کد خبر 1270011
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
پالایشگاه

وزیر نفت با بیان این که پیش‌بینی می‌شود در دی و بهمن‌ماه با کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم گفت: تلاشمان این است با تامین سوخت مایع، هموطنانمان کمترین مشکل را داشته باشند.

به گزارش مشرق، جواد اوجی در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران تامین سوخت زمستانی به ویژه در بخش خانگی را اولویت اصلی وزارا نفت دانست و گفت: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است بنابراین همه تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه ها را بالا ببریم.

وی افزود: هم‌اکنون روزانه بیش از ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده کمترین چالش را در تامین سوخت زمستانی گاز و در بخش خانگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت پالایشی کشور ۱.۵ برابر افزایش می‌یابد

وزیر نفت گفت: پیش‌بینی می‌شود در دی و بهمن‌ماه با کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم که تلاشمان این است با تامین سوخت مایع، هموطنانمان کمترین مشکل را داشته باشند.

اوجی با اشاره به بازدید خود از پالایشگاه تهران هم افزود: ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه فعلی و ایجاد و احداث ظرفیت پالایشگاه جدید دو اولویت پالایشی دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: تا پایان دولت سیزدهم، ظرفیت پالایشی کشور ۲ و نیم برابر خواهد شد و تقریبا به ۳ و نیم میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان هم گفت: قول می‌دهیم تا قبل از پایان سال شهرهای خاش، میرجاوه و زابل به شبکه گاز متصل شوند و تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

بازدید وزیر نفت از پالایشگاه تهران

وزیر نفت در دومین بازدید عملیاتی خود با هدف بررسی تامین سوخت زمستانی از پالایشگاه تهران بازدید کرد.

جواد اوجی، هفته گذشته در نخستین بازدید عملیاتی خود به عسلویه رفت و ضمن بررسی وضع تولید میدان گازی پارس جنوبی و چگونگی تامین سوخت زمستانی از بعضی از فازهای این میدان مشترک بازدید کرد.

وزیر نفت پس از نشست مشترک با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ابراز امیدواری کرد زمستان بدون چالشی را پشت‌سر بگذاریم.

اوجی در نخستین روز کاری خود در وزارت نفت بزرگترین دغدغه خود را تامین سوخت زمستانی عنوان کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس