهیونیست‌ها نام آن را «گاو صندوق»، گذاشته بودند.

با این وجود، ۵ عضو جهاد اسلامی و یک عضو فتح هم ساختمان و هم شهرت آن را تضعیف کردند و اکنون در حال فرار هستند.

«مرون راپوپورت»، تحلیلگر صهیونیست، فرار ۶ فلسطینی از این زندان را شرمساری بزرگی برای سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

او می‎گوید «فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندانی که گمان می‌رود یکی از زندان‌های تحت حفاظت اسرائیل باشد، سیستم امنیتی را در یک حالت مضحک و تقریباً رقت انگیز نشان می‌دهد.»

در نهایت، بخش‌هایی از افکار عمومی و مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی در پی این رسوایی و به ویژه در پی کشته شدن یک پلیس مرزی رژیم صهیونیستی در اعتراضات غزه در ۲۱ آگوست، که باعث هیاهو شد، سوالات جدی از نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم و کابینه‎اش خواهند پرسید.

«راپوپورت»، می‎گوید «این موضوع باعث بدتر شدن دیدگاه افکار عمومی نسبت به نفتالی بنت می‌شود.»

یکی از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی، می‎گوید «این عملیات با توجه به اینکه فرار از یکی از امن‌ترین تاسیسات رژیم صهیونیستی بود، یک ضربه بزرگ به سیستم امنیتی این رژیم و ضربه بزرگی به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل وارد کرد.»

به گفته وی، «این عملیات احساس امید به پیروزی را در میان مردم ما زنده کرد و وضعیت درماندگی و احساس ترس را در بین صهیونیست‌ها تقویت کرد.»

هر ۶ نفر از فراریان اهل شهر «جنین» و حومه آن هستند.

یک عضو ارشد جهاد اسلامی نیز توصیفی از امیدواری مجدد در میان فلسطینیان در آنجا را عنوان کرد «اکنون ۶ پسر جنین در حال رهایی هستند.»

وی اظهار داشت «ما آن را تونل آزادی می‌نامیم، آن را فرایند آزادی می‌نامیم، نه فرار.»

در همین حال در توییتر، هشتگ «تونل آزادی» از روز دوشنبه گذشته شروع به کار کرد و فراخوان‌های گسترده‌ای برای غیرفعال کردن سیستم‌های دوربین مدار بسته و حذف فیلم‌های اخیر برای ایجاد موانع بر سر راه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای رهگیری زندانیان فراری وجود دارد.

برخی حتی پیشنهاد مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی در ایست‌های بازرسی را دادند تا نظامیان صهیونیست را از تعقیب و گریز منصرف کنند.

در همین حال، مقام‎های رژیم صهیونیستی در تلاشند تا در مورد چگونگی فرار فلسطینیان از یک زندان برجسته سر در بیاورند.

فرمانده سابق منطقه شمالی و مرکزی در سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی، می‎گوید «این زندان بیشترین حفاظت در میان زندان‌های ما را دارد؛ درست است که موارد خشونت در آن وجود دارد، اما هرگز چنین حادثه‌ای در آن رخ نداده بود.»

یک فعال و نویسنده برجسته فلسطینی که به مدت ۱۰ سال توسط رژیم صهیونیستی در «جلبوع» بازداشت بوده است، می‎گوید «جلبوع یکی از مدرن‌ترین و پیچیده‌ترین زندان‌ها محسوب می‌شود.»

در همین حال تمامی تاسیسات به خطر افتاده است و رژیم صهیونیستی زندانیان را با اتوبوس به زندان‌های دیگر منتقل کرده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی سراسر اراضی اشغالی و کرانه باختری را تحت نظر قرار داده و فلسطینی‌ها در روزهای آینده منتظر قرنطینه، حملات و دیگر اقدامات سرکوبگرانه هستند.

این فعال فلسطینی در بخش دیگری گفت «مقام‎های زندان جلبوع به همراه دستگاه‌های امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، در وحشت و حس شکست به سر می‌برند؛ در چنین مواقعی واکنش تلافی جویانه احتمالاً سرکوبگرانه خواهد بود، و این همان کاری است که آن‌ها به خوبی انجام می‌دهند، اما فقط باعث ناامیدی بیشتر آن‌ها می‌شود.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    یکی دو تاشان احتمالا جاسوس شدهاند ... فرار از زندان نمایش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس