کد خبر 1268888
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
شبکه افق

شبکه افق سیما با ۷ مستند در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند حاضر شده است.

به گزارش مشرق، در دهه ۱۹۶۰ حیطه تولید و نمایش فیلم مستند به تدریج از سینما به تلویزیون انتقال یافت. تا جایی که امروزه حجم عمده ای از تولیدات شبکه های جهانی ملی و محلی در قالب مستند است که البته نواقص بسیاری هم داشت که با گذر زمان هر ساله بخشی از آنها بر طرف می‌شد.

در نهایت اما موضوع مهمی که همیشه سازندگان مستندهای تلویزیونی را با مشکل روبه رو می‌ساخت، عدم وجود یک ساز و کار ثابت بود که خود می‌توانست عاملی برای ارتباط مستمر بین مخاطبین و سازندگان باشد که هم به بهتر شدن کیفیت تولیدات کمک می‌کرد و هم عاملی برای افزایش تولیدات در این حوزه می‌گردید. 

به همین منظور جشنواره تلویزیونی مستند در سال ۱۳۹۶ با شعار « روایت حقیقت در قاب واقعیت » آغاز به کار کرد تا بتواند پلی باشد و مشکلات این حوزه را رفع کند. 

حال امروز این جشنواره در پله پنجم خود ایستاده و شبکه افق سیما هم همچون دوره‌های قبل با قوت در این جشنواره حاضر شده و تلاش می‌کند تا بهترین آثار خود را در برابر دیدگان مخاطبین قرار دهد. به همین منظور ۷ مستند در این دوره به جشنواره راه یافته و قرار است در تاریخ‌های مشخص در شبکه مستند سیما بر روی آنتن قرار گیرد.

عبدالحسین بدرلو، مدیر گروه مستند شبکه افق گفت: در ابتدا تشکر میکنم از دست اندرکاران شبکه مستند به خاطر برگزاری دوره پنجم جشنواره تلویزیونی مستند زیرا در این سالهایی که کشور درگیر بیماری کرونا شده واقعا رونق دادن هرچه بیشتر به چنین جشنواره هایی برای مستند سازان امید بخش است.

وی افزود: برگزاری جشنواره آن هم در حوزه مستند جدید و بدیع است که پیش از این همانندش وجود نداشته است. همانطور که میدانید تلویزیون بهترین بستر برای پخش مستند است و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی حتی مستندهایی هم که توسط تلویزیون تولید نشده‌اند فرصتی می‌یابند تا اکران شوند. 

بدرلو تاکید کرد: شبکه افق هر سال در این جشنواره شرکت کرده و چون موضوع جشنواره آزاد است، دست ما باز بود تا بتوانیم تمام آثار خود را شرکت دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: شبکه افق به دلیل جایگاه خود و فضای کاری ویژه‌ای که دارد، مجموعه مستند بیشتری تولید کرده است که به دلیل گستردگی در موضوعات توان بیشتری برای شرکت در این جشنواره دارد. حال ما از بین مجموعه‌های تولید شده در شبکه با هماهنگی و همکاری دست اندکاران بهترین‌ها را گلچین کردیم تا در این جشنواره اکران شود.

مدیر گروه مستند شبکه افق در پایان تاکید کرد: برخی مستندها در شبکه تولید شده است که به صورت عادی به دلیل مسائل سیاسی قابلیت پخش نداشت ولی آنها را نیز ما به جشنواره ارسال کرده‌ایم. 

گفتنی است علاقه مندان میتوانند در تاریخ مشخص شده ساعت‌ ۲۰ و بازپخش آنها را ساعت ۲۴ بامداد و ۹ طبق جدول زیر از شبکه مستند سیما به تماشا بنشینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس