روسیه

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر نوشت که توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سفر دیگر مدیر کل آژانس به تهران در آینده نزدیک مهم است

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سفر مجدد «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «این مهم است که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز توافق کردند که دبیر کل در آینده‌ای نزدیک سفر دیگری به تهران داشته باشد. ما آمادگی دو طرف برای حفظ گفت‌وگوی سازنده و احترام متقابل که از طریق آن می‌توان همه مسائل برجسته را حل و فصل کرد، بسیار قدردانی می‌کنیم».

این دیپلمات روس در پیامی دیگر نوشته بود: سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران موفق بود. تبریک به مدیرکل و ایران. شکی نیست که اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خود که روز دوشنبه آغاز می‌شود، از این دیدار و نتایج آن استقبال خواهند کرد.

اولیانوف همچنین در توییتی دیگر نوشت: مدیرکل آژانس و ایران امروز درباره سرویس تجهیزات ویدئویی در تاسیسات هسته‌ای ایران توافق کردند. این مسئله فنی است اما بسیار مهم است. به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کمک می‌کند تا دانش خود را درباره برنامه هسته‌ای (ایران) حفظ کند. برای ایران هم به همین اندازه مهم است تا گمانه‌زنی‌های بی‌اساس علیه خود را رد کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با «محمد اسلامی» دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید.

مدیرکل آژانس پس از این دیدار، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می‌آید.

در بیانیه مشترک آژانس و ایران که بعد از این دیدار منتشر شد، ذکر شده که طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فیمابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های بین ایران و آژانس در حوزه‌های مختلف و بحث در خصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

طبق این بیانیه، به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

پیش‌تر گزارش شده بود گروسی وضعیت همکاری ایران با آژانس را در نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بین روزهای ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر (۲۲ تا ۲۶ شهریور) برگزار خواهد شد به اعضای این شورا ارائه خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    روسیه،یواش یواش تبدیل به خنجرازپشت نشه.ی جوری حرف میزنه که شبیه شریک دزدورفیق قافله اس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس