همایش بیداری اسلامی / قم

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: عزت و اقتدار امروز جبهه مقاومت در سراسر منطقه، به برکت هشت سال دفاع مقدس ملت غیور ایران اسلامی است.

به گزارش مشرق، حسین اکبری چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: دوران دفاع مقدس احیاگر فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جهان اسلام بود و از بزرگترین دستاوردهای این دوران، بروز و ظهور اندیشه ناب بسیج است.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان کشور و محدودیت‌های شدید نظامی و تسلیحاتی در ابتدای جنگ تحمیلی، تصریح کرد: ملت بزرگ کشورمان در این جنگ نابرابر با رشادت و فداکاری و با توکل و اعتماد به خداوند متعال و در تبعیت از رهنمودهای امام راحل (ره) به پیروزی رسیدند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه افزود: امروز رشد و توسعه تفکر بسیجی در منطقه موجب شکست مفتضحانه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه و یمن و لبنان شده و توازن نظامی به نفع اسرائیل که آمریکا به دنبال آن بوده از میان رفته است.

وی با بیان اینکه تصور رژیم صهیونیستی از نفوذناپذیری گنبد آهنین کاملاً از بین رفته است، ادامه داد: جبهه مقاومت با درس گرفتن از مکتب سرخ عاشورای حسینی دارای توانمندی و ویژگی‌های منحصر به فردی است که دشمنان را به شدت سردرگم کرده است.

اکبری با بیان اینکه ما می‌توانیم با تکیه بر آموزه‌های دینی در تمامی عرصه‌ها برای جهانیان نظریه پردازی کنیم، گفت: آمریکا به دنبال تسلط و حاکمیت بر جهان بوده اما جبهه مقاومت اجازه نداده است که به اهداف پلید خود دست یابد.

وی در رابطه با اوضاع افغانستان نیز خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را یک شکست سنگین برای آنها دانست و عنوان کرد: اینکه برخی تصور می‌کنند خروج آمریکایی‌ها از افغانستان بر اساس یک طرح و برنامه بوده، کاملاً اشتباه می‌کنند، زیرا آمریکا به شدت ناتوان شده و افول کرده است.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به زودی از عراق و همه منطقه نیز فرار می‌کنند، تصریح کرد: ما باید خود را برای دوران پسا آمریکا آماده کنیم و آموزه‌های انقلاب اسلامی را به سراسر جهان صادر کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس