کد خبر 1270293
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
سفر‌های اربعین بیشتر می‌شود؟

درپی انتشار خبرهایی مبنی بر افزایش سهمیه زائران ایرانی برای سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین که البته از سوی مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین رد شد، آمادگی برای این سفرها از سوی حمل و نقل وجود دارد.

به گزارش مشرق، ستاد مرکزی اربعین در هفته گذشته اعلام کرد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته بین دو کشور ایران و عراق ۳۰ هزار زائر ایرانی از طریق فرودگاه بین‌المللی عراق می‌توانند به این کشور برای شرکت در مراسم اربعین سفر کنند و شرط پذیرش زائران ایرانی منفی شدن تست PCR و واکسینه شدن آن‌هاست.

بیشتر بخوانید:

طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین در بابل عراق

در پی انتشار این خبر حسن خوشخو - مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری - در این باره اظهار کرد: برای پروازهای اربعین همه شرکت‌های هواپیمایی فعال هستند و می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. از سوی دیگر ۱۰ فرودگاه بین‌المللی در کشور داریم که می‌توان پروازهای اربعین را برای ۳۰ هزار زائر، برنامه‌ریزی کرده و انجام داد.

پس از انتشار این خبر، محمد حسن ذیبخش –سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: پیش‌بینی ما این است که برای جابه‌جایی ۳۰ هزار زائر اربعین به ۴۰۰ پرواز به مقصد عتبات عالیات نیاز داریم. پروازهای برنامه‌ای موجود می‌توانند این تعداد مسافر را جابه‌جا کنند و فعلا برنامه‌ای برای برقراری پروازهای فوق‌العاده نداریم.

وی افزود: پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از شش فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام می‌شود و در صورت لزوم فرودگاه‌های دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.

البته در این راستا قیمت بلیت اربعین کمتر از پنج میلیون تومان در توافق بین سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های داخلی تعیین شد.

در ادامه ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که درخواست افزایش سهیمه زائران ایرانی را به دولت عراق داده است و خبرهایی در این زمینه منتشر شد که مقامات این کشور ۳۰ هزار نفر دیگر به سهیمه ایران اضافه کرده است، اما امید کوثری فر، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین دیروز (جمعه) در گفتگو با بیان اینکه دولت عراق سهمیه ۳۰ هزار نفری برای ایران جهت اعزام زائران به راهپیمایی اربعین حسینی در نظر گرفته است، افزود: طی روزهای گذشته رایزنی‌های از سوی ستاد مرکزی اربعین، سفیر ایران در عراق و مجموعه وزارت خارجه با مقامات عراقی برای افزایش سهمیه ایران در راهپیمایی اربعین صورت گرفته است و ما به دنبال این هستیم که این سهمیه افزایش پیدا کند، اما تا این لحظه هنوز هیچ گونه سهمیه جدیدی اضافه نشده است.

اما بخش‌های مختلف حمل نقل هوایی و زمینی آمادگی ارائه خدمات و برنامه‌ریزی سفرهای بیشتر در صورت افزایش سهمیه ایران وجود دارد. چرا که ذیبخش با بیان اینکه زائرین حسینی هیچ مشکلی برای تهیه بلیت هواپیما و حضور در مراسم اربعین را نخواهند داشت، افزود: اگر توافقی در این زمینه بین ایران و عراق صورت گیرد آمادگی افزایش پروازها و ظرفیت پذیرش مسافر را داریم. چرا که تاکنون شش فرودگاه بین‌الملی کشور فعال کردیم و اگر نیاز باشد بقیه آن‌ها را نیز فعال می‌کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس