ظریف

با بازداشت نفر دوم سفارت انگلیس در تهران هیمنه امنیتی ملکه در تهران شکسته شد، اما سؤال مهم آن است که در وزارت خارجه ظریف چه اتفاقاتی روی‌داد که معاون دست راستی وزیر خارجه رد پای جاسوس‌ها را پاک کرد؟

سرویس سیاست مشرق- مرداد سال ۱۳۹۵ در اوج تهدیدات تروریستی داعش؛ در نزدیکی نقطه مرزی در شهرستان سقز، یک خودرو پاجیرو با پلاک سیاسی متوقف می‌شود. مأموران سازمان اطلاعات سپاه دو سرنشین این خودرو را پیاده می‌کنند. هر دو نفر تابعیت خارجی داشته و ساعتی قبل مشغول گشت زنی در اطراف پادگان‌های نظامی بوده‌اند.

مسئول تیم امنیتی از این دو چهره مرموز می‌خواهد از خودرو پیاده شوند و مدارک شناسایی خود را تحویل بدهند. در مدارک به‌دست‌آمده یکی از آن ها نوشته‌شده است: شارلوت لوپز وارنر واله «دبیر دوم سفارت علیاحضرت ملکه بریتانیا در تهران» و روی کارت دیگری نام سباستین سورن رایزن سفارت فرانسه حک شده است. نکته عجیب در کارت  صادر شده برای جاسوس انگلیسی استفاده از عنوانی موهوم است، به گونه ای که حاکمیت ایران را در سطح یک مستعمره پایین آورده است، گویی هنوز تفکر قاجاری در رگ و پی برخی مسئولان جاری و زنده است!

این دو چهره مرموز در تعقیب و گریز با نیروهای سپاه سقز بخشی از حافظه فیلم‌های ضبط‌شده در منطقه از جمله اماکن نظامی در اطراف پادگان نوژه در همدان و نیز پادگان سنندج را پاک‌کرده که بعدها با ریکاوری بازیابی می‌شود. نفر اول ماجرا جاسوس انگلیسی با ایجاد یک رابطه عاشقانه با عامل فرانسوی او را با خود به سفر آورده است.

سرنوشت گاندو انگلیسی چه شد؟ / ماجرای حمایت مشکوک چند عضو وزارت خارجه از جاسوس پوششی

سرنوشت گاندو انگلیسی چه شد؟ / ماجرای حمایت مشکوک چند عضو وزارت خارجه از جاسوس پوششی

استفاده از عنوان موهوم در کارت شناسایی شارلوت لوپز

 جالب آن‌که وزارت امور خارجه پس از بازداشت عوامل سرویس خارجی اعلام می‌کند  که این ۲ نفر «دیپلمات» بوده با مجوز به استان کردستان سفرکرده‌اند. بهرام قاسمی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه که بعدها به‌عنوان سفیر ایران در پاریس انتخاب‌شده است، در توضیح بازداشت این دو جاسوس در نشست خبری می‌گوید: وزارت امور خارجه در جریان سفر آن‌ها به این منطقه بود و بدون هماهنگی هم انجام نشد. معمولاً هم وقتی وزارت امور خارجه در جریان این مسائل باشد، بالطبع نهادهای دیگر هم مطلع می‌شوند! قاسمی در ادامه می‌گوید: تخلف خاصی صورت نگرفته است. هرچند که استانداری بیانیه‌ای داد. البته بعداً گفته شد که آن‌ها صحبت‌هایشان بر اساس اطلاعات دقیق نبوده است.

پس از به دام افتادن این جاسوس‌ها مشخص می‌شود مجوز یکی از این دو نفر تنها برای حضور در هتل شادی و آذربایجان شهرستان سنندج بوده و آن‌ها با سوءاستفاده از موقعیت ساختگی دیپلمات با دوربین‌های مدرن سعی در نقطه‌یابی و شناسایی نقاط استراتژیک مرزی داشته‌اند. این دو در بازجویی‌های اولیه با ادله سازی عنوان می‌کنند که برای گشت‌وگذار به مرز آمده‌اند؛ اما ساعتی بعد درحالی‌که با اسناد جاسوسی روبرو شده‌اند، اعتراف به عمل مجرمانه خود می‌کنند.

سرنوشت گاندو انگلیسی چه شد؟ / ماجرای حمایت مشکوک چند عضو وزارت خارجه از جاسوس پوششی

سرنوشت گاندو انگلیسی چه شد؟ / ماجرای حمایت مشکوک چند عضو وزارت خارجه از جاسوس پوششی

در آن روزها ادعای سخنگوی وزارت خارجه درباره بی‌گناهی و سفر توریستی جاسوس انگلیسی به سنندج با واکنش شدید نماینده این شهر در مجلس روبرو می‌شود؛ سید احسن علوی در نطقی در مجلس می‌گوید: ظاهراً وزارت امور خارجه اعلام کرده که این ۲ دیپلمات با مجوز به استان کردستان سفرکرده‌اند، اما بنده می‌خواهم به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دراین‌باره تذکر دهم که چگونه چنین مجوزی از سوی این وزارتخانه برای این ۲ دیپلمات انگلیسی و فرانسوی صادرشده است آن‌هم برای حضور در استان مرزی مانند کردستان!؟

وزارت خارجه در پاسخ به این موضوع در بیانیه‌ای اعلام می‌کند که سفر شارلوت لوپز و معشوقه فرانسوی‌اش به مناطق مرزی و جمع‌آوری اطلاعات محرمانه از خطوط دفاعی کشورمان طبق پروتکل بوده و دیپلمات‌های هر کشوری می‌توانند به همه نقاط آن کشور سفر کنند، به شرطی که از قبل اطلاع‌رسانی کنند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود. البته همین بیانیه توسط کریمی قدوسی یکی از نمایندگان مجلس زیر سؤال می‌رود؛ او در  در یک گفتگو اعلام می‌کند که این دو نفر نه مجوزی برای سفر گرفته‌اند و نه هماهنگی امنیتی لازم انجام‌شده است.

البته  این دو چهره مرموز از مدت‌ها قبل از ارتکاب جرم زیر چتر رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران قرار داشته و با جمع‌آوری ادله و اسناد لازم درصحنه اقدامات ضد امنیتی بازداشت شده اند. در بررسی‌های صورت گرفته از شارلوت لوپز مشخص می‌شود که زن دیپلمات انگلیسی یک افسر امنیتی است که از روش‌ها و جاذبه‌های نفوذ ویژه استفاده کرده است. او با این روش حتی در برخی از دیپلمات‌های کشورهای خارجی از سفارتخانه‌های خیلی معتبر در تهران هم نفوذ کرده و توانسته اطلاعات آنان را تخلیه کند.

مسئله جاسوسی عوامل سفارت انگلیس در تهران اقدامی عجیب نیست، آن‌ها از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی کارگروه ویژه برای رصد و جاسوسی در باغ سفارتخانه تشکیل داده‌اند. نورمن داربی‌شر جاسوس معروف سازمان امنیت انگلیس (MI۶) درباره تاریخچه نفوذ مأموران این کشور در یک فایل صوتی که اخیراً به‌دست‌آمده می‌گوید: «در ایران تا زمانی که مردم متوجه حضور ما نشوند کار ما ادامه دارد؛ ما آن‌قدر در تهران نفوذ داشتیم که به‌راحتی توانستم افشار طوس را به قتل برسانیم».

سرنوشت گاندو انگلیسی چه شد؟ / ماجرای حمایت مشکوک چند عضو وزارت خارجه از جاسوس پوششی

تصویری از نورمن داربی‌شر جاسوس معروف انگلیس در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

با بازداشت نفر دوم سفارت انگلیس در تهران هیمنه امنیتی ملکه در تهران شکسته شد، اما سؤال مهم آن است که در وزارت خارجه ظریف چه اتفاقاتی روی‌داده است که معاون دست راستی وزیر خارجه به صحنه آمده و با برگزاری نشست خبری سعی می‌کند رد پای آن‌ها را پاک کند؟ آیا فراری دادن چند جاسوس هم جزئی از توافق‌نامه برجام بوده که مسئولان وقت وزارت خارجه روی آن تعصب ویژه به خرج داده‌اند؟

سرنوشت گاندو انگلیسی چه شد؟ / ماجرای حمایت مشکوک چند عضو وزارت خارجه از جاسوس پوششی

دوران ظریف در ایران به پایان رسید؛ اما این معما هنوز ابعاد سربسته فراوانی دارد؛ اگر وزارت خارجه می‌تواند با استفاده از بندهای کنوانسیون وین زمینه عادی‌سازی  دو جاسوس در مرز ایران را با عنوان «مصونیت دیپلماتیک» به رسانه‌ها تحمیل کند، چرا از همین عبارت برای آزاد کردن دیپلمات مظلوم کشورمان اسدالله اسدی استفاده نکرد؟ عباس موسوی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران به‌جای تلاش برای استفاده از بندهای کنوانسیون وین از مسئولیت شانه خالی کرده و عنوان کرد: «برای او وکیل خواهیم گرفت». این سخنان چراغ سبز وزارت خارجه به دیپلمات دزدی صهیونیست‌ها در روز روشن بود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • دیدگا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    86 1
    مردم فقط شفافیت و افشاگری میخوان تا دشمنان و کاسه لیسهای داخلیشون رو بهتر بشناسن!! محاکمه و مجازات خائنین و وطن فروشان و غرب گداها هم جای خود!
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      5 26
      ملا عمر به گفته مشرق مندرج در سال )1394خطرناک ترین تروریست جهان بوده و امروز رهبر فروتن و خاکی مجاهدین شده. باید دید اوضاع 5 سال بعد چطوره. در تمام سخنرایهای علما طالبان خبیث ترین و سفاک ترین عناصر نفوذی امریکا و جاسوسهای امریکا ذکر شدن. برین سرچ کنین. پس کمی باید صبر کرد. شما از خون شهدای ما که طالبان ریختن میگذری ؟
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      5 2
      آیا این مامور با ایران همکاری کرد؟ اگر همکاری کرده برای کار با ما در این فیلم گفتن بد نمی شود و یا فقط یک. ژست بود؟
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      18 0
      موضوع در مورد انگلیسه و اتفاقی که افتاده. چه ربطی به طالبان داره و اتفاقی که خودت گفتی باید صبر کنیم تا بیفته؟!
    • دبیر تاریخ IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      19 0
      به نظر بنده دولت به اصطلاح امنیتی و پر ادعای حسن روحانی!!!؟؟؟ بالاخص وزارت خارجه آن، مأمن و مأوای گرم و نرمی برای جاسوسان بوده است. از جیسون رضاییان گرفته تا اشرفی و نزار داکا و ……… امیدوارم که بزودی خیانتکاران به این ملت متدین و انقلابی رسوا و بی آبرو و بسزای اعمالشان برسند.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      9 5
      چرا نمیری افغانستان با ملا عمر بجنگی راه بازه از تاجیکستان برو .
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 0
      ملاعمر که مرد انگلیس و آمریکا هم با طالبان در ارتباطند جناب ۱۴:۳۰ انگلیسی ! امثال شما برای تطهیر انگلیس باید منتظر عادی سازی رابطه با سفاکی باشید که در حق ملت ما جنایتی در حد انگلیس کرده باشه . از قحطی بزرگ تا الان بشین چرتکه بنداز بعد افاضه کن
    • عجبببببب FR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      11 0
      اتفاقا بزرگ‌ترین خیانتی که در حق این دیپلمات مظلوم کشورمان انجام شد، همین گرفتن وکیل و ورود در پروسه دفاع بود که معنای ضمنی حقوقی آن همان پذیرش صلاحیت دادگاه و قاضی برای شروع روند دادرسی بود که بالتبع و درواقع به معنای پذیرش حکم نهایی دادگاه و به عبارت دیگر همون سلب مصونیت قضایی دیپلماتیک وی بوده !!!!!!!!!!! یعنی واقعا وزارت خارجه اینارو هم نمیدونه و بلد نیست؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    • داریوش احمد رضا بهمنیار IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      13 0
      برای استعمار یک کشور اقلیتی خاِئن و اکثریتی نادان لازم است
    • پاسخ به عجببببببب DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      7 0
      بین کامنت ها حرف شما از همه منطقی تر بود. الان این وظیفه خبرگزاری هاست که برن یقه تک تک مسولان وزارت امور خارجه سابق رو بگیرند و این موضوع رو بازخواست کنند اما ظاهرا اهالیه رسانه ترجیح می دن بجای خبرسازی مطالب از توییتر کپی پیست کنند.
    • شاکی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      8 1
      این امضاء پای کارت ها مال کی بوده . اطلاع رسانی کنید
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      7 0
      ظریف و دارو دسته اش باید هر چه سریع تر به بهترین وضع بازخواست بشوند.
    • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      3 0
      اصلاح تبه کاران 32 سال کشور دستشون بود همه چیز و همه کس را به نفع خود عوض کردند ولی زورشان به میلیونها نفر از مردم نرسید ......در ایران بایستی غیرت و جوانمردی از نو تعلیم داده شود
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    38 1
    جاسوس ها باید اعدام شوند تا درس عبرت شوند و گرنه ملکه با پاداشی که به آنها خواهد داد شیرین وطن فروشی برای دیگران هم طمع دارد
    • شاکی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      27 0
      امان از دست خائنین و وطن فروشان داخلی
    • شاکی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      23 1
      امان از خائنین و وطن فروشان داخلی
    • شاکی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      21 1
      همین دو نفری که نیم خیز و نشسته هستند باید جواب بدن . اگر هم نشد باید قانونی باهاشون برخورد بشه .
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 0
      متاسفانه در قوانین جمهوری اسلامی ایران حکم اعدام برای جاسوس نگذاشتن مگر جاسوسی که عضوی از نیروهای مسلح کشور باشه و یا جاسوسانی که اسناد نظامی رو به دشمن خارجی بدن به همین دلیل از وقتی که خاطرم هست از ده ها مورد جاسوسی که پیدا شده فکر کنم کمتر از 5 نفر که یکی دو تا مستقیما با موساد همکاری کرده بودن فرد دیگه ای به جرم جاسوسی اعدام نشده . از جاسوسی چند نفر از یهودیان ایرانی برای رژیم اشغالگر قدس در اواخر دهه 70 در استان فارس که بالاترین حکمی که دادن 7 سال زندان بود تا همین دری اصفهانی که تنها به 5 سال زندان محکوم شد و مهمترین مورد اعدام هم شهرام امیری بود
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    17 0
    اینجابازارمسگراوکسبه میدان شاه اصفهانه یا وزارت خارجه!؟
  • GB ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    28 1
    یعنی واقعا روی کارت این نوشته بودن؟ وقتی افراد نامحرم پست بگیرند.... شرم باد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    92 2
    خدا خائن وطن فروش را لعنت کند
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      25 3
      میخواد بره دانشگاه تجربیاتش رو تزریق کنه به مغز ایرانی ها.
    • مهندس نفت IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 9
      در لینک اصلی را نگاه کنید،متوجه میشوید خودروی بازداشت شده پاژیرو بوده::: در حالی که بنظر میرسد این عکس بالایی متعلق به خودروی دیگری هست ::: پاسخی دارید برای این ابهام بزرگ؟!
    • بیخردی راهبردی !!! IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      13 1
      متاسفانه و شوربختانه طی این چند سال اخیر دوستان و رفقا صرفا بر مبنای رفیق بازی و باند بازی ! در مصادر امور و مدیریت های حساس و سرنوشت ساز تکیه می زدند و در کمال ناباوری اصول اولیه و حتی ابتدایی ترین قواعد و رویه های حقوقی - قضایی نهادینه شده در عرف بین الملل و روابط دیپلماتیک را نمی دانند و نمی شناسند!!! واضح است که تحت مدیریت اینگونه بیخردان اتوکشیده ! و پرررررمدعاااااااا نه تنها هیچ استراتژی و طرح و برنامه مدون و مستدل و منسجم علمی - حقوقی برای دفاع از ابتدایی ترین حقوق یک دیپلمات بازداشت شده کشورمان نداشتند و ندارند ! بلکه حتی در صحبت ها و بیانیه ها و مذاکراتشان هم گاف ها و خطاهای فاحشی داشتند که به ضرر تبعه و دیپلمات کشورمان تمام می شد....
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      13 0
      فقط همین!! می بایست محاکمه و به سزای عملش برسد
    • م IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      13 1
      خدا لعنت کند تیم نیویورکی های شیفته غرب وزارت خارجه را...حقارت شخصیتی خودشون در مقابل غربی هارا به کشور تحمیل میکردند...
  • علی MD ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    14 0
    چزا مسئولین وزارت خارجه با این اعمال مجرمانه محاکمه نمی شو ند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    15 0
    ظر.... خبیث ترین وزیر ایران زمین
  • امیرو IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 1
    وای بر آخرت ما
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    16 0
    با سریال گاندو فک کنم درخواست محاکمه ظر.... و دولت رو... یک درخواست همگانی شده که قوه قضاییه باید ورود کنه. برادر روحانی به پشت گرمی چه کسی اون کارها رو کرده؟ اینهمه نفوذی و خائن در دولت رو.... چطور وارد شدند؟
  • ایرانی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    9 1
    چرا باغ سفارت انگلیس که لانه جاسوسی دیگری می باشد تاکنون درش تخته نشده است و آیا آنها با چه تضمینی به اعمال جاسوسانه و فتنه گرانه خود خاتمه خواهند داد؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    10 0
    الان دورشون تموم شده یکم که وضعیت معیشت مردمم بهتر شد محاکمه ی همه ی این خائنین به کشور و شروع کنید که یه بار دیگه به همچین .... هایی اعتماد نکنن و کشور بهشت جاسوسان نشه
  • کارمند ساده IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    تجربه از علم بالاتر است این حدیث می گوید که از گذشته درس بگیریم برای آینده ؛ پیرمردهای قدیمی که اغلبشان دار فانی را وداع گفته اند ؛ می گفتند که انگلیس هرچه را کی می گوید برعکسش کنید تا به درستش برسید ؛ یعنی اینکه اگر می گوید ما در خلیج فارس دخالتی نداریم , دقیقا یعنی دخالت داریم و اینکه این روزها سعی در تغییر نام کشورشان یعنی انگلیس را به بریتانیا و امثالهم دارند ناشی از یک بعد بین المللی است و آن اینکه می خواهند نام انگلیس که مترادف با خون ریزی , جنگ , استعمار, رشوه و هر کلمه بدی در دنیا است را از ذهن جهانیان مخصوصا مسلمانان پاک کنند و به نقشه های نیو استعماری خود بیفزایند پس از پیرمردها یادبگیریم که اتجربه فوق العلم.... و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجلم.... بدرود
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    منظورتون از جاذبه های ویژه برای نفوذ چیه؟
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 0
      سالم سازی شده ی خاکبرسری هست.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 7
    با نسل جدید ماهواره ها احتیاجی به عکس گرفتن از نزدیک نیست.
  • من من IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 7
    پس تمام وابسته های نظامی سفارتهای ایران یا دبیران سفارت های ایران در کشورهای اروپایی هم درصورت سفر به شهرهای اون کشورها باید بازداشت بشن و به جرم سابقه امنیتی داشتن در ایران زندانی بشن دیگه؟
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 3
    اين چيه كه به خورد مخاطب ميدين..؟ اينكه سازمان اطلاعاتي ما بايد به وظيفه اش عمل كنه و موفق هم بشه به هيچ وجه نميشه ازش نتيجه گرفت كه وزارت خارجه وظيفه شو درست انجام نداده ... وزارت خارجه دادن و ندادن مجوز رو اختيار داره انجام بده و درست هم گفته كه وقتي مجوز ميده ديگر دستگاهها امنيتي از جمله وزارت اطلاعات رو نوشت رو خواهند داشت به فرض اگر هم وزارت خارجه بدونه كه اين افراد به قصد جاسوسي قصد سفر دارند بايد بدون دخالت در كار دستگاههاي امنيتي بطور عادي مجوزها رو طبق كنوانسيون ژنو صادر كنه تا جاسسها حساس نشن و تبديل به مهره سوخته نشن... و اینکه دستگاه امنیتی اقدام به دسنگیری یک جاسوس بکنه یا نه هم به خودش مربوطه و به اقتضای برنامه اصلی شونه .... با این منطق شما وقتی یک دستگاه امنیتی هم به اقتضای کارش یک جاسوس رو دستگیر نمیکنه و فقط تحت نظر میگیره و اعمال قدرت میکنه تا دیگر دستگاهها هم دستگیرش نکند ..میشه نتیجه گرفت که خائنه.... در دستگاه دیپلماسی هم وضع به همین منواله ...
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      7 0
      علیا حضرت ملکه بریتانیا چی؟
    • کریم IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 0
      من هم این سوال رو تکرار میکنم ، این عنوان کارت گاف وزارت امور خارجه عاشق غرب بوده ؟ علیاحضرت ملکه بریتانیا رو زمانی مینویسند که احتمال بدهند خود و خانوادشون در آینده میرن به یکی از سرزمین های بریتانیا مثل کانادا استرالیا اسکاتلند ووو در غیر اینصورت اینهمه خود باختگی و افتادگی در برابر دشمن خونی کشور که سابقه جنایتاش در ایران از شمار خارجه چه معنی داره ؟
  • FR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 1
    کلید رمز این جریانات انگلیس در جریانی در قم باید پیگیری شود که خوشبختانه با زحمت بسیار و صبر و درایت فعلا به ته صف رفته اند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 7
    چی میگی مشرق؟
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    11 0
    کثیف تر از مدعیان دروغین زبان دنیا بلد دولت روحانی در تاریخ ایران وجود ندارد!
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 0
      اون کنسرتیها و روحانی مچکریمها
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 1
    کشور ما از ارتباط با انگلیس خبیث چه ضرری ندیده است که باز سفیر جدید این کشور را پذیرا شده ایم. تقریبا تمام مأموریتهای خارجی سایمون شرکلیف در کشورهایی بوده که درگیر حمله ی نظامی خارجی یا جنگ داخلی بوده اند. سفیر جدید انگلیس در ایران اکنون تجربیات شومش را با خود به تهران آورده است.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    11 1
    متاسفم مساله نفوذ چرا اینقدر برای مسوولان رده بالای مملکت بی تفاوت شده؟وچرا درمجازات مسوولی که دراینگونه موارد مماشات می کند تعلل می گردد باید محاکمه شوند تادرس عبرتی باشد برای وطن فروشان پست
  • حسين DE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 1
    ضمن عرض سپاس از تمامى دست اندركاران سريال گاندو لازم است كه به اين نكته اشاره كرد كه گاندو تنها نوك قله كوه يخ است،مسئله نفوذ در طى دوران بعد از انقلاب حتمًا بايد بدقت ميلميترى مورد ارزيابى و آناليز قرار گيرد،بعضى مواقع شاهد هستيم كه دشمن توسط مزدوران داخلى اش توانسته روى نوك بينى ما بنشينه عجيب نيست ؟
  • س IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    خائنین به انقلاب را محاکمه کنید
  • ناصر IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    ظریف کیه ؟
  • محمدایوب IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    رسانه های انقلابی.عدالت خواه. باید. خواست مردم که محاکمه رو... ودارودسته اش است که مطالبه عمومی است را در سرلوحه کار خود قرار دهند. پس کجایند. دانشجویان عدالت طلب. وکجایند. سازمانها وگروه های عدالت طلب. چند وقتی است صدایشان. در نمی آید.
  • طاهری IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    بااااید لانه جاسوسی انگلیس درش تخته بشه تا جاسوس هاش راست راست تو شهر راه نرن
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 0
    اف بر ظریف
    • غنی زادیان IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 0
      واقعا سریال گاندو عالی بود دست برخی افراد وطن فروش رو شد. من باافتخار ی فرزند شهیدم. واقعا اجر زحمتکشان عوامل گاندو را به شهدا می سپارم
  • مهدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 0
    سریال هایی مثل گاندو باید بیشتر ساخته شوند تا ذهن مردم بیشتر با حقایق تاریخ معاصر آشنا شود تا بیشتر خیانت بعضی از داخلی ها را ببینند و بفهمند
  • سیدهادی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    افسون
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    قبلا حدس و گمان داشتم که بسیاری از مسئولین رده بالا و پایین در بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه ها جزء عوامل خود فروخته یا نفوذی هستند که همه رقم در خدمت اهداف بیگانگان و خیانت به وطن و هموطنانشون هستند البته با تحمیق مردم در رای دادن به رئیس دولتی فشل ، خائن و .. و.... فرصتی بود ه که با کمک‌های همه جانبه سرویس‌های خارجی ایجاد و میسر گردید و خسارات جبران ناپذیری را به مردم و کشور وارد کرد و امید واریم روزی برسد که اسناد و اطلاعات بیشتری منتشر و همه خائنان به کشور مجازات شوند .
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    بهایی که در وزارتخارجه لانه کرده اند محاکمه و بازخواست شوند،مخصوصا خائنینی که در خیانت برجام دخیل بودند.
  • US ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 3
    واقعا مسخره بازی و عوام فریبی است
  • فرشاد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اسدی هم داشته اقدام به آدمکشی میکرده
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    عین روز برای مردم فهیم ( و نه نافهیم) ایران روشن شد که دولت روحانی و آقای ظریف تربیت شده ی غربی هستن. دقیق برنامه ریزی شده بوده که فامیل روحانی روحانی بشه و دو تابعیت های غربگدا مملکت رو دو دستی تقدیم بیگانه کنن. والله هنوز رئیسی یکماهه نیامده بااینکه گرانی بیداد میکنه اعصابمون خداییش آرام شده.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    قبلا حدس و گمان داشتم که بسیاری از مسئولین رده بالا و پایین در بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه ها جزء عوامل خود فروخته یا نفوذی هستند که همه رقم در خدمت اهداف بیگانگان و خیانت به وطن و هموطنانشون هستند ولی الان اطمینان دارم که چه قدر خائن داریم روی کار آمدن دولت روحانی البته با تحمیق مردم در رای دادن به رئیس دولتی فشل ، ... و .. و.... صورت گرفت و فرصتی بود که با کمک‌های همه جانبه سرویس‌های خارجی ایجاد و میسر گردید و خسارات جبران ناپذیری را به مردم و کشور وارد کرد و امید واریم روزی برسد که اسناد و اطلاعات بیشتری منتشر و همه خائنان به کشور مجازات شوند .
  • SE ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    صادر کننده کارت را بایدبازخواست کرد
  • SE ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    صادر کننده کارت و سایر خائنین مرتبط با جاسوسان را باید بازخواست کرد
  • SE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    صدور این کارت محاربه با خون شهدا و انقلاب و امام است
  • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    چند سال پیش علامه جوادی آملی خطر بعضی مسئولان را گوشزد کرده بودند.
  • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    شما قربونت فقط مواظب باش توقف ممنوع توقف نکنی دوبله پارک نکنی و سرعت غیر مجاز نداشته باشی که جریمه اش خیلی زیاده خودروت میره پارکینگ ولی وطنفروشی و بیگانه پروری و جاسوسی و خرابکاری و ..... باکی نیست جریمه اش اینه که از این اداره میری با ارتقاء سِمَت به سَمتِ بالا در اداره دیگری والا بیخیال .
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    .... خودش خائن و وطن فروش بود ، از جان کری در فیلمی رسما تقاضای حمایت برای پیروزی بر رقبای داخلی شد ، این وطن فروش باید محاکمه و زندانی بشه
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    11 0
    از آقای امیر عبدالهی میخواهیم هر چه زودتر عوامل دشمن در وزارت خارجه را بیرون و ابتدا تحویل وزارت اطلاعات بدهد تا روی آنها کار کنند در غبر اینصورت بصورت آزاد با سفارت انگلیس کار خواهند کرد چون مرغی که انجیر میخورد نوکش کج است و نمیتوانند عادت خود را کنار بگذارند
  • US ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 1
    اگر یک دیپلمات به کشوری ثالث سفر کنه، مصونیتهای خود را نخواهد داشت
  • زهرا کو ه جانی IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 0
    حسین فریدون و همه خائنین رو بدون فوت وقت محاکمه کنند والسلام از هیچ کسی هم جز خدا نترسند نزارید خون این جوانان عزیز شهید پا بمال بشه شما را بخدا
  • حسین نقاش IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    مشاغل حساس باید به افراد با غیرت ، میهن دوست ، مردم دوست ، خدا ترس ، متعهد ، حلال خور و چشم و دل سیر، متخصص و به لحاظ شخصیتی قوی و انقلابی قرار گیرد بخصوص وزارت خانه های حساسی چون وزارت خارجه و ... منافع ملی و بخصوص منافع راهبردی کشور نباید اسیر گروه ها و جناحهای سیاسی باشد. در ضمن بر اساس حدس و گمان نباید برچسب جاسوسی به افراد زد، شناسایی این افراد، کاری تخصصی و امنیتی است شاید دشمن بخواهد با این جو سازی ها شماری از نیرو ها را ترور شخصیتی کند . در مجموع احساسی حرف زدن جالب نیست. حرف آخر این که کفتار پیر و روباه مکار (انگلیس ) هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست.
  • محمدایوب IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 0
    برای هر کاری باید جو جامعه را طوری طراحی کرد که همراه شوند. به طور مثال روحانی برای برجام آنقدر گفت ما بیچاره ایم بدبختیم خزانه خالیست وغذا نداریم انبارها خالیست. وحتی آب خوردن رابه برجام گره زد وگفت چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد وزندگی مردم هم بچرخد. زمینه راهم. رسانه های همسو. وغربگدا. آنقدر نوشتند وخواندند. تا. ذهن مردم آماده شود. وهرکه کوچکترین انتقاد وحق را می‌گفت در گلو خفه میکردند. حال. که معلوم شده وافتاب ازپس دروغگویی وپدر سوختگی ووطن فروشی بیرون زده. این وظیفه دانشجویان عدالت طلب .وطن پرست وگروهها وسازمانهای مردم نهاد ونمایندگان مجلس. وخصوصا رسانه های انقلابی ومذهبی است که روشنگری نمایند. خواست مردم که محاکمه ..... و.... ودیگر خائنین به کشور ومردم بودند را به مطالبه عمومی تبدیل. وقوه قضاییه را وادار به ورود به این میدان کنند. ورسانه ملی هم که 8سال گند این دولت غربگدا را پوشش میداد جبران مافات کند جهت تنفیر افکار عمومی. مانند سریال گاندو تلاش کند. تا کمی از گناه همراهی با دولت غربگدا بکاهد. وبا پخش سخنان روحانی در قبل ووعده ها وفحاشی به منتقدین. و سخنان پس از برجام او. ونتیجه هیچ برجام. وکشیدن ظریف وروحانی به پای میز مناظره درمقابل منتقدین. این حداقل کاری است که رسانه ملی میتواند بکند
  • شهین عالی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    شارلوت باید مجازات شود تا انتقام خون جان برکف امنیتی ما گرفته شود. و ملکه یاد بگیرد که دوران بزن در رو تمام شده است. چشم در مقابل جشم . هرکسی هم جاسوس است باید در بین مردم اعلام شود که خود و خانواده اش خوار و ذلیل شوند تا درس عبرتی برای ایندگان باشد. عملکرد ظ.... و محاکمه او در دادگاه عدل الهی و افرادی که باعث فراری دادن دشمنان ایران بوده.
    • حسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 0
      کار دشمن همیشه دشمنیه
  • احمد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    بنام خدا بررسی دقیق انجام بگیره اگر ظریف واقعا حتی به اندازه سرسوزنی گرایش به غرب داشته و به این مملکت خیانت کرده باشد باید ....
  • ناشناس IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    5 0
    اف بر مسئولین دوتابعتی وخائن وطن فروش
  • مهدی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 0
    باید روحانی و دار ودسته اش مخصوصا ظریف و عواملش رو بازخواست کرد
  • جلیل IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    وای بر دانشجویانی که از زیبا کلام و ظریف چیزی بیاموزند .
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    خاک بر سر مسول ذلیلی که از وزیر خارجه بودنش فقط زبان خارجی بلد بود او بیشتر پادوی ملکه بود تا حافظ منافع کشور...
  • بی نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    یعنی شارلوت با این همه جنایت در حق کشورمون واقعآآآ ازاد شده؟؟ 😞

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس