قاضی‌زاده هاشمی

نماینده مشهد در مجلس گفت: بنیاد شهید به سازمان خدماتی تبدیل شده است؛ قوانین ایثارگری باید پالایش شود زیرا جامعه ایثارگری ۱۲ میلیونی است و فقط نباید به ۳ میلیون نفر خدمات داد.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استعفای خود از نمایندگی مجلس اظهار داشت: باید بنیاد شهید به سازمانی راهبردی تبدیل شود و مرجعیت ساز جریان ایثار و شهادت باشد نه اینکه سازمانی خدماتی باشد. 

وی افزود: متاسفانه بنیاد شهید هم اکنون به سازمانی خدماتی تبدیل شده است در حالی که باید به جامعه ۱۲ میلیونی ایثار و شهادت خدمات بدهد نه اینکه فقط به ۳ میلیون خدمات بدهد. 

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: قوانین ایثارگری باید پالایش شود و مدیریت در این بنیاد مبتنی بر خانواده ایثار و شهادت باشد و آنها همراه و همکار بنیاد شهید باشند. 

وی افزود: اساسی ترین رکن انقلاب اسلامی ایثار، فداکاری، کمال طلبی و آخرت گرایی است؛ امروز بحث استعفا نیست بلکه رفتن از سنگری به سنگر دیگر است؛ در حال حاضر موضوع از سنگر مجلس شورای اسلامی به سنگر خدمتگزاری به خانواده عزیز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگران ، آزادگان و رزمندگان است.

نماینده مشهد در مجلس گفت: امروز همه ما وظیفه داریم به دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی کمک کنیم؛ ایشان از ابتدای انتخابات چند مسئله مد نظرشان بود و تلاش کردند دولتی ایجاد کنند که نماد وحدت و همدلی باشد و از افراد مختلف حتی برخی چهره‌های دولت قبلی نیز در کابینه استفاده کردند که این رویه این پیام را صادر می‌کند که عزم همگانی برای رفع مشکلات مردمی که ناراحت و مأیوس هستند وجود دارد لذا از برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای همکاری، دعوت به عمل آمد.

وی تاکید کرد: فرصت‌های ما اندک است و عقب‌ماندگی ما فراوان و ما باید با همه همت خود تلاش کنیم تا کارهای بر زمین مانده را به سرانجام برسانیم؛ آنچه که در مورد ما به عنوان نمایندگان مجلس یا سایر مسئولان در کشور قضاوت خواهد شد، عملکرد قوه مجریه است و اگر دستگاه اجرایی خوب عمل کند در کارنامه مجلس مثبت نوشته می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ما با دولت در تضاد و تناقض نیستیم اظهار داشت: مجلس باید تمام تلاش خود را انجام دهد که این دولت با موفقیت‌های فراوان روبرو شود؛ این موضوع بود که موجب شد من به پذیرش مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگری لبیک بگویم.

وی گفت: رئیس جمهور اعلام کردند که برخی از مسئولیت‌ها اولویت من نیست که البته من پیش از این عرض کرده بودم که نسبت به مسئولیت در آن حوزه‌ها تمایلی ندارم،  من به رئیس جمهور عرض کردم که در خدمت شما هستم اما موضوع باید در متعین بنده باشد چرا که من نماینده مجلس هستم بنابراین باید موضوع با آقای قالیباف به نمایندگی از مجلس مطرح شود که تمامی این مسیر اتفاق افتاد اما وقتی صحبت از بنیاد شهید و امور ایثاگری مطرح شد بنده بلافاصله و بدون هیچ دغدغه‌ای پذیرفتم که در خدمت باشم چرا که خدمت به شهدا محل سوال، اشکال و اما و اگر ندارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: حضرت امام (ره) فرمودند چون خدمت به شهدا افضل است، بنیاد شهید نیز افضل نهادها است، حضرت‌ آقا نیز در جایی فرمودند حیات انقلاب اسلامی وابسته به این بنیاد است؛ هیچ مقامی بالاتر از خدمت به شهدا نیست.

وی افزود: بنیاد شهید، سازمانی بزرگ بوده و از نظر بودجه مصوب، این سازمان چهارمین یا پنجمین دستگاه اعتباری کشور است که در حال حاضر متأسفانه با بی‌انضباطی اقتصادی روبرو است و حوزه‌های مختلف آن نیاز به انضباط‌بخشی دارد.

نماینده مشهد در مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند دولت اگر در جایی نیاز به نیرو دارد بدون دغدغه به آن مراجعه کند و حتی نام برخی از اشخاص را هم برده‌اند؛ براساس ماده ۱۲ اساسنامه بنیاد شهید به روشنی مشخص است که در مورد این سازمان رئیس جمهور فرد مورد نظر خود را پیشنهاد می‌دهد و پس از اینکه به تائید مقام معظم رهبری برسد ادامه این فرآیند انجام می‌شود لذا اطمینان داشته باشید که این مسیر طی شده و سپس مکاتبات با مجلس انجام گرفته است.

وی یادآور شد: برخی مطبوعات مانند اعتماد و شرق که در این زمینه ابراز نگرانی کردند، نکته جالبی است و این نشان می‌دهد که این حوزه حساس است و حتما مهم بوده که برخی واکنش‌ها به همراه داشته است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به ایجاد سازمان رزمندگان در بنیاد شهید، گفت: ۱۷۹ نفر از نمایندگان در بنیاد شهید دارای پرونده هستند و ۱۱۰ نفر دیگر با واسطه با بنیاد در ارتباط هستند بنابراین به طور ۱۰۰ درصد جامعه پیش روی ما را ایثارگران تشکیل داده اند.

وی افزود: نمایندگان هرگاه که به حوزه های انتخابیه خود مراجعه می کنند با مراجعات فراوان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان روبه رو می شوند. متاسفانه پس از ۴۰ سال به جای اینکه این افراد تاج افتخار ما باشند از مسائل حداقلی صحبت می کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید باید به یک سازمان معاضدت حقوقی تبدیل شود و از اموال و دارایی ایثارگران صیانت کند، همچنین باید طرح و لایحه تهیه کند و به مجلس بیاورد تا هرجا ایثارگری دچار مشکل می شود یک نفر از طرف بنیاد بتواند حقوق ایثارگر را بستاند نه آنکه فرد رها شود و بنیاد هم جواب سربالا بدهد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید باید به یک سازمان راهبردی تبدیل شود، افزود: بنیاد باید سازمان مرجع باشد و برای خانواده شهدا و ایثارگران منزلت ایجاد کند. 

قاضی زاده هاشمی افزود: رشد خانواده ایثار و شهادت باید در دستور قرار گیرد و به پیشنهاد یکی از نمایندگان شهد شهادت را باید پیگیری کنیم یعنی نوه شهدا را تربیت کنیم همانگونه که امام (ره) در تاسیس مدارس شاهد به آن اشاره کردند از سوی دیگر موضوع پاسخگویی باید در اولویت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی ترویج ایثار و شهادت که رئیس آن رئیس جمهور است سال ها است که تشکیل جلسه نداده و باید آن را پیگیری کنیم لذا هیچ افتخاری بالاتر از پرچمداری ایثار و شهادت نیست و امیدواریم پس از ۱۴ سال خدمتگزاری در حوزه قانونگذاری با رأی قاطع برای حرکت در این مسیر از من حمایت کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رسول عباس زاده IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    سلام خدا پدرت را بیامرزد بنده با 50 ماه خدمت در خط اول جنگ بعنوان تخربچی وشرکت در عملیات های مختلف از جمل خیبر بدر کربلای 4 و 5 در اداره با مدرک کارشناسی ارشد خیلی طلاش کردم آخر در دبیر خانه کار می کنم چون خانواده مجبور کردند که نتوانم دفاع کنم اگر از ایثارگریم دفاع کرده بودم از شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی دور تر می فرستادند . یعنی اینقد رانزواشدیم
  • سیف IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    از جناب آقای قاضی‌زاده تقاضا داریم یک کانال ارتباطی "محرمانه شخصی" بین خود با پرسنل شاغل و بازنشستگان این نهاد ایجاد نمایند و مثل مدیران قبلی، فقط به حرف و حدیث‌های مشاورین احتمالی (و به اصطلاح امین خود!) اکتفا نکنتد که گفتنی بسیار است...!
  • نامدار IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    ان شاءالله که بتوانی به خوبی و سر بلندی در بنیاد تحول ایجاد کنی
  • بدبخت IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام خداوکیلی
  • محمد فرضی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    دولت هیچ خدماتی برای رزمندگان زیر ۶ماه انجام نمیده و این ظلمه به این افراد
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    با سلام و تبریک به شما آقای قاضی زاده هاشمی ...به داد ما جانبازان ۲۰درصد که حقمان بالاتر از ای اعداد و ارقام هس برسین با۶۱سال سن؟اجاره نشینم و باید مرتب دکتر برم ریه هام نابوده ۲تومن بهمون حقوق میدن که باید بدم اجاره خونه خواهش میکنم به ماهم برسین بچه من لیسانس داره بیکاره شرایط خیلی برامون سخته من هرسال بای ۱۵روز بیمارستان بخوابم
  • محمدی جانباز IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    شعار می دهد، کسی که هیچ سابقه ایثارگری ندارد نمی تواند مشکلات ایثارگران بخصوص جانبازان را درک کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس