کد خبر 1271272
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: مسئله افغانستان با دخالت ایران و یا جنگ داخلی نه تنها حل نخواهد شد، بلکه بحرانی تر خواهد شد.

راه حل مسئله افغانستان به توافق رسیدن قومیت های پشتون، تاجیک، ازبک و هزاره ها بر سر تشکیل یک دولت ملی با نقش آفرینی همه قومیت های افغان است.

فریب سیاه نمایی ها را نخوریم...

راهکار افغانستان برای خلاصی از وضع موجود چیست؟

راهکار افغانستان برای خلاصی از وضع موجود چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    6 1
    هرآنچه دخالتهای چهل و اندی سال در افغانستان مشکلاتشان را حل کرد دخالتهای حال و آینده بدون درخواست دولت ، مردم، و تمام اقوام افغان وضعیت فعلی را حل خواهد کرد
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 2
    پشتون ها قومی ستمگرند که دهها سال با حمایت انگلیس در افغانستان حکومت کرده اند و تا توانسته اند ظلم کردن. پشتون های ظالم هرگز کسی را با خود در حکومت شریک نخواهند کرد. این خط و این نشون.
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      مگر مسعود و ربانی حاضر شدند هزاره ها و ازبک ها را شریک کنند؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 1
    اگر با هم دولت تشکیل ندن، جنگ داخلی و ورود تروریست ها به خصوص داعش رو خواهند دید. هم در طالبان و هم در گروه اون جوانک مسعود نیروهای بیگانه دارن دو طرف رو به سمت جنگ و تجزیه ی افغانستان پیش می برن.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    کاش بزرگان دینی و ملی کشور افغانستان با مصالحه و مذاکره اختلافات و کینه های قدیمی قومیتی را کنار میگذاشتند و به یک وحدت نظر برای اعتلای افغانستان عزیز می رسیدند. ما دعا میکنیم که این اتفاق به زودی بیافتد
  • بامیان زیبا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 1
    جناب با شعار دادن چیزی حل نمی شود. شما یک راهکار بدهید که اگر طالبان حاضر به دادن سهم به شیعیان.تاجیک ها و ارتباطات شمال افغانستان نشدند آن زمان راه حل چیست ؟ اگر قرار بود همه چیز به این راحتی حل میشد که الان هیچ جنگی در دنیا رخ نمی داد.مشکل اینجاست که طالبان نه تنها کسی را شریک قدرت نمیکند بلکه سعی دارد تا با غصب خانه و زمین های سایر اقوام آنها را تا حد ممکن سرکوب و تضعیف کند. اگر با مذاکره مساله حل نشد آن وقت چاره چیست؟ در مورد تفکرات طالبان هم که فعلا صحبت نمیکنم.
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      احتمالا شما از رجال وابسته آریکا و امثال اسماعیل خان و دوستم بوده ای. والا طالبان هیچ خانه و زمینی را از مردم عادی نگرفته اند. حکومت فاسد غنی با فارسی جنگید و صدایتان در نیامد. ربانی و مسعود نه تنها هزاره ها را به قدرت راه ندادند که قتل عامشان هم کردند و یاد حکومت فراگیر نبودید!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 0
    راه حل مسئله افغانستان به توافق رسیدن قومیت های پشتون، تاجیک، ازبک و هزاره ها بر سر تشکیل یک دولت ملی با نقش آفرینی همه قومیت های افغان است.!!!!! خنده دار تر از طنزهای ریوندی و ماهی صفت ..با مزه تر از مستر بین و دید دودل
  • CA ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 1
    حضور آمریکا در افغانستان باعث تمامی این مشکلات شد. هدف آمریکا در درجه نخست فشار بر چین و روسیه و ایران بود و ایجاد راه ارتباطی برای جمهوری های شوری سابق تا فشار بر روسیه را بالا ببرد. و البته فروش اسلحه بیشتر نیز مد نظرش بود. و همچنین وارد کردن داعش به این مناطق برای ایجاد تروریسم و داشتن بهانه برای حضور. ریسه نخست تروریسم ارتش آمریکا هست که بایستی مانند افغانستان دار تمامی غرب آسیا اخراج گردند یا با پای خودشان می‌روند و یا افقی خواهند رفت و یا اصلا چیزی برای رفتنشان از بدنشان پیدا نخواهد شد تا بروند
  • CA ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    البته گروه طالبان نیازمند زمان برای گفتگو با اقوام مختلف افغانستان هست و ایران و کشورهای همسایه بایستی با دید مثبت به وعده های گروه طالبان نگاه کند و ارتباط اقتصادی قوی با این کشور برقرار کنند تا گفتگوها بهتر پیش برود. افغانستان نیازمند کمک های فوری می‌باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس