کد خبر 1271399
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کنسرت کرونایی در ترکیه

کنسرت خواننده‌های لس آنجلسی برای پایان تابستان ۱۴۰۰ درحال برگزاری است آن هم در شرایطی که ایرانی های زیادی بدون توجه به وضعیت کشور در شرایط پاندمی در این کنسرت های پر ازدحام شرکت می کنند.

به گزارش مشرق، باز هم برخی از خواننده‌های لس آنجلسی این بار از لفظ آخرین کنسرت برای تبلیغات خود استفاده کرده‌اند تا مشتاقان خود را به سمت کنسرت‌هایشان بکشانند. آن هم در شرایط شیوع کرونا. این روزها کنسرت خواننده‌های لس آنجلسی در استانبول در حال برگزاری است و چند روز دیگر در ایروان تعداد دیگری از این کنسرت‌ها برگزار می‌شود.

از آن طرف بازار فروش تور خواننده‌های لس آنجلسی داغ داغ است. غیر از فروش هتل و بلیت هواپیما، این روزها تنها بلیت کنسرت‌ها از دو میلیون تومان تا ۱۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. یکی از خبرنگاران ایرانی با توجه به صندلی‌های موجود در این کنسرت‌ها حساب کرده که اگر میانگین هر بلیت ۱۵۰ دلار باشد ایرانی‌ها برای این کنسرت چیزی در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند هزینه‌ای که معلوم است هر خواننده‌ای را از خداحافظی با عرصه هنر منصرف می‌کند آن هم در شرایطی که مدتها کنسرتی برگزار نشده بود!

جالب اینجاست کسانی که می‌توانند چنین هزینه‌ای برای سفر به ترکیه بدهند از قشر افراد پولداری هستند که در این شرایط می‌توانند گران‌ترین تورهای کنسرت ترکیه را با چنین مبالغی بخرند و مدعی فرهنگ و روشنفکری هستند.‌

تصاویری که تا کنون از کنسرت‌های ترکیه منتشر شده حاکی از حضور جمعیت زیادی از افراد در سالن‌های کنسرت است و حضور ایرانیانی است که مدعی هستند، شرایط حضور در کنسرت برای آنها ایمن است آن هم تنها با نشان دادن تست منفی کرونا هنگام ورودشان به کشور ترکیه.

در شرایط شیوع کرونا آنچه هنگام ثبت نام کنسرت در سایت‌های فروش بلیت مشاهده می‌شود تنها ارائه تست منفی است وگرنه هیچیک از حاضران در این برنامه‌ها نه ماسکی به صورت دارند نه فاصله اجتماعی در میان آنها معنا دارد و نه الزامی برای واکسینه بودن افراد و برگزاری این برنامه‌ها در فضای باز وجود داشته است مهم‌تر اینکه استانبول این روزها غیر از ویروس کرونا درگیر ویروس لامبدا نیز شده است اما مقامات ترکیه بر این باورند که شکست اقتصادی ناشی از حضور گردشگران در این کشور را می‌توانند با آزاد کردن برگزاری کنسرت‌ها و ورود و خروج به این کشور جبران کنند.

حالا ایران می‌ماند و برگشت ایرانی‌هایی که در ازدحام این کنسرت‌ها شرکت کرده‌اند و باید بتواند این بیماری را کنترل کند چون عده‌ای بدون توجه به مسائل و شرایط موجود در کشور به سفری رفته‌اند که سوغاتش لامبدا و شیوع بیشتر کروناست.

کسانی که به این بلوای خواننده‌ها ایراد می‌گیرند شرایط موجود در ایران را مشاهده می‌کنند که هنوز خیلی از ایرانی‌ها واکسینه نشده‌اند و با این شرایط در چنین محیط‌هایی قرار می‌گیرند. ضمن اینکه حضور در مسابقات یورو و بازگشایی کشورهای دیگر را توجیهی برای شرکت در این کنسرت‌ها می‌دانند این در حالی است که هنوز ایران به شرایطی مشابه با شرایط کشورهای دیگر از نظر واکسینه شدن مردمش نرسیده است و هنوز خیلی از افراد ناقلان بی علامت هستند و با وجود تست منفی و عدم واکسیناسیون بازهم اقدام به سفر در کشورهای خارجی و میزبان لامبدا می‌کنند.

سوغاتی به نام مو!

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، ویروس جهش‌یافته کرونا با سویه جدید «مو» از قابلیت سرایت و کشندگی بالاتری نسبت به گونه دلتا کرونا برخوردار است و می‌تواند در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، تعداد بیشتری را درگیر کند و به کام مرگ بکشاند. در حالی که ردپای این ویروس مرگبار در ترکیه دیده شده است.

در این باره افراد مختلفی پس از انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی از این کنسرت‌ها واکنش نشان داده‌اند از آنهایی که برای این خواننده‌ها احترامی قائل بوده‌اند و حالا نظرشان تغییر کرده تا کسانی که درصدد توجیه و ایمن بودن حضور هزاران نفر در این فضاهای بسته هستند.

در فضاهای مجازی نظرات جالب و درخور توجهی منتشر شده است به عنوان مثال فردی نوشته «اگه هرکسی می‌آمد کنسرت بهش واکسن میزدین من حتماً می‌آمدم چون فکر کنم در ایران حالا حالا نوبت ما مردم نمیشه»

دیگری پرسیده «اگر بلیط گرفتیم مرزها بسته شدن یا به هر دلیلی دولت ترکیه راه نداد تکلیف بلیط چی میشه؟» این فرد در پاسخ جواب گرفته که هزینه بلیت شما یا عودت داده می‌شود و یا برای کنسرت بعدی این خواننده رزرو خواهد شد همانطور که بلیت کنسرت یکی دیگر از این خواننده‌های لس آنجلسی از سال ۹۹ در اختیار برگزار کنندگان بود و حالا قرار است برایش در شهر ایروان کنسرتی برگزار کرده و از همه آنهایی که بلیت خریده بودند دعوت به حضور کرده‌اند!

عوامل برگزاری این کنسرت‌ها در پی نگرانی ایرانی‌ها از عودت دادن هزینه در صورت عدم توانایی حضور در کنسرت‌ها هم نوشته‌اند «در فرایند اجرای یک برنامه عوامل مختلفی سهیم هستند در نظر بگیرید آقای فلانی تقریباً ۱۵ اجرا در سراسر دنیا داشتن که متأسفانه با موج پاندمی کرونا تمام این برنامه‌ها به حالت تعلیق در امد هزینه تبلیغات تلویزیونی هزینه پیش پرداخت سالن و… همه این عوامل باعث شد برنامه گذار شرایط عودت مبالغ رو نداشته باشه»!

برخی دیگر از کاربران فضای مجازی این تورهای گردشگری به عنوان تور مرگ آقای خواننده و کنسرت مرگ یاد می‌کنند و خواننده مورد نظر را چوپان دروغگویی می‌دانند که باز هم با اعلام آخرین کنسرت سعی دارد تا جمعیت را به سالن‌ها بکشاند. فردی که چند سالی است قصد دارد با خوانندگی خداحافظی کند اما معتقد است احترام به طرفدارانش او را از این کار باز می‌دارد!

اعتراف خواننده از روی تخت بیمارستان برای حضور در کنسرت!

جالب‌تر از برگزاری کنسرت‌ها و تورهای گردشگری میلیونی با قیمت‌های نجومی کلیپی است که یکی از خواننده‌های پاپ این روزها در حالی که روی تخت بیمارستان در استانبول بستری است منتشر کرده و گفته که با وجود تزریق دو دز واکسن فایزر، به دلیل حضور در کنسرت کرونا گرفته و از مردم ایران خواسته که پروتکل‌ها را رعایت کنند!

هشدارها برای دوری از افرادی که در این کنسرت‌ها و تورهای گردشگری شرکت کرده‌اند آغاز شده است و مسئولان و کارشناسان و پزشکان درصدد هستند مردم را آگاه کنند که علائم ویروس دو هفته بعد از بازگشت این افراد مشخص خواهد شد و باید در این مدت از آنها دوری کرد ضمن اینکه تنها شرط تست منفی هنگام ورود به ترکیه نمی‌تواند دلیلی بر سالم بودن این افراد باشد و ممکن است هنگام ورود به ایران نیز تست این افراد منفی باشد اما دوره بیماری آنها چند روز بعد شروع شود.

از طرفی شهریور ماه رو به پایان است و بازگشایی مدارس و رفع برخی از محدودیت‌ها در تردد مردم را به سمت استفاده از فرصت باقی مانده برای انجام سفر تشویق می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    19 3
    ارزش دارد بخاطر خوشگذرانی مختلط کرونا گرفت؟
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      25 1
      خودشون به جهنم لابد دوست دارن بگیرن ملت رو بیچاره و گرفتار می کنند
    • لبیک یاخمینی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      13 7
      این ها آریایی های ...هستند به شدت مقلد اگر امروز شلوار روی زانویش پاره کنی به خیابان بروی بگویی مده سریعا میبینی همگان روی زانو پاره می شود ودرفراگیری رسومات بد هم چون لختی وبی حجابی و.....گری رودست ندارند لعنت براردوغان لعنت برپان ترکان
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      9 6
      آخه آریایی چیه عقب افتاده. این پشتون های طالبان 30 درصد نژاد آریایی دارن مگر آریایی کیه. تازه شما همینشم ندارین. یه خانم دانشجوی دکترای دانشگاه تهران تز پایان نامش همین نژاد آریایی بود و با آزمایش ژنتیک ثابت کرد کل مردم ایران حتی 10 درصد هم ژن آریایی ندارن فقط مردم خراسان و سیستان بلوچستان 13 درصد ژن آریایی دارن
    • به 17:39 IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      7 1
      گفتم لعنت براردوغان وپان ترکان که نگن لابد تو ترکی فکرکنم تو ازاینا باشی لعنت بر آریایی واما طالبان اتفاقا خوب است برای اجرای حدود الهی هم چون حجاب و .... عقب افتاده تویی که دنبال لختی و کنسرت و.... هستی
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    8 0
    فقط پول.... متاسفانه
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      12 3
      فقط کوروش پرست
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      2 2
      فقط عردوغان پرست اتفاقا اخه خیلی کشورش در همه امری پیشرفته است مخصوصا صنعت توریسم به شکل خاک برسری البته
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 0
      فقط کوروش پرست که دنبال خاک برسری. لعنت بر اردوغان لعنت برکوروش پرست
  • امير IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    9 14
    فقط اونايى كه ميرن تركيه كرونا ميارن كشورهاى ديگه كه مردم ميرن كرونا نداره نه برادر من هركسى كاره خودش را توجيه مى كنه
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      10 3
      اگر منظورت از کشور دیگه عراق ومکه وهیئت هاست نگران نباش برو ببین چگونه پروتکل هارا رعایت می کنند.
    • رامین IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 1
      مگه حرم کسی کرونا میگیره؟ محاله ....
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    16 1
    مرزها قرار نیست بسته بشن؟! ستاد جان کجایی؟ دقیقا کجایی؟؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    18 0
    همشون رو یک ماه تو یه کمپ قرنطینه کنید تا دیگه ازین کارا نکنن.هزینه خوشگذرانی این عده رو جون هموطنانمون میدن
    • ناشناس IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      1 9
      اگر مسئولین کوتاهی نمی‌کردند ،وکسانی هم به دروغ وعده پنجاه میلیون واکسن راتا اول شهریور نمی دادند شاید وضع ما الان این نبود ،ترکیه پنج برابر ایران واکسن زده آنوقت شما نگران مسافرت به ترکیه هستی بابا بس کنید،مردم دیگه آگاه شدند.
    • آزاده IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      اگه این درصد که میگی واکسن زدن چرا چند روز پیش ۲۰۰ و خرده ای در ترکیه از کرونا مرده بودن؟اصلا مطلب بالا رو خوندی؟التماسهای اون خواننده رو که دو دوز فایزر زده و کرونا گرفته رو خوندی؟بله ما نگران نادانهایی هستیم که جان مردم رو به خطر میندازن،چرا باید این حجم آدم اجازه سفر به ترکیه داشته باشن؟اونوقت همه چوب و چماق سر اربعین باشه؟تازه لامبدا و دوستان هم که احتمالا از ترکیه وارد خواهند شد.هم پولمون میره هم جونمون به خاطر بیشعوری یک عده ای و اقتدار مسئولان!
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      آمار کرونای ترکیه بالا رفته و چهار برابر افتش شده واکسن ایمنی کامل نمیاره مردم دقیقا چی رو فهمیدن؟
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 33
    شماها از کنسرت هم میترسین..سلامتی مردم بهانه هس
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      11 15
      ایران اسیر روشن فیک ها ی آریایی می شود! آری مااز کنسرت می ترسیم زیرا که بانگاهی ریز بین بخوان که نتیجه ساختار حکمرانی را باشرائط قرن 21متناسب کنیم را نشان می دهد. دوران عقب ماندگی ملت مازمانی به اوج خود خواهد رسید که: جای علم لختی لب ساحل وتریاک کشیدن وهم جنس گرایی ونگهداری ازسگ /جای تلاش وکوشش کاباره رفتن ورقصیدن /تاریخ تمدن جعلی استعماری مردوک پرست را به جای تمدن اسلامی یکتا پرستی /جای پیشرفت نوکری کردن برای شرق وغرب به اسم تعامل با دنیا / جای اندیشیدن عرق خوری /رابه ما آموخته اند وخواهند آموخت .جامعه را مصرفی وفرزندان خود (کسانی که تحت تربیت اویند)را مصرفی ورفاه طلب وراحت طلب ودنیا طلب بار خواهید آورد مسئله مسئله هویت است ووجود.موضوع حکمرانی متناسب با قرن 21 بسیار خطرناک وریشه ای است اگر بفهمند که نخواهند فهمید یازمانی خواهند فهمید که دیگر کار از کار گذشته است ودیگر پشیمانی سودی ندارد می شود حکایت کلاغی که میخواست راه رفتن قرن 21 کبک را یادبگیرد اما راه رفتن خودش را نیز فراموش کرد.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    7 0
    تاینها را میبایست مدد ت یکماه در قزنطینه در مرز نگه دارند چقدرمردم ایران باید بمیرند که این خوشگذرانها کنسرتکببیننود۰ت
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 0
    خیلی عجیبه که چجوری این همه آدم میروند کنسرت این آدما اینا چهل ساله تو هیچ قابی تو ایران نیستند چجوری یک بچه دهه هشتادی می شناسنه اینا را حالا شما فکر کن این بابا تو ایران کنسرت بذاره چی میشه کلاهتون را بذارید بالاتر مسولین فرهنگی
    • دلیل شناخت کنسرت IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 3
      واگردر جامعه ما گرانفروشی هست یا اجحاف ، بی عدالتی ، بی حجابی ، کم کاری و زیاده خواهی ، مصرف گرائی ، تجمل گرائی ، خویِ اشرافیت ، فساد الخ همه زمینه فرهنگی و دینی داردخصوصا اصول گراهای مثلا انقلابی ومومن دلیل اصلی هستید بله تعجب نکن مثلا همین بی حجابی که گفتی دلیل اصلیش امثال شماها باتفکرات مرجئه بودید وحجاب زمانی نابودشد کهدرپاسخ به مومنین واقعی برای چاردونه رای گفتیدشما تندرو وخشکید وگفتید آن دخترک بی حجاب دختر من است یا شعر شیخا من ان چه مینمایم هستم تو ان چه مینمایی هستی و گفتید دلش پاک است واویک عیب ظاهر دارد اماشما مومنین واقعی هزاران عیب درون دارید دقیقا دلیل گسترش مفاسدی که بالا گفتی عقاید مرجئه امثال توست مُرجِئه (به عربی: المرجئة) یا مرجئیان، فرقه‌ای کلامی از مسلمانان بودند که اعتقاد داشتند نباید در مورد کافر یا مؤمن بودن کسی در این دنیا اظهار نظر کرد؛ بلکه می‌بایست تعيين وضعيت آن را تا قیامت به تأخير انداخت یاشاید توبه کند وازباحجاب ها شود.اینان به علت داشتن عقاید تسامح‌جویانه، زمینهٔ تداوم و گسترش مفاسد مثل بی حجابی وشراب وربا و گرانفروشی هست یا اجحاف ، بی عدالتی ، بی حجابی ، کم کاری و زیاده خواهی ، مصرف گرائی ، تجمل گرائی ، خویِ اشرافیت.... را فراهم کردند.هيچ گناه کبيره اي انسان را از دايره ايمان خارج نمي کند و قضاوت در مورد ايمان افرادبی حجاب مثلا را بايد تا قيامت به تاخير انداخت. در مقابل، سکولاريسم نيز مکتب فکري و سياسي اي است که به نحو جدي در قرن هفدهم ميلادي ظهور و بروز پيدا کرد.
  • پیتر IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 3
    الان این افراد قراره چند وقت دیگه کرونا رو بندازن گردن زیارت امام حسین(ع). قبلا بهانه این ها این بود که پول زیارت رو بدیم به فقرا. بعد که عمده هزینه های سفر زیارتی اربعین به کربلا حتی از سفر به مشهد هم ارزان تر شد ، بهانه کرونا رو به دست گرفتن. حالا مشخص شده خودشون هم پول بیشتری در ترکیه خرج میکنن و هم در ترکیه کروناهای جدید برای ایران سوغات میارن.
  • BE ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 3
    با وجود تزریق دو دز واکسن فایزر کرونا گرفته -- ۱۰ تا هم بزنی فرقی نمیکنه -- جرم تئوری ۳۰ ساله باطل شده ولی شرکتهای دارویی دست بردار نیستند از کشتن ....
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 2
    اینا اگه مسلمون بودن این کارا نمیکردن
    • رز IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      1 10
      اینا کوروش پرستن
    • علی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      7 1
      اونها پانتورچ و زوار سیاحتی سواحل آنتالیا بودند
    • لبیک یاخمینی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 2
      علی پولداره باز پیدات شد این ها آریایی های ...هستند به شدت مقلد اگر امروز شلوار روی زانویش پاره کنی به خیابان بروی بگویی مده سریعا میبینی همگان روی زانو پاره می شود ودرفراگیری رسومات بد هم چون لختی وبی حجابی و.....گری رودست ندارند لعنت براردوغان لعنت برپان ترکان
    • ایران IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 2
      اگر ایرانی،آریایی یاکوروش پرست یا هر اسم دیگه ای که برای اینها بزاریم به صورت واقعی باشند این طور رفتار افراطی و هنجار شکنانه نمی کنند.ایرانی جماعت مهربان و با فکر و میهن دوست هستند نه مقلد یه مشت ادم وطن فروش
    • لالایی IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 1
      خطاب به تو میگم که نامت را گذاسته ای لبیک یا ... تو خودت از هر نژادپرستی منحرفتری اینقدر کینه از آریایی که در وجودت هست تفاوتی با نژادپرستی به سبک آریایی نداره به جای اسم مثلا انقلابی افکارت را اصلاح کن فراموش نکن که انحراف امثال تو انقلابی هست اما از نوع طغیان شیطان پس برو جای دیگری افکار انحرافی خودت را آشکار کن.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      لالایی همون علی پولداره که از دختر پروشه سوار حمایت می کرد .
    • به ایران IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      اینان نوکران صهیونیست ها هستند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    6 0
    البته این موارد در برابر ترویج فساد و فهشا و تکرار و عادی کردن اونها در ایران اصلا چیزی نیست، خیانتی که فرهنگ اسلامی ترکیه کرد هیچ صهیونیستی نکرد، راهی هم برای جمع کردن این داستان نیست،
    • لبیک یاخمینی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      5 6
      خیانتی که شما اریایی های ..کردید ودرآن کنسرت ها شرکت کردید وبه آنتالیا رفتید وضربه ای که شمازدید اگر شما مقلدین اریایی نبودید ترکیه نمی توانست وگرنه هیچ خطری برای مامذهبی ها نداشت لعنت براردوغان وترکیه ملی گرایی خلاف اسلام است
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    8 0
    کنسرت ترکیه ورفتن به آنجا در شرایط کرونایی خوبه ولی پیاده روی اربعین ممنوع است ازعجایب روزگار این است!!!!!!!!!
  • شاکی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 0
    این اوزگلایی که رفتن . باید حداقل سه هفته ببرنشون وسط کویر ببندنشون تا مشخص بشه الوده هستن یا اینکه ناقل هستن . مطمئنا خوب و سالم توشون نیست
  • لعنت براردوغان وترکیه IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 7
    آریایی ساخت انگلیس است مقبره کوروش ساخت انگلیس درواقع مقبره مادرسلیمان. اگر گذاشتند از قبر کوروش برو بالا ای باستان پرست و داخل آن طاق را ببین. خواهی دید پر از آیات قرآن و طرح های اسلیمی مسجد است. آنچه قبور کشورش نامیده اند بخشی بوده است از مسجد هزارساله عصر سیمجوریان در فارس که توسط پهلوی با خاک یکسان شد و این یک تکه سنگ را که احیانا محلی برای در و نیاز و سقاخانه بوده است را قبر کوروش نامیدند. جالب اینکه کوروش در سرزمین ماسازتها کشته شد و اگر می خواستند با امکانات آن زمان جسدش را تا اینجا حمل کنند حتما فاسد می شد. مگر اینکه مومیایی کرده باشندش که در رسم پارسیان مومیایی وجود نداشت و هیچ خبر تاریخی هم از مومیایی کوروش وجود ندارد. پس احتمالا این قبر کوروش هم یا ساختگی است و یا مال چیز دیگری. در نوکری امثال این آریایی برای یهود همین بس که روز منتسب به آزادی یهودیان از دست بخت النصر را روز کوروش امیدند. یعنی ارزش ایرانیان به نوکری برای یهود است. همان یهودی که خودش روز کشتار ایرانیان را در پوریم هر سال جشن می گیرد. از یکی از جوانهای بیسواد اما مدعی ایران پرستی رسیدم این روز کوروش چه روزی است! گفت روز تولد کوروش است!! ووقتی برایش حقیقت را توضیح دادم اصلا دچار دپرس شد! کس هم نیست بگوید ابله ها ! اگر ریگی به کفش ندارید روز تاجگذاری کوروش و یا یروزیش بر آزدی دهاک را جشن بگیرید نه اینکه اینقدر تابلو نوکری یهود را بکنید!
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      21 3
      این نکته خیلی جالبه منم با یکی از این کوروش پرستان 2 آتیشه که برای کوروش جون میداد بحث کردم گفتم روز 7 آبان چه روزیه؟ گفت روز تولد کوروشه. یعنی طرف با این سطح از تعصب نمیدونه 7 آبان روز ورود کوروش به بابله نه روز تولد کوروش. حالا حسایب کنید این باستان گرایان و ایرانگرایان چقدر بی سواد و احمق و دیوانه اند!!!
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      6 3
      نشد سخته با این همه دلایل که اوردی نظرت رو عوض کرد اما بدان که یهود رو کمبوجیه ازاد کرد نه کوروش دو پیامبر دانیال و حیقوق از اسرای آزاد شده میباشند شما نکنه با پیامبران خدا هم مشکل داری بعد آیات قرانی قرنها بعد از مادر حضرت سلیمان بر پیامبر نازل شده در کل شما با دشمن سازی از هخامنشیان نه تنها به دین خدمت نمیکنید بلکه خیانت میکنید چون سبب میشوید عده ای جوان میهن پرست دشمن اسلام شوند هخامنشیان انسانهای خداپرستی بودند و در زمان آنها دنیا آنان را همچون پدری قبول داشت بحث ورود یهود به دربار از زمان خشایار شا و انتخاب همسر یهودی او شروع شد که به تحریک او حمله به اتن شروع شد
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      11 4
      کمبوجیه دوم فرزند خاندان صهیونیستی هخامنشیان ابتدا با خواهر اول خود آتوسا و سپس با خواهر دوم خود رکسانا و سپس با دختر هوتن فیدیما ازدواج کرد
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      10 6
      اردشیر بابکان با دخترش دینَک ازدواج کرد. شاپور یکم دختر ارشدش آذرناهید را به همسری گرفت. بهرام دوم با خواهرش شاپور دختک ازدواج کرد. قباد با دخترش سَمبوک یا سامبیکه و خواهرش ازدواج کرد. یزدگرد دوم دختر خود را به زنی گرفت. بهرام چوبین خواهرش گردیه، (گردیگ) را به زنی گرفت.
    • به 17:27 IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 1
      شد خاخامنشیان مردوک پرست بودند نه خداپرست 3300سال پیش سال پیش درتورات اسم ذوالقرنین آمده است کوروش 2500سال درصورتی که 800سال پیش از به وجود آمدن کوروش ذوالقرنین بوده ما با پیامبران خدا مشکلی ندارم کوروش یا کمبوجیه صهیونیست های گوساله پرست یا مردوک پرست را نجات دادودرآخر مابه جوانان خداپرست نیاز داریم نه میهن پرستی میهن پرستی خود نوعی شرک است .
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 13
    حرفتون درست ولی برا همه جا باید ممنوع شود حتی مکه وکربلا
  • مسعود روغنی JP ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    12 10
    زنده باد امارت اسلامی افغانستان
  • RO ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 5
    حسود هرگز نیاسود
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 0
    خدا لعنت کنه هرکسی رو که رعایت نمیکنه. همین امروز عموی عزیزم رو دفن کردیم. خانمش هم خیلی امیدی بهش نیست. هفته گذشته دوست 30 ساله ام رو دفن کردیم. ماه گذشته داییم رو دفن کردیم. هر گند و کثافت کاری که میخواید بکنید به جهنم، ولی جان عزیزتون رعایت کنید تا این ویروس لعنتی تموم بشه
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 2
    اینایی که رفتن ترکیه کنسرت همشون باستان پرستان ملی گرا کوروش پرستن صهیونیستی هستن که هیچ تعلقی به این کشور ندارند لعنت برآریایی لعنت بررجب
    • امير IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 1
      لعنت به پانتركهاى اردوغان غان غان پرست اونا عاشق تركيه هستن چرا كرونا را به آريا يى وكوروش مى چسبونيد تركيه خود ويروسه ببنيد من كى گفتم حيف حيف كه سپاه اردوغان را نجاتش داد ولى اشكال نداره انشالله دفعه بعد
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 0
    دوهفته با هزینه ی خودشان قرنطینه کنید .
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    ابی را عشق است
  • لبیک یاخمینی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    10 7
    مرگ برکوروش مرگ براردوغان درود براسلام
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      5 6
      شما فقط یک درصد احتمال بده نظر علامه طباطبایی و برخی دیگر از مفسرین که ذوالقرنین را کوروش می دانند درست باشه چطور می خوای جواب بدی؟ من با ناسیونالیسم افراطی و همه پان ها مخالفم و نژادپرستی را نه تنها غیر اسلامی حتی غیر انسانی می دونم ولی شما هم بیشتر احتیاط کن و بقول قرآن حکیم حرف سدید بزن
    • به 18:36 IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      5 0
      اولا ایشان معصوم نیستن که تماحرف هایشان درست باشد دوما سیدها وسادات علاقه شدیدی به کوروش وذوالقرنین کردن اودارند سوما 3300 سال پیش درتورات اسم ذوالقرنین آمده است کوروش 2500سال درصورتی که 800سال پیش از به وجود آمدن کوروش ذوالقرنین بوده چهارما اون کسی که باید تفکر کند و به قول قرآن کریم حرف سدید بزند تو وامثال تویید که خداوند شمارا لعنت کرده
    • به ۱۷:۳۴ IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 9
      مرگ بر پانترک منافق چون کاملا مشخصه منظورش از اسم و عنوان هایی که برای کامنتش انتخاب میکنه چیه! دردش میگیره که یه دنیا علیه اش مدرک دارن که هیچی نیست میگرده این طرف اون طرف با وصله پینه کردن هر نظری که به فکرش با توهمات و جعلیاتش جور دربیاد فقط قسمتهای خاصی رو بهم وصل میکنه تا بگه ما هم هستیم! روباه مکار
    • به 00:56 IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      من لرم این بیست بار لعنت بر کوروش پرست اونی که جعلیات داره تویی
    • به 00:56 IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      من لرم این بیست بار لعنت بر کوروش پرست اونی که جعلیات داره تویی
    • M.M SG ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      رفتار و فرهنگی که در هر مقطع تاریخی بین اکثریت مردم رواج پیدا میکنه هیچ ربطی به حکومت پادشاهی دو هزار و پانصد سال قبل خودش نداره ...دلیل رسومات و رفتارهای خوب و بد را در سه چهار دهه اخیر باید یافت ... محور اصلی انسانیت هست ... هر گاه توهین و دروغ گویی و افتراء بین افراد به راحتی صورت گرفت مطمئن باشید از انسانیت به دور شده ایم ، چه نژادت صددرصد آریایی باشد و چه غیرآریایی ! تفکر و اندیشه و رفتار درست در حال حاضر گویای مرام و منش ما در زمان اکنون هست و برای نسلهای بعد ازما اصالت را به همراه خواهد داشت .
    • به M.m IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      اینان نوکران صهیونیست ها هستندبه صورت نرم کوروش راتبرئه کرد حکومت خاخامنشان جعلی ودروغین است.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 0
    تمام کسانی که به این کنسرت رفته اند را تا یک ماه پشت مرز قرنطینه کنید.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 3
    سوختید پماد سوختگی استفاده کنید
  • تهرانی فرد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 4
    نظرات رد خوندم سر وتهش یه قرون نمی ارزید با این حال باز میخوایم کشور درست بشه هه
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 0
      باوجوداحمقی چون تو کشور درست نمیشه
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    حتما باید بروند چون اکثرا به برکت.... باید از پول رانت. دلالی.و...شادی کنند. ماهم در صف.... هستیم
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      0 0
      مشتی سرمایه دار ....
  • محمد IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    ماه محرم و صفر و کنسرت! آخرت رو به چی میفروشیم!
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 1
      کوروش پرستن حرامزاده ان لعنت بر اردوغان
  • بهه IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    هر روز ورژن جدید میده بیرون سازمانا جاسوسی دنیا نمیدونن این ویروس از کجا اومده حداقل اون کشورو باید با خاک یکسان کرد وراجب ترکیه تروریست فرهنگیه برای ایران والبته ......
  • Mohamad IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    کرونا را خدا نفرستاد بنده خدا نامرد خدا درست کرد تا خشم و غضب خدا را متوجه خودشان کنند!!! اما ما به یاری پروردگار مبارزه می کنیم از دولت ایران عزیز تقاضا دارم همه تلاش خود را بسمر برساند مرگ یک نفر یعنی ذآغ دار کردن یک یا چند خانواده!!
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    دوستان این کنسرت هایی که در خبر آمده کنسرت های خواننده های فارس زبان لس آنجلسی است و ربطی به خوانندگان ترکیه ندارد.او تمام مشتریان این کنسرت های فارس های ایرانی هستند .... بعضی دوستان به ترمها فحاشی می‌کنند خواهشا اشتباه نشود.خواننده های خودتون هستند حالا ترکیه اجازه اجرا نده میرن دبی اجرا می‌کنند .
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      مابه ترک ها فحش ندادیم ماهم میگیم اینان کوروش پرستان طرفدار ابی لس آنجلسی هستند منتهی به اردوغان وترک فحش دادیم که نیان بگن شما پان ترکید چون من لرم
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      مابه ترک ها فحش ندادیم ماهم میگیم اینان کوروش پرستان طرفدار ابی لس آنجلسی هستند منتهی به اردوغان وترک فحش دادیم که نیان بگن شما پان ترکید چون من لرم
    • به M.m IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      مابه کوروش پرستان فحش دادیم نه تر ها اونجورگفتیم نگن پان ترکی
    • آزاده IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      هم اون عده از مردم ایران که به این کنسرتها هجوم میبرن مقصرن هم دولت ترکیه که پول براش از همه چی مهمتره هم مسئولان خوابزده ما!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس