کد خبر 1269222
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
سفر «رابرت مالی» به روسیه و فرانسه با محوریت ایران

آمریکا نماینده ویژه خود در امور ایران را برای رایزنی با طرفین برجام به روسیه و فرانسه اعزام می‌کند.

به گزارش مشرق، «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای بحث و رایزنی با مقام‌های روسیه و اروپایی درباره برجام، به «مسکو» و «پاریس» سفر می‌کند.

به گزارش «رویترز»، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مالی در هفته جاری به مسکو و پاریس سفر می‌کند تا با مقام‌های روسیه و اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت و گو کند.

بیشتر بخوانید:

گروه مخفیانه «رابرت مالی» برای همکاری با مقام‌های ترامپ ضد ایران

یک مقام آمریکایی اعلام کرد «پیش بینی می‌شود رابرت مالی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در مسکو با مقام‌های روسیه و روز جمعه در پاریس با مقام‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اتحادیه اروپا دیدار کند.»

وی گفت «مذاکرات طرفین بر نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز نخواهد بود. هدف از این سفر، مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و ضرورت دستیابی سریع به تفاهم برای بازگشت متقابل به تعهدات برجام است.»

به زعم این مقام آمریکایی «واشنگتن هنوز نمی‌داند چه زمانی ممکن است مذاکرات احیای برجام از سر گرفته شود و برنامه هسته‌ای ایران همچنان در حال پیشرفت است.»

این مقام آمریکایی در بخش دیگری گفت «تمرکز نشست ما بر دیپلماسی هسته‌ای با ایران خواهد بود و این که از اینجا به کجا می‌رویم؛ همچنین درباره این موضوع بحث می‌کنیم که اگر به این نتیجه برسیم که ایران علاقه‌ای به بازگشت به توافق ندارد یا بازگشت با شرایطی را که واشنگتن نمی‌پذیرد، در نظر دارد، رویکرد ما چگونه خواهد بود. ما باید گزینه‌های جایگزین را در نظر داشته باشیم.»

وی با اشاره به این که سفر مالی شامل دیدار با «پکن» نمی‌شود، گفت «ما با همکاران چینی خود در تماس هستیم.»

سفر مالی با هیئتی کوچک در روزهای ۷ تا ۱۰ سپتامبر (۱۶ تا ۱۹ شهریور) انجام می‌شود.

آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین این کشور، در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد. آخرین دور مذاکرات پیرامون احیای این توافق در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) برگزار شد و هنوز تاریخی رسمی برای از سرگیری این مذاکرات تعیین نشده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    من نمیدونم فرانسه این وسط چی میگه جدیدا. به چه زبونی بگیم از ما نیستید تاریخ فرهنگ اداب و رسوم ارزش ها زبان دین و ... همه چیزتون با ما فرق میکنه چطور کشورایی که هیچ درکی از منطقه ی غرب اسیا و مردمش ندارن و از اون سر دنیا اومدن میخوان بجای این مردم و واسشون تصمیم بگیرن افغانستان عبرت نشد؟ هر تصمیمی بگیرن صد در صد شکست میخوره فقط دارن دور خودشون میچرخن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس