رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی گفت: برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم. با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و داریم اما این روند دچار وقفه‌ای شد که ما در این سفر فصل جدیدی را رقم خواهیم زد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد دوشنبه در فرودگاه مهرآباد گفت: سفر تاجیکستان به دعوت آقای رحمان برای شرکت در اجلاس شانگهای صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است و جایگاهی است که مدنیت منطقه آسیا در جای‌جای این منطقه قابل بحث و مذاکره است و مساله همکاری کشورهای منطقه از مسائل محوری است.

وی تاکید کرد: ما برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم و سازمان شانگهای یکی از آن سازمان های فعال این همکاری منطقه ای است. در این اجلاس اولین برنامه ما دیدارهایی است که با مسئولین عالی کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت و شرکت در اجلاس بیان دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است که محوری ترین آن نگاه های فرهنگی و اقتصادی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از موضوع سازمان شانگهای دیدار دوجانبه و مذاکراتی با تاجیکستان خواهیم داشت. ما با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و داریم اما این روند دچار وقفه‌ای شد که ما در این سفر فصل جدیدی را رقم خواهیم زد.

رئیسی تصریح کرد: بعد از اجلاس شانگهای مذاکرات دو جانبه با تاجیکستان داریم در مجموع مذاکرات امیدواریم تعامل بین کشورهای آسیایی بیشتر شود.

رئیس جمهور بیان داشت: برای گام عملی در رابطه با ارتباطات بین ایران و تاجیکستان، قراردادهایی برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و حقوقی در این سفر امضاء خواهد شد که با اجرایی و عملیاتی شدن این قرادادها شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مقدس IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    2 4
    انشاءالله که خیر باشد لیکن حضرت آقا رئیسی و مسئولین بلند پایه کشور فراموش نکنند این کشور دست چندمی تاجیکستان هر نوع خیانت که فکرش را کنید این کشور در حق ما کرده از سناریو سازی جعلی و زدن ور چسب ترویج تروریسم در رسانه ها علیه کشور ما . تا تخریب محل سفارت ایران به بهانه ساخت اتوبان ، ندادن پولهای غارت شده بابک زنجانی به ما ، ندادن پولهای ساخت سد و نیروگاه در آن کشور ، مواضع خصمانه و گرفتم ژست طلبکارانه و گاها باجگیری از کشور ما ، کارشکنی و مخالفت عضویت ایران در شانگهای و کلا رفتار خصمانه با کشور ایران .
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      3 0
      اصلش ان شاءالله است
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 4
    اقای رییسی , تاجیکستان طعمه و محل نفوذ امریکا و اسراییل است , مواظب باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس