اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان های بین الملی ایجاد پیمان AUKUS میان سه کشور انتقاد کرده و گفت که این پیمان، سوال های فراوانی را در خصوص پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین الملی و آژانس بین المللی انرژی اتمی،طی سخنانی از اقدام آمریکا، انگلیس و استرالیا در خصوص ایجاد پیمان AUKUS میان سه کشور انتقاد کرده و گفت که این پیمان، سوال های فراوانی را در خصوص پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

موافقت کانبرا با افزایش استقرار نیروی هوایی آمریکا در استرالیا

بر اساس این گزارش، اولیانوف گفت: همزمان موضوع نقض عدم اشاعه هسته ای مطرح می شود. چرا؟ زیرا 17 ماه طول کشید تا ایالات متحده و انگلیس در مورد نحوه کمک به استرالیا برای تسلط بر فناوری ایجاد زیردریایی های هسته ای تصمیم گیری کنند. از نظر عدم اشاعه، این یک موضوع بسیار حساس است زیرا زیردریایی ها با اورانیوم غنی شده با غلظت بالا کار می کنند که در اصل (این نوع اورانیوم) می تواند در تولید سلاح هسته ای مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است، ایجاد پیمان AUKUS اواخر روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا و «بوریس جانسون» همتای بریتانیایی وی اعلام شد. برنامه زیردریایی های هسته ای استرالیا اولین پروژه بزرگ این اتحادیه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 11
    روسیه خیلی نگرانه بمب اتم های خودش را نابود کنه
    • افشین IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      10 1
      تا وقتیکه بقیه دارن هیچ منطقی نميگه یک طرف باید داشته خودش رو نابود کنه و با دست خودش امنييت خودش رو به باد بده.اگه همه با هم این سلاح غیر بشری رو نابود کنند از همه بهتره. ولی اینجا منظور روسیه آینه که نمیشه به هر کی میخوان بدن و با هر کسی دشمن هستند حتی برای تولید انرژی صلح آمیز هم بهانه بگیرند و نزارند. حرف روسیه با اینکه خودش سلاح هسته ای داره اما در کل درست هست.
  • افشین IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    8 0
    همین اندازه مسخره. یک کشور رو به بهانه داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای هزار مدل تحریم میکنند و به یک کشور دیگه تسلیحات هسته اي ميدن چون جزو دارو دسته خودشون هست. از این مسخره تر وقتی هستکه کشورهای دارای سلاح هسته ای جزو شورای حکام آژانس هستند . مسخره بعدی اسرائیل هستکه سلاح هسته ای داره و عضو آژانس نیست اما برای بقیه تعیین تکلیف میکنه. بدتر از اون آمریکاست.کشوری که جزو بزرگترین دارندگان سلاح هسته ای هست و تنها استفاده کننده از اون اما نقش مبصر کلاس یا پلیس جهان رو داره!!! سازمان ملل و شورای امنييت بزرگترین مسخره این دنیا هستکه گویا شده ستاد احیا منافع چند کشور بخصوص. آنوقت در این دنیا با این سطح از بی انضباطي نباید قوی شد؟؟ بقول شاعر. : برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی. که در نظام طبیعت ضعیف پایمال هست. بعد بعضیها در این دنیای سراسر ظلم میگن موشک میخوایم چکار کنیم. هسته ای میخوایم چکار.یا هر شاخصه دیگری از قدرت رو. این برخیها حاضرن همه چی رو بدن فقط در راس قدرت بمونند.غافل از اینکه امضای هیچکس تضمین نیست و با این روش کشوری نخواهد ماند که تو در راس قدرتش باشی ابلح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس