کد خبر 1272793
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
ایران باز هم ثابت کرد که متحدی صادق و قدرتمند است

معاون دبیرکل «نجباء» عراق با اشاره به ورود محموله های سوخت ایران به لبنان، گفت: ایران یک بار دیگر ثابت کرد که متحدی صادق و قدرتمند است.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء، «نصر الشمری» معاون دبیرکل این گروه مقاومت اسلامی به رسیدن محموله های سوخت جمهوری اسلامی ایران به لبنان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

نُجَبا: رئیسی را مانند یکی از خودمان یافتیم

بر اساس این گزارش، نصر الشمری رسیدن سوخت ایران به خاک لبنان را دستاوردی جدید خواند و خاطرنشان کرد: ملت مقاوم لبنان در طول چهل‌ سال گذشته با رهبری سید مقاومت و حزب‌الله سربلند ما را به پیروزی عادت داده است.

وی تأکید کرد: ملت لبنان دشمنان خود را سرافکنده و ناامید کرده است؛ به‌گونه‌ای که تقلا و پول‌پاشی، حاصلی جز حسرت برایشان ندارد. جمهوری اسلامی ایران نیز بار دیگر ثابت کرد که متحد و هم‌پیمان نیرومند و صادقی است. این مصداق فرموده خداوند متعال است که «فإن حزب‌الله هم الغالبون» (حزب‌الله پیروز است).

چندی پیش «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی «حزب الله» لبنان با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، گفت: با ارسال کشتی سوخت ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم.

این مقام حزب الله لبنان افزود: ما همواره باید تلاش کنیم تا محاصره آمریکا علیه خود را بشکنیم. ارسال کشتی سوخت ایران به سمت لبنان در واقع تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها را با شکست مواجه ساخت.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مهمترین نتایج واردات سوخت از ایران آن است که آمریکایی‌ها را رسوا کرد و دروغ بودن تهمت‌هایی را که علیه حزب الله مطرح می‌کردند، برملا ساخت. این اقدام نشان داد کسی که پشت بحران‌های ملت لبنان قرار دارد مقاومت نیست، بلکه آمریکا و مزدورانش هستند.

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان نیز در واکنش به این اقدام از ایران و مقاومت لبنان تشکر و قدردانی کرد.

وی پیشتر تأکید کرده بود که جنگ امروز علیه لبنان یک جنگ آمریکایی است. واشنگتن در تلاش است تا مقاومت در لبنان را نابود سازد. مفتی لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با استفاده از ابزارهای مالی و سیاسی تلاش می‌کند بر مردم لبنان فشار وارد سازد. آمریکا نسبت به مردم لبنان کینه دارد و با سیاست‌های جنایتکارانه علیه لبنانی‌ها عقده گشایی می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس