کد خبر 1272870
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
سفر قریب الوقوع «شیخ الازهر» به عراق

شیخ الازهر در دیدار با رئیس پارلمان عراق از سفر ماه آینده خود به عراق خبر داد و گفت که امنیت و ثبات امت اسلامی جز از طریق ایجاد وحدت و همبستگی حاصل نمی‌شود.

 به گزارش مشرق، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز پنجشنبه بر اهمیت سفر اکتبر(مهر ماه) شیخ الازهر به عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

شیخ الازهر: راهپیمایی پرچم دنباله اقدامات جنایتکارانه و اقدامی «تحریک آمیز» است

به گزارش موازین نیوز، دفتر الحلبوسی در بیانیه‌ای گفت: رئیس پارلمان عراق امروز در دیدار با با احمد الطیب شیخ الازهر در قاهره از نقش کارآمد الازهر در تحکیم وحدت مسلمانان از طیف‌های مختلف آن تمجید کرد.

در این بیانیه آمده است: طرف عراقی همچنین تلاش‌های بی وقفه الازهر در تعمیق گفت‌وگوی بین ادیان و زبان میانه‌روی و کنار گذاشتن افراط‌گرایی در منطقه را ستود و بر  اهمیت سفر برنامه‌ریزی شده شیخ الازهر به عراق در اکتبر آتی تاکید کرد.

شیخ الازهر هم از طرف خود، موسسه الازهر و اساتید و دانشجویان آنجا از هیات عراقی استقبال کرد و گفت: الازهر و طلاب و شیوخ آن رابطه محکمی با عراق دارند که رابطه‌ای مبتنی بر برادری، عربیت، اسلام و علم است و سیره علمای برجسته عراقی در همه برنامه‌های درسی الازهر گنجانده شده است، با توجه به تلاش‌های علمی این علما و آنچه که در راستای خدمت به علوم دین و زبان عربی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

سفر قریب الوقوع «شیخ الازهر» به عراق

 الطیب همچنین ضمن تقدیر از ملت عراق و ابراز امیدواری برای سفر به عراق گفت: من مشتاق سفر به عراق و مشاهده این کشور و شهرهایش هستم که هنوز به شیوخ و علمای آن و تلاش‌هایشان در خدمت به علم و تبلیغ دین فکر می‌کنم و می‌خواهم برنامه سفرم به عراق را به نحوی گسترش دهم که شامل دیدار با طوائف مختلف ملت و آثار تاریخی عراق باشد.

شیخ الازهر تصریح کرد: وحدت امت و همبستگی آن از اهداف اسلام است و ما برای رسیدن به امنیت، ثبات و شکوفایی راهی جز این در برابر خود نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس