کد خبر 1275490
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
روایت اتحادیه اروپا از دیدار بورل با وزیر خارجه ایران

دفتر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای به دیدار میان بورل و وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، دفتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با انتشار بیانیه ای، ضمن تایید دیدار دوجانبه بورل با وزیر خارجه ایران، بدون اشاره به بی ارادگی و بد عهدی اروپا در زمینه تعهدات برجامی خود، خواستار بازگشت تهران به توافق هسته ای شد.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر بورل آمده است: تمرکز مذاکرات بر روی برجام بود. نماینده عالی (جوزپ بورل) بر لزوم همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای حل مسائل مهم تاکید کرده و همچنین نسبت به مسیر کلی برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: (بورل) به عنوان مسئول هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، بار دیگر به اهمیت لزوم از سرگیری مذاکرات وین در راستای بازگشت مجدد به برجام تاکید کرد.

گفته می شود دو طرف در خصوص پاره ای از مسائل دیگر موورد علاقه مانند تغییرات اقلیمی، امور تجاری، مسائل امنیتی، حقوق بشر و مساله مهاجرت پرداختند.

در ادامه این بیانیه آمده است که دو طرف در خصوص علاقه دوجانبه برای همکاری در راستای مقابله با تهدیدهای منطقه ای با یکدیگر گفتگو کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 0
    رهبر معظم انقلاب در نوزدهم بهمن ماه پارسال در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند: «آن طرفی که حق دارد برای ادامه‌ی کار برجام شرط معیّن کند ایران است. علّت هم این است که ایران از اوّل به تمام تعهّدات برجامی خودش عمل کرد، جمهوری اسلامی به تمامی تعهّدات برجامی عمل کرد؛ آنها نقض کردند. ما حق داریم برای ادامه‌ی برجام شرط بگذاریم و این شرط را هم گذاشتیم و گفتیم و هیچ ‌کس هم از آن عدول نخواهد کرد؛ و آن این است که اگر میخواهند ایران به تعهّدات برجامی -که چند تعهّد آن را لغو کرده- برگردد، باید آمریکا تحریمها را کلّاً لغو بکند؛ آن هم نه به زبان و روی کاغذ که بگوید لغو کردیم؛ نه، بایستی در عمل تحریمها را لغو کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم و احساس کنیم که درست تحریمها لغو شده، آن وقت ما هم به این تعهّدات برجامی برمیگردیم؛ این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتّفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست بر نخواهیم گشت.» همچنین در اول فروردین ماه امسال در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران فرمودند: سیاست کشور در باب تعامل با طرفهای برجامی و در باب خود برجام، صریحاً اعلام شده؛ از این سیاست هیچ تخطّی نباید کرد؛ این سیاستی است که اعلام شده، مورد اتّفاق هم بوده؛ یعنی این جور نیست که این سیاست، سیاست استثنائی‌‌ای باشد در بین سیاست[های دیگر]؛ نه، این سیاستی است که مورد اتّفاق همه بوده. آن سیاست هم عبارت از این است که آمریکایی‌ها باید تمام تحریمها را لغو کنند، بعد ما راستی‌‌آزمایی خواهیم کرد؛ اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن وقت ما به تعهّدات برجامی‌مان برمیگردیم، یعنی بدون هیچ مشکلی به تعهّدات برخواهیم گشت؛ این سیاستِ قطعی است. قول آمریکایی‌ها را [هم] معتبر نمیدانیم؛ اینکه بگویند ما برمیداریم و روی کاغذ بردارند، این فایده‌ای ندارد؛ عمل لازم است؛ باید در عمل تحریمها را بردارند، ما هم راستی‌آزمایی کنیم و مطمئن بشویم که تحریمها برداشته شده، آن وقت به تعهّداتمان عمل میکنیم. این سیاست قطعی، ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست. درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اجرای کلمه به کلمه و مو به موی این سیاست به طور شجاعانه در تمام ابعاد ذکر شده و عدم تسلیم در برابر فشارها و تهدیدات غرب است.
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    جال است آقای امیر عبداللهیان ماسک دارد تا از طرف اروپایی کرونا نگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس