کد خبر 1271851
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

 طبق روال همیشگی و با آمدن نسخه جدید ساعت هوشمند اپل به بازار نسخه های قبلی تخفیف خورده و با قیمت کمتری قابل دسترس می باشند بنابراین با توجه به اینکه زمان زیادی تا معرفی apple Watch s7 باقی نمونده در نتیجه شاید شما بخواهید تا نسبت به خرید اپل واچ اقدام کرده و یکی از نسخه های قبلی را خریداری کنید، به همین دلیل نیز ما در اینجا دو نسخه پر طرفدار از اپل واچ یعنی apple watch s3 و apple watch s6 را با هم مقایسه کرده و تفاوت ها و برتری های هرکدام را مورد بررسی و توضیح خواهیم داد.

مقایسه و تفاوت اپل واچ سری 3 و سری 6

بررسی تفاوت های اپل واچ سری 6 و سری 3

از سال 2014 و همراه با معرفی اولین سری از ساعت هوشمند اپل تا حالا چندین مدل از اپل واچ را معرفی شده که اپل واچ سری 6 و سری 3 پر طرفدارترین آنها بوده و در میان مخاطبین از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. به همین دلیل نیز ما در این مقاله این دو سری را مورد بررسی قرار می دهیم و با مقایسه اپل واچ سری 6 و سری 3 از جنبه های مختلف همچون طراحی، صفحه نمایش، ابزارها و برنامه ها، عمر باتری و شارژ و همچنین قیمت سعی می کنیم تا در خرید یک ساعت هوشمند مناسب و ایده آل به شما کرده و بهترین ها را به شما معرفی کنیم. مطمئناً تفاوت هایی میان این دو سری وجود دارد که آنها را از هم متمایز می سازد و هر کدام را نسبت به دیگری برتری می سازد که همین ویژگی نیز موجب می شود تا مورد توجه کاربر قرار گیرد و کاربر مدل مناسب با خواسته ها و انتطارات خود را انتخاب کند.

طراحی و صفحه نمایش

در طراحی و شکل ظاهری دو مدل اپل واچ سری 3 و اپل واچ سری 6 هیچ تفاوتی به چشم نمی خورد و تنها در اندازه صفحه تغییراتی اعمال شده و همچنین سری 6 از ضخامت کمتر و صفحه نمایش روشن تر با قابلیت همیشه فعال برخوردار می باشد. سری 3 و 6 هر دو دارای فریم آلومینیومی هستند و سری 3 در دو رنگ و سری 6 نیز در پنج رنگ مختلف عرضه می شوند. همچنین سری 3 در دو اندازه 38 و 42 میلی متر در دسترس است و سری 6 نیز در دو اندازه 40 و 44 عرضه می شود.

مقایسه سخت افزاری

اپل واچ سری 3 به پردازنده S3 مجهز شده و دارای تراشه بیسیم W2، بلوتوث 4.2 و  ارتفاع سنج می باشد. اپل واچ سری 6 نیز به پردازنده S6 با تراشه U1 Ultra مجهز شده که یک پردازنده 64 بیتی ارتقاء یافته است و بنا به ادعای اپل دوبرابر S3 سریع تر می باشد. این پردازنده همچنین از بلوتوث 5 پشتیبانی می کند و از قابلیت های دیگری همچون سنسور الکتریکی قلب، سنسور اکسیژن خون، تشخیص سقوط، قطب نما و ارتفاع سنج همیشه روشن نیز برخوردار می باشد.

مقایسه و تفاوت اپل واچ سری 3 و سری 6

مقایسه از نظر عمر باتری و شارژدهی

Apple Watch S3 از یک باتری 341 میلی آمپر ساعت بهره گرفته و Apple Watch S6 نیز انرژی خود را از یک باتری 303.8 میلی آمپری تامین می کند که هر دوی آنها تقریبا برای 18 ساعت قابلیت شارژدهی را دارند. سری 6 با توجه به نمایشگر همیشه روشن و سرعت لود بیشتر کماکان شارژدهی 18 ساعته خود را حفظ کرده و تنها با یک بار شارژ می توانید تمام روز وقت خود را با آن سپری کنید.

نرم افزار

اپل واچ سری 3 به سیستم عامل watchOS 4.0 مجهز شده و سری 6 نیز دارای سیستم عامل watchOS 7 می باشد و قابلیت اپگرید تا نسخه 7.6  را دارند بنابراین هر دوی آنها قابلیت اتصال به تمامی گوشی های آیفون را دارند و دارای قابلیت هایی همچون GPS، NFC، ارتفاع سنج، ژیروسکوپ، سنسور اپتیکال قلب، سنسور نور محیط، میکروفون و GymKit و همچنین قابلیت مقاومت در برابر آب تا 50 متر را درند. اما اپل واچ سری 3 دارای یک سری ویژگی های اضافی نیز می باشد که آن را از سری 3 متمایز می سازد. Apple Watch S6 از ویژگی های دیگری همچون تشخیص سقوط و عملکرد نوار قلب (در حال حاضر ایالات متحده/بریتانیا/اروپا) نیز پشتیبانی می کند.

 سایر ویژگی های منحصر به فرد اپل واچ سری 6 عبارت اند از:

1. میکروفون در برنامه Noise دسی بل

2. شتاب سنج برای تشخیص سقوط

3. قابلیت نظارت بر اکسیژن خون

4. سنسور قلب نسل دوم

5. قطب نمای داخلی

6. نمایشگر همیشه روشن

7. حافظه داخلی 32 گیگابایت

مقایسه و تفاوت اپل واچ سری 3 و سری 6

مقایسه از نظر قیمت

اپل واچ سری 6 در سال 2020 و سه سال بعد از معرفی سری 3 عرضه شده و همچنین دارای ویژگی های بیشتری نسبت به آن نیز می باشد. بنابراین تفاوت قیمت بین آن زیاد است و می توان گفت بالاترین قیمت اپل واچ که متعلق به سری 6 هرمس ضد زنگ نقره ای است دو برابر قیمت اپل واچ سری 3 می باشد. البته با توجه به مدلهای مختلفی که در هر سری تولید می شود محدوده قیمت ایجاد می شود که به شرح زیر است.

قیمت اپل واچ سری 3 : 199 دلار تا 229 دلار

قیمت اپل واچ سری 6 : 399 دلار تا 429 دلار

سخن پایانی

اگر تنها طراحی و شکل ظاهری برای شما مهم است و فقظ می خواهید با اتصال به گوشی آیفون خود از امکانات آن بهره مند شوید بنابراین بهترین انتخاب اپل واچ سری 3 می باشد، اما اگر می خواهید از امکانات بیشتری بهره مند شوید و به ورزش علاقه مند هستید اپل واچ سری 6 انتخاب درست است، به این دلیل که سری 6 از قابلیت های جدیدی برخوردار شده که مناسب برای علاقه مندان به سلامت و تناسب اندام می باشد و همچنین این سری در دو نسخه GPS و سلولار عرضه می شود.(البته بسخه سلولار فعلا در ایران کاربردی ندارد). و در آخر این شمایید که انتخاب می کنید که کدام مدل را انتخاب می کنید. آیا برای یک ساعت هوشمند هزینه زیادی می کنید و جدیدترین نسخه از آن را تهیه می کنید و یا به سری 3 بسنده کرده و ارزان ترین مدل را تهیه می کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس