کد خبر 1275434
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
مقایسه تاثیر کووپارس و سینوفارم آغاز شد/اتمام فاز ۳با ۱۰هزار نفر

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه رازی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن «کووپارس» تولید شده و به محض دریافت مجوز تزریق اضطراری آمادگی تولید ماهانه ۳ میلیون دز را داریم.

به گزارش مشرق، محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، امروز با اشاره به اینکه خط تولید واکسن «کووپارس» موسسه رازی برای تولید انبوه تکمیل و فعال شده است، گفت: تاکنون در بحث صنعتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کووپارس تولید شده است.

فلاح مهرآبادی افزود: گزارشی از روند کار به مراجع مربوطه ارسال شده است و در انتظار نتیجه کنترل کیفی هستیم، در صورت تایید ظرف یک هفته آتی مجوز اضطراری تزریق واکسن رازی صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در فاز اول کارآزمایی ۴۰۰ هزار دز تولید داشتیم که این میزان تولید تاییدیه کنترل کیفی را هم دریافت کرد. یک میلیون دز هم در ابتدای شهریور ماه تولید شد و دو هفته پیش برای  طی کردن مراحل کنترل کیفی ارسال شده است. اگر مجوز اضطراری صادر شود ما آمادگی تولید قطعی ۳ میلیون دز واکسن را در ماه داریم.

این مقام مسؤول افزود: فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از یک‌شنبه هفته گذشته آغاز شده و با استقبال خوبی همراه بود چنانچه بیش از ۲ هزار نفر در کارآزمایی این مرحله شرکت کردند.

سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن رازی افزود: تا به امروز ۵ هزار نفر دز اول واکسن کووپارس را دریافت کرده‌اند و این روند ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی تزریق دوز اول و دوم واکسن رازی ۲۱ روز تعریف شده است، ادامه داد: خوشبختانه با گذشت یک هفته از دریافت دز اول واکسن رازی از سوی بیش از دو هزار داوطلب هیچ عوارض جانبی مشاهده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 1
    خدا خیرشون بده بدون شانتاژ خبری و لاف دارن تولید میکنن. جو نمیدن یک ماهه پنجاه میلیون تولید میکنیم‌ شفاف میگه سه میلیون
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 3
      آمریکا جلوی ارسال تجهیزات خط تولید واکسن رو گرفت. دیروز یه گزارش مفصل از جزئیات ماجرا تو همین سایت منتشر شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس