اروپا در جایگاهی نیست که به مردم روسیه درس بدهد

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا طی سخنانی به مواضع بروکسل در قبال روسیه انتقاد کرده گفت که تلاش های پارلمان اروپا  برای درس آموزی به مردم روسیه،  توهین به هوش و توانایی مردم ما است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ولادیمیر چیژوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا طی سخنانی به مواضع بروکسل در قبال روسیه انتقاد کرده گفت که تلاش های پارلمان اروپا برای درس آموزی به مردم روسیه، توهین به هوش و توانایی مردم ما در آزاد اندیشیدن آنها تلقی می شود.

بر اساس این گزارش، چیژوف که این سخنان را در واکنش به قطعنامه صادر شده امروز اتحادیه اروپا علیه فرآیند برگزاری انتخابات مجلس دوما روسیه مطرح می کرد، گفت که این کشورهای اروپایی هستند که باید چگونگی برگزاری انتخابات و روند شفافیت آن را از روسیه یاد بگیرند.

وی تاکید کرد: ایده اصلی این قطعنامه این است که (روسیه) دارای دولت، رئیس جمهور و پارلمان شیطانی است. و برخی دیگر از مردم روسیه خوب و دمکراسی خواه هستند که نمایندگان پارلمان اروپا می خواهند به آنها در یافتن راهی برای روشنایی کمک کنند. من مطمئن هستم که چنین نگرش متکبرانه ای در برابر کشور ما به عنوان توهین به هوش و توانایی تفکر مستقل آنها تلقی می شود.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا تاکید کرد: اگر کسی در بروکسل معتقد است که چنین قطعنامه هایی می تواند روس ها را به تظاهرات ضد دولتی سوق دهد یا اوضاع کشور ما را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار دهد؛ من می گویم که آنها شناخت کمی از روسیه و مردم ما دارند. هموطنان ما به اندازه کافی مسئولیت پذیر و دارای بینش سیاسی هستند که بدانند چگونه با چنین رفتارهایی برخورد کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 3
    پوتین فردی نیست که قابل اعتماد باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس