کد خبر 1271169
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
گوشی شیائومی

سخنگوی شیائومی اعلام کرد که این شرکت به‌صورت موقت، برخی از گوشی‌های هوشمند را قفل کرده بود تا درباره احتمال قاچاق این کالاها در بازار خاکستری تحقیقاتی صورت دهد.

به گزارش مشرق، پس از آنکه اخباری مبنی‌بر قفل شدن گوشی‌های شیائومی در کوبا و به دنبال آن در کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا منتشر شد، سخنگوی این کمپانی چینی این خبر را تلویحا تکذیب و به گلوبال‌تایمز اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی‌بر قفل شدن گوشی‌های شیائومی در کشورها و سرزمین‌هایی از جمله کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه، بازار خاصی را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه یک سیاست منطقه‌ای است که هدف آن جلوگیری از قاچاق از طریق بازار خاکستری و حفظ امنیت داده کاربران است.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که برخی از رسانه‌ها در روزهای گذشته گزارش کردند که این تولیدکننده چینی، گوشی‌های هوشمند خود را در کشورهای مذکور که در آنجا نمایندگی رسمی ندارد، قفل کرده است. سیاست صادرات شیائومی به مشتریان خود اجازه نمی‌دهد محصولات این شرکت را به کشورهای تحریم‌شده صادر کنند، با وجود این، در سال‌های اخیر، یک بازار خاکستری ایجاد شده و شایع است که برخی مشتریان دستگاه‌های شیائومی را در یک منطقه خریداری کرده و در منطقه‌ای دیگر استفاده کنند.

برخی رسانه‌ها، این اقدام شیائومی برای قفل کردن گوشی‌هایش را به سیاست‌های آمریکا نسبت داده‌اند و اینطور عنوان کردند که واشنگتن به این شرکت چینی فشار آورده تا گوشی‌ها را در این کشورها و مناطق تحریم‌شده، قفل کند. سخنگوی شیائومی درباره این موضوع نیز پاسخ داد که این شرکت به‌صورت موقت، برخی از گوشی‌های هوشمند را قفل کرده تا از احتمال قاچاق که به امنیت کاربران و حقوق مصرف‌کنندگان آسیب‌ می‌رساند، جلوگیری کند و درباره آن تحقیقاتی صورت دهد و اکنون که تحقیقات کامل شده، می‌تواند قفل دستگاه‌ها را باز کرد.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، شیائومی توانست رتبه دوم را در فروش جهانی گوشی‌های هوشمند کسب کند؛ اتفاقی که برای اولین بار و به‌واسطه رشد گسترده موبایل‌های این شرکت در بازارهای خارج از کشور چین رخ داد. شیائومی همچنین سهمی ۱۵ درصدی در بازار گوشی‌های هوشمند کوبا دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 6
    اینکه یک شرکت چینی تعیین کند که گوشی تولید شده آن شرکت باید در منطقه ای که تعیین می کند مورد بهره برداری قرار گیرد و بدتر از آن هر موقع که بخواهد آن را قفل کند نشان از اقدامات غیر مجاز و جاسوسی دارد و این بهترین دلیل برای غیر قابل اعتماد بودن این برند چینی است .بنا بر این این شرکت قادر خواهد بود در بحراانها از این طریق گوشی ها را از کار بیندازد یا شنود کند و .... بهتر است ورود این برند ممنوع شود.
    • مهندس IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 0
      چرا وقتی درباره چیزی اطلاعی ندارید درباره اش اظهارفضل میکنید؟ چرا خودتون رو اینطوری ضایع میکنید؟ هرچند بعید میدونم متوجه این مسئله هم بشید و به قول شاعر آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ...
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      1 0
      داداش شما وقتی میری مهمونی اقوامت یا دوستات اونا هرطور دلشون بخاد بات رفتار میکنن ممکنه دوربیت توی تک تک نقات خونه شون نصب باشه ... میکروفن داشته باشن .. ... اینکه شیائومی جاسوسی میکنه و سامسونگ نمیکنه یا اپل نمیکنه به نظرت مضحک نیس؟ شما وقتی قوانین استفاده از این گوشیا رو بخونی تهش ازت میخاد تاییدش کنی وقتیم تاییدش کردی ینی علنن اطلاعات شخصیت رو بوسیله اونا به اشتراک میزاری و این طبیعیه هر پلتفرمی از هر نوعش جاسوسیتو بکنن ... و این ذات این نوع تکنولوژیهاس ...شیئمی هووای جی ال ایکس و نمیدونم اندروید ویندوز نداره... این شکرتا همشون به هم وصلن اونام به دولت وصلن
  • زینل IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    بنده خدا این گوشیا کمتر از خدا نیستن صبح تا شب سرت توشه عبادتش میکنی کجا بودی کحا میری و چی میخوای علایقت و هزار چیز دیگه از تو این الگوریتما در میاد لطفا ور نزن نمیدونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس