درخواست ائمه جمعه استان تهران از دولت / مدیران " انقلابی" برای رفع مشکلات مردم انتخاب کنید

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران از دولت انقلابی درخواست کردند که مدیران مردمی، انقلابی و مستقر در شهرستان که تعیین کنند تا مانند رئیس‌جمهوری کنار مردم و حلال مشکلات مردم باشند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار امام‌جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در تمام امور زندگی اظهار داشت: انسان برای یاری امام زمان (عج) باید تلاش کند و فکر و نظر خود را در اختیار امام زمان (عج) قرار دهد و تحت فرمان حضرت باشد.

وی افزود: از فرصت‌های نیک در مراحل زندگی و کار باید استفاده کرد و تلاش دولت جدید نیز بر رفع مشکلات مردم و تداوم روند واکسیناسیون و ریشه کنی ویروس کرونا و بسیج نیروها در این امر مهم است.

امام‌جمعه شهرستان قدس گفت: درحال حاضر سه مرکز واکسیناسیون در شهرقدس وجود دارد و درخواست می‌شود که مرکز چهارم نیز راه اندازی شود و مرکز واکسیناسیون فرهنگیان نیز به مراکز تجمیعی دائم اضافه شود و اینکه در شهری بیش از ۴۲۰ هزار نفر جمعیت، نبود هلال احمر زیبنده این شهر نیست درحالی‌که در شهرهای ۴۰ هزارنفری این مرکز مستقر است.

جوکار بیان داشت: رکود مدیریتی در کشور وجود دارد و بسیاری از کارها انجام نشده مانده و از وزرای دولت تقاضا داریم هرچه سریع‌تر استانداران و فرمانداران جدید را معرفی و منصوب کنند چراکه بسیاری از کارها در شهرستان‌های استان تهران انجام نشده، تعطیل و بلاتکلیف است و باید به صورت ویژه به استان تهران نگریست.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب و جدید با وضعیت و مشکلات شهرستان قدس آشنا هستند و بازدیدی از مناطق حاشیه‌نشین، محرومیت‌ها و فقر موجود نیز داشته‌اند و لازم است مسئولین دولتی و استانداری در حد وزیر برای تهران و فرمانداری در حد استاندار برای شهرقدس منصوب کنند و بازسازی و انقلابی در عرصه مدیریت ایجاد شود و جایگاه ازدست‌رفته مدیریت به جایگاه اصلی که خدمت به مردم است برگردد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید به فرماندار و مسئولان شهری دسترسی داشته باشند و دوران مسئولان قرنطینه‌ای گذشته است و می‌بایست مسئولان دولتی در شهرستان‌ها نیز در میان مردم بوده و مانند رئیس‌جمهوری کنار مردم و حلال مشکلات مردم باشند.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با تأکید بر اینکه استقرار مدیران در محل خدمت و جلوگیری از مدیران ترددی باید رسیدگی شود گفت: مدیران باید در محل خدمت مستقر باشند و هنگام بروز مشکلات در صحنه بوده و به گرفتاری‌های مردم رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما از دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی می‌خواهیم که مسئولان و مدیران مردمی، انقلابی، سالم، پاکدست و مستقر در شهرستان که محل زندگی خود و خانواده‌شان در کنار مردم باشند را برای شهرقدس تعیین کند.

حجت‌الاسلام جوکار به عدم توجه مسئولان شهری و جان‌باختن نوجوان ۱۱ ساله براثر تصادف با قطار اشاره کرد و گفت: راه‌آهن تهران و مسئولان شهرستان و استان به تعهدات خود عمل نکردند و این مسائل حوادث تلخی را به دنبال داشته است.

وی در ارتباط با مذاکره دولت افزود: اصل مذاکره به‌عنوان ابزار دیپلماسی لازم و پسندیده است اما نوع مذاکره مهم است و باید دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه داشته و برای رفع تحریم و تأمین منافع ملی باشد و این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بوده و باید مذاکرات در خط انقلاب اسلامی انجام شود.

امام‌جمعه شهرقدس تصریح کرد: لازم است مجلس و دولت با هماهنگی آرایش آفندی و پدافندی هوشمند برای مذاکرات مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت اتخاذ کنند و ریل مذاکره در دوره جدید مشخص شود.

مسئولان جهادی، انقلابی و مردمی عمل کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسئولان اگر جهادی و انقلابی و مردمی باشند در مدت خیلی کوتاهی کارهای خیلی بزرگی را می‌توان انجام داد که در افتتاحیه‌های هفته دولت شاهد بودیم، شهرداری پردیس برخی از پروژه‌ها را در مدت‌زمان ۲۰ روز و برخی را در مدت‌زمان دو ماه و برخی هم در مدت‌زمان ۵ ماه شروع و به اتمام رسید.

وی افزود: بیشتر پروژه‌های ضروری مردم و شهرستان سال‌ها به‌صورت نیمه‌تمام و در دست اقدام قرار گرفته همانند بیمارستان الغدیر که چندساله توسط مردم ساخته شده اما دولت گذشته نتوانست راه‌اندازی کند.

امام‌جمعه پردیس در ادامه گفت: از مدیران و مسئولان محترم شهرستان استدعا داریم که با قوت تمام برای خدمت به مردم تلاش بکنند و خدای ناکرده مسئولی به ترک فعل گرفتار نشود لذا در همین‌جا از فرماندار محترم و قوه قضائیه درخواست داریم رصد و مدیریت این قضیه را داشته باشند که ترک فعلی صورت نپذیرد که ترک فعل مسئولان کمر مردم را خم می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی تصریح کرد: از دولت محترم هم استدعا داریم نسبت رفع مشکلات مردم بومهن و پردیس با اقدامی انقلابی و جهادی در فازهای ۵, ۸, ۹, ۱۱ ورود داشته باشد چون این مناطق شدیداً تحت‌فشار هستند از خدمات خیلی ابتدایی هم محروم هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان وزیران محترم دولت سیزدهم پردیس بومهن را در اولویت برنامه‌های بازدید میدانی خود قرار داده، تا کام مردم با طعم واقعی و اقدامات انقلابی و جهادی مسئولان شیرین شود.

دولت، مجلس و مسئولین به جوانان کشور توجه بیشتری کنند

حجت‌الاسلام محمود نورپور امام‌جمعه گلستان ضمن دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با استناد به خطبه ۱۵۷ نهج‌البلاغه در اهمیت تقوا گفت: تقوا دژ نفوذناپذیری است که هرکس به آن متحصن کند و پناهنده شود از خطرات سقوط و هلاکت در امان است. تقوا دژی است عزیز که صاحبش را عزیز می‌گرداند و در مقابل، فسق و فجور قلعه ذلیل و نفوذپذیر است که صاحبان خویش را از خطرات حفظ نمی‌کند و خوار و ذلیل می‌کند. تقوا پادزهر مهمی است که نیش زهرآلود معاصی را قطع می‌کند.

وی در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و نیز سالروز شهادت حضرت رقیه (س) افزود: امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل‌بیت و پناهگاه فقراء بود و در طول عمر مبارک خویش بارها تمام اموال خویش را بین خود و فقراء تقسیم نمود، امام حسن (ع) اسوه زهد، تقوا، صبر، حلم، اخلاق، شجاعت و ... بود.

امام‌جمعه گلستان در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله سید محمود طالقانی و شهید آیت‌الله مدنی تصریح کرد: این دو عالم بزرگوار از علمای بزرگ و پرچم‌داران جهاد و ایثار و انقلاب و از یاران امام راحل (ره) بودند که در بسیج مردم، پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشتند.

نورپور با قدردانی از مسئولین شبکه بهداشت و بسیج، پرستاران و اطباء به خاطر فعالیت خوب در بحث تزریق واکسن کرونا یادآور شد: شش مرکز بزرگ و تجمیعی تزریق واکسن کرونا در شهرستان دائر و فعال هستند که تا به امروز بیش از ۹۵ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

امام‌جمعه گلستان از دولت، مجلس و مسئولین محترم خواست که به جوانان کشور توجه بیشتری کنند و یادآور شد در این مورد پیشنهاد ما این است که برای حل سریع مشکل ازدواج، مسکن، اشتغال و سایر امورات میلیون‌ها جوان عزیز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ستادهایی تشکیل دهند و از نهادهای مردمی هم کمک بگیرند تا امورات جوانان کشور سامان بگیرد.

بازسازی انقلابی در مدیریت کشوری انجام شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم خداپرست امام‌جمعه شریف آباد با تأکید بر اجرای تقوای الهی در زندگی روزمره و با اشاره به عمل نمودن به فرامین رهبری در بخش‌های مختلف زندگی، آن را هم بر مردم و مسئولان برای رسیدن به پیشرفت لازم دانست و اظهار داشت: مطالبات مقام معظم رهبری مطالبه ملت از مسئولان است، هفته گذشته به بخش اندکی از آن پرداختیم و این هفته به بازسازی انقلابی در مدیریت کشور اشاره خواهیم کرد.

وی افزود: بازسازی انقلابی در مدیریت کشور در همه حوزه‌ها چون سیاست خارجی، دیپلماسی و غیره در راستای پایبندی به ارزش‌های انقلابی اجرا شود حتی اگر جهانیان تمایلی به آن نداشته باشند و از آن خرسند نشوند.

امام‌جمعه شریف آباد در ادامه گفت: پایبندی به ارزش‌ها و همت عالی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب باید از همان مرحله بالا و نقش وزرا انجام شود و تا ادارات پایین‌دست ادامه یابد، به دلیل اشتباهات گذشته از خیلی ارزش‌های انقلاب و خواسته شهدا عقب ماندیم.

خداپرست افزود: اجرای مدیریت انقلابی شاخصه‌های بسیاری ازجمله چون انضباط اداری و صداقت دارد که برای رسیدن به بازسازی انقلابی در مدیریت کشور برای تحقق خواسته شهدا و ملت و اجرای کامل فرامین رهبری انجام شود.

امام‌جمعه شریف آباد در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب مدیر سالم، پاک دست و انقلابی می‌تواند در این مسیر حرکت خوبی را برای حفظ و اشاعه ارزش‌های انقلاب در راستای مدیریت اسلامی شکل دهد.

مذاکره برای رفع تحریم باشد نه مذاکره برای مذاکره

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی امام‌جمعه پاکدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به درخواست‌های مکرر برای آغاز مذاکرات هسته، اظهار داشت: اگر روحانی هنوز رئیس‌جمهور بود همچنان دم از مذاکره می‌زد، با این مذاکرات آقای روحانی صدمات بسیاری به ملت و کشور و مادیات و معنویت نظام زد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی مسیر خوبی را شروع کرد و این مسیر درستی است، سیاست نظام جمهوری اسلامی برای پیشرفت است مذاکره با هدف رفع تحریم‌ها باید باشد نه مذاکره برای آغاز مذاکره باشد.

امام‌جمعه پاکدشت گفت: حتی یک ساعت هم برای نظام گران‌بهاست تلف کردن زمان انقلاب برای شکل‌گیری مذاکره نابخشودنی است.

لزومی با اشاره به تحولات افغانستان افزود: طالبان چگونه توانستند افغانستان را تصرف کنند، آن‌ها با اسلحه‌های آمریکایی به این تصرفات رسیدند و آیا آمریکایی‌ها نمی‌توانستند سلاح‌های خود را ببرند، چرا می‌شد اما مسیر حرکتشان به گونه دیگری بود.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با مذاکره برای جلوگیری از خونریزی و تشکیل دولت مردمی بدون دخالت آمریکا و اتحادیه اروپا موافق است، مردم افغانستان بدون دخالت خارجی‌ها باید بر کشور خود حکومت کنند.

اقدامات دولت در بین مردم امیدوار کننده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: از اقدامات دولت در زمینه واکسیناسیون در مناطق مختلف کشور به ویژه شهرستان قرچک تقدیر و تشکر می‌کنم، پیشرفت روند واکسیناسیون رضایت‌بخش است، اقدامات امروز دولت و فعالیت‌های رئیس‌جمهور و کابینه به‌صراحت می‌توان گفت که چه خیانت‌هایی به این آب‌وخاک با بر روی صندلی نشستن کردند که امروز عواقبش را در حوزه‌های مختلف می‌بینیم.

وی افزود: بازدیدهای سرزده رئیس دولت و وزیران در مسائل مختلف و پیگیری‌های مکرر پی‌درپی در مسائل مختلف علی‌الخصوص اقتصادی، فرهنگی، بهداشت و درمان در سطح کشور باعث درگرمی و امیدواری مردم همچنین پیشبرد امور خواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان قرچک پیرامون مسائل افغانستان گفت: ما خواهان امنیت کلی برای همه اقوام و گروه‌ها هستیم، تشکیل دولت مردمی و با مشارکت همگان عده‌ای از دوستان داخلی که تا دیروز حمایت و دفاع از حرم و جبهه مقاومت را ایراد می‌گرفتند، امروز کاسه داغ‌تر از آش شدند که چرا در افغانستان دخالت نمی‌کنیم و به کمک عده‌ای نمی‌رویم، قضیه کاملاً متفاوت است، مشکلات افغانستان در این شرایط داخلی است با مذاکره و صحبت حل می‌شود.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: فعلاً طالبان دارد مسائل را رعایت می‌کند، مطالبات هم داخلی است، مهم اینجاست که آمریکا یک قرن است می‌خواهد خودش را مصلح و کدخدا جلوه دهد، که در همه جا برعکس شد.

امام‌جمعه شهرستان قرچک به مذاکرات بین‌المللی ایران گریزی زد و تشریح کرد: آژانس انرژی اتمی بار دیگر به اعتمادش ضربه زد ما که همیشه بدبین به مذاکره با غرب بودیم و درست هم بود، چون آژانس سازمان بین‌الملل، نهادی جهانی است و همه و همه دست‌نشانده و سرباز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند ما در حالی مذاکره و راه‌حل درست برای رفع تحریم‌ها هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    راست میگن، مثل برکناری امام جمعه ضد فساد لواسان انقلابی عمل کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس