کد خبر 1274615
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
دیدار

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اعلام خبر دیدار اسلامی با گروسی در وین گفت که دو طرف برای پایه ریزی روابط مبتنی بر احترام و حسن نیت تفاهم کردند.

به گزارش مشرق، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب (دوشنبه) از ملاقات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

نماینده دائم کشورمان در توئیتی در این باره نوشت: دو طرف همکاری متقابل در حوزه‌های مختلف را بررسی و چندین موضوع مورد علاقه متقابل را نیز مرور کردند.

غریب آبادی افزود: طرفین ضمن اذعان به اینکه ایران شریک مهمی برای آژانس است، تفاهم کردند روابطی مبتنی بر احترام و حسن نیت را پایه ریزی کنند.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور ور رئیس سازمان انرژی اتمی که دیروز (یکشنبه) در رأس هیأتی به وین سفر کرد، امروز (دوشنبه) در شصت‌ و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آژانس خواست از سیاسی‌کاری بپرهیزد و تصریح کرد: زمان آن فرارسیده که آمریکا سیاست‌های غلط خود را اصلاح کرده و در ابتدا همه تحریم‌ها را به شیوه‌ای عملی، موثر و قابل راستی‌آزمایی لغو کند.

این نخستین سفر اسلامی به وین پس از تصدی این سمت است.

کاظم غریب‌ آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این درباره سفر محمد اسلامی به وین نیز بیان کرده بود: در این سفر آقای اسلامی علاوه بر این‌که هیأت ایران را سرپرستی و مواضع ایران را در کنفرانس عمومی آژانس مطرح می‌کند، ملاقاتی با آقای گروسی خواهد داشت و چندین ملاقات با روسای هیأت‌های کشورهای دیگر و چندین بازدید نیز تنظیم شده است.

غریب آبادی گفت: این هم در چارچوب تعاملات روتین و عادی آژانس و ایران و به ویژه سازمان انرژی اتمی است و به ویژه در چارچوب فنی و حقوقی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس