بنت

نخست وزیر تنها رژیم دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا در مصاحبه‌ای گفت این رژیم به هر قیمتی مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که اسرائیل می‌خواهد با متحدان علیه ایران همکاری کند اما مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود حتی اگر باید به تنهایی اقدام کند.

وی که با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، افزود: «ما به دوستانمان در آمریکا و همچنین کشورهای منطقه، برنامه اقدام را ارائه دادیم و ما خرسند خواهیم بود که در کنار اقدامات مستقل ما، شرکای ما نیز اقدام کنند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این مصاحبه گفت: «در هر صورت، مسئولیت اینجاست و ما به هر قیمت، مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهیم شد».

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس برخی گزارش‌ها، این رژیم در زرادخانه خود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای را نگهداری می‌کند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) خودداری کرده است و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اجازه بازرسی از تاسیسات خود را نمی‌دهد این در حالی است که ایران عضو این پیمان است و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تا کنون انحرافی را در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گزارش نداده‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود با شبکه ۱۲ این رژیم در پاسخ به سوالی درباره انتقادها از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم درباره تلاش‌هایش علیه ایران گفت: «تصویر کامل این موضوع بسیار سخت است که نادیده گرفته می‌شود اما من معتقدم زمانی که یک مشکل وجود دارد، نباید توپ را به سوی یکی دیگر پرتاب کرد. مشکلات را به ارث برده باشید یا نه، ‌ باید حل شود».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «دولت اسرائیل شرایطی را به ارث برده که ایران در نزدیک‌ترین نقطه خود به بمب قرار دارد. شکاف بین سخنان و اظهارات (نتانیاهو) و اقدامات بسیار زیاد است».

بنت با اشاره به تصویری که نتانیاهو در یکی از سخنرانی‌های خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران به تصویر کشیده بود، ‌ گفت: «ارائه‌ای که وی (نتانیاهو) درباره بمب و خط قرمز داشت را به یاد می‌آورید؟ ایران مدت‌هاست که از آن عبور کرده است».

البته نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در تصویری که در سخنرانی خود در سازمان ملل ارائه کرده بود، ‌ خط قرمز را بر روی غنی سازی ۹۰ درصد قرار داده بود، نقطه‌ای که برای ساخت بمب به آن نیاز است و تا کنون نه تهران و نه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیدن به این سطح از غنی‌سازی را در ایران اعلام نکرده‌اند.

انتظار می‌رود که بنت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز ۲۷ سپتامبر به سخنرانی بپردازد.

 جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای خود را تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کند و هرگز به دنبال دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی نیست.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای مقام معظم رهبری هرگونه  استفاده از سلاح هسته‌ای و شیمیایی و نظائر آن را گناهی بزرگ و نابخشودنی میداند اما این موضوع به معنی چشم‌پوشی از حق بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و تولید سوخت هسته‌ای نبوده و استفاده‌ی صلح‌آمیز از این انرژی، بر اساس قوانین بین‌المللی را حق همه‌ی کشورها می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 1
    تو و همه اربابات غلط می کنید....
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    4 2
    سرزمین یک ملت را برای ریاست نامشروع خودت غصب کرده ای - برای کشوری که پرچمدار اخلاق انسانی علوی ایران عزیز را که طلایه دار ادیان بزرگ الهی اعم از دین موسی کلیم الله و عیسی روح الله و محمدابن عبدالله است و ایران عزیز داشتن سلاح هسته ای و هرگونه سلاح کشتارجمعی را برحسب فرامین ادیان آسمانی و دین محمد ص حرام می داند تو نامشروع هذیان می گوئی - این قدر جهان تهی خردمندی شده که مولود نامشروع برایش دیکته می گوید - تو برحسب قانون الهی بزودی محو خواهی شد - ایران عزیز در غرب آسیا طلایه دار ابلاغ رسالت جهانی ادیان آسمانی و دین خاتم پیامبران حضرت محمد ابن عبدالله است
  • حسین US ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 2
    باز این گوسفند حرف زد
  • شسم IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 1
    در پوستين سگان واق واق نكن شغال ! شغال قبلى هم زياد شلوغ ميكرد. برو خدا را شكر كن كه شغال كشى در مرام شيران نيست .
  • جاویدایران NL ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    11 3
    غلط کردی با هفت جدت. ایران باید غنی سازی ۹۰ درصدی هم بکنه، باید سلاح اتمی هم داشته باشیم، مثلاً چه غلطی میخوای بکنی، این دیوانه ها سلاح اتمی دارن حالا اگه ما نداشته باشیم این یه خطر عظیم برای امنیت مامیشه، برای همین ماهم باید داشته باشیم، یاباید اسرائیل سلاح اتمیشو رهاکنه که نمیکنه یاهم باید ما هم داشته باشیم دیگه، حرفی جزاین نبایدباشه، اسرائیل هم به کنار، همین پاکستان در همسایگی ماسلاح اتمی داره مانداشته باشیم؟؟ این یعنی ضعف اتمی ما حتی دربرابر یه پاکستان. البته ایران باید خیلی مراقب همه جوانب کار باشه تا هیچ وقت غافلگیر نشه، ماباید امکان حمله اسرائیل روبا قطعیت صد در صدی از بین ببریم، باید کاری کنیم که دیگه امکان حمله نباشه، حالا راهکار این کار چیه حکومت ایران باید این رو پیش بینی کنه و اقداماتی انجام بده که این امکان وگزینه رو برای اسرائیل در عمل بسوزونه.
  • US ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    6 2
    قیمتش نابودی شماست! حاضری بپردازی؟!
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    اگر محو نشدید راجبش صحبت میکنیم. ابتدا به ساکن در نظر داشته باشید ما نیازی به بمب هسته ای نداشتیم و نخواهیم داشت.
  • مجتبی از زنجان IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    سلاح هسته ای نیاز اساسی مملکت هستش فقط ما می توانیم در مسیر تعامل و دوستی با اسراییل سلاح هسته ای داشته باشیم چون هند و پاکستان سلاح هسته ای دارند اسراییل کاری باهشون نداره و اینکه یک تقسیمات جدید هم ایجاد بشه چون نیازه
  • باغبان IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    اونوقت چجوری؟؟؟؟!!!! اگه ایران بخواد بسازه نمی‌تونید جلوشو بگیرید از شما هم کسب تکلیف نمیکنه
  • مجتبی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    4 0
    چقدر دلقکند اینا. خیلی باحالند.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    4 0
    شیر کجا و جواب دادن به واق واق کفتار کجا.موقعش برسه زندتون نمیزاریم.فعلا برو بچر برای خودت نفتالین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس