کد خبر 1271105
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: از جنگ ۱۱ روزه در اردیبهشت‌ماه اخیراً دوباره تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و غزه افزایش یافته به گونه‌ای که طی این روزها شاهد حملات هوایی گاه‌وبیگاه رژیم صهیونیستی از یک‌سو و حملات راکتی حماس البته به صورت محدود از سوی دیگر هستیم.

 مهمترین عامل این تنش‌ها عدم عمل به تعهدات آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و تداوم محدودیت‌هایی مانند کاهش محدوده مجاز ماهیگیری، بستن گذرگاه‌ها و عدم اجازه انتقال کمک‌های قطر به غزه با هدف کم‌رنگ کردن دستاوردهای جنگ ۱۱ روزه برای فلسطینی‌ها و جلوگیری از محبوبیت بیشتر مقاومت در غزه بوده است.

 این امر واکنش مقاومت در غزه را به صورت پرتاب بالن‌های آتش‌زا و  همچنین تجمعات مرزی که منجر به کشته یک سرباز اسرائیلی شد در پی داشته است که مجدداً رژیم صهیونیستی در پاسخ حملات هوایی خود را به صورت گاه و بیگاه انجام داده و این چرخه در حال تکرار است.

 استقرار دولت جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری نفتالی بنت راست‌گرا و تلاش وی برای نمایش رویکرد افراطی خود مبنی بر این که اسرائیل هرگز دولت فلسطینی را به رسمیت نمی‌شناسد به علاوه  تداوم اقداماتی مانند تجمعات غیرقانونی شهرک‌نشینان یهودی در مسجدالاقصی عامل دیگری برای تداوم و افزایش تنش‌ها طی هفته‌ها و روزهای اخیر بوده است.

 فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم‌های صهیونیستی که ضربه‌ای سنگین به اعتبار امنیتی این رژیم وارد کرد و اقدامات متعاقب آن در مجازات و سرکوب سایر اسرای فلسطینی و بر پا شدن تظاهرات در حمایت از اسرا عاملی دیگر بوده است که به این تنش‌ها دامن زاده است.

اگرچه هفته پیش محمد العمادی نماینده قطر، در نخستین سفر به غزه پس از امضای یادداشت تفاهم با سازمان ملل برای پرداخت کمک‌های قطر به خانواده‌های نیازمند در غزه، از موفقیت تلاش‌ها برای تثبیت آرامش در غزه سخن گفت اما به نظر می‌رسد تعلل رژیم صهیونیستی در عمل به تعهدات خود و در نتیجه تنش‌ها ادامه داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس