روایت‌هایی از اعدام دوستداران امام خمینی(ره) در افغانستان

همزمان با فرا رسیدن روزهای 14 و 15 خرداد ماه، «به جرم خمینیست» و دو مستند دیگر از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش  مشرق، شبکه افق سیما برنامه‌های متنوعی در قالب برنامه تلویزیونی و مستند را در جدول پخش برنامه‌های خود در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه قرار داده است.

مستند طبیب
مسعود پورمقدس تنها یک پزشک متخصص قلب نیست. وی مدت ها خدمت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران زندگی کرده و در محضر خمینی کبیر(ره) درس ها آموخته است. پورمقدس عضو تیم پزشکی و پزشک متخصص قلب امام راحل(ره) بود که تا آخرین ضربه های قلب معمار کبیر انقلاب، بر بالین وی بوده و مشغول تخصصی ترین خدمات پزشکی بود.
به منظور اهمیت خدمات این پزشک پیشکسوت به انقلاب اسلامی، شبکه افق سیما مجموعه مستند طبیب ررا در جدول پخش برنامه‌های خود قرار داده است.
این مستند به تهیه کنندگی مرتضی قاسمی و کارگردانی سعید خجسته‌فر تولید شده و به زندگی دکتر مسعود پور مقدس می‌پردازد. علاقمندان به این مجموعه مستند چهار قسمتی می‌توانند آن را از امروز(چهارشنبه) ساعت ۲۰:۳۰ و تکرار آن را روز بعد در ساعت ۰۵:۰۰ و ۱۲:۳۰ از شبکه افق به تماشا بنشینند.

خاطرات روزهای داغ
مستند «خاطرات روزهای داغ» پرتره ای از ابوالفضل فتحی یکی از عکاسان حضرت امام خمینی (ره) است. ابوالفضل فتحی یکی از نزدیکان و خادمان بیت امام خمینی(ره) است؛ او در سال ۱۳۲۴ در قم به دنیا آمده و در نوجوانی، همکلاسی و دوست حاج احمد آقا، فرزند امام راحل بوده است. او از نوجوانی به منزل امام در قم رفت و آمد داشته است و در جریان بسیاری از اتفاقات آن دوره قرار دارد. حرفه خانوادگی و تخصص او عکاسی است و تصاویر زیادی از امام راحل و حوادث دوران انقلاب توسط ابوالفضل فتحی به ثبت رسیده است.

مستند «خاطرات روزهای داغ» روایت زندگی او در بیت امام راحل از زبان خود اوست. عباس صالح مدرسه ای کار پژوهش و کارگردانی مستند «خاطرات روزهای داغ» را بر عهده داشته است. علاقمندان به این مستند می‌توانند آن را جمعه ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد در ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه افق به تماشا بنشینند.

به جرم خمینیست

این مستند را شاید بتوان بابی تازه از پرونده‌ای دانست که به تازگی افشا شده است. مستند «به جرم خمینیست» روایتی است از اعدام دوستداران امام خمینی(ره) در افغانستان و فهرست پنج هزار نفره از این افراد که جدیداً کشف شده است. مستند به تهیه‌کنندگی شهرام ناصری و کارگردانی محسن اردستانی تولید شده است.

علاقمندان به این مستند می‌توانند آن را جمعه ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن را روز بعد در ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه افق به تماشا بنشینند.

علاوه بر اینها شبکه افق سیما، برنامه‌های متنوع دیگری هم در دستور کار پخش دارد که مرور روزانه در جدول پخش برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس