درگیری خاخام یهودی با یک صهیونیست

بیش از ۱۰۰ خاخام یهودی در آمریکا که قرار است به زودی از موسسات و نهادهای آمریکایی فارغ التحصیل و به عنوان خاخام معابد یهودی انتخاب شوند، رژیم صهیونیستی را دولتی نژادپرست خواندند.

به گزارش مشرق، بیش از ۱۰۰ خاخام یهودی در آمریکا که قرار است به زودی از موسسات و نهادهای آمریکایی فارغ التحصیل و به عنوان خاخام معابد یهودی انتخاب شوند، رژیم صهیونیستی را دولتی نژادپرست خواندند که علیه فلسطینیان مرتکب جنایت شده است. این خاخام‌ها جامعه یهودی آمریکا را به توقف کمک مالی به رژیم صهیونیستی فراخواندند.

خبرگزاری فلسطینی "وفا" تاکید کرد که خاخام‌های یهودی آمریکا با امضای طوماری رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان و ایجاد رعب و وحشت در قدس و دیگر اراضی فلسطینی برای سالیان متمادی متهم کردند.

در این طومار آمده است: خون در خیابان‌های سرزمین مقدس بر زمین ریخته است، آتش در تپه‌ها و بلندی‌های قدس برافروخته شده، ساختمان‌ها در غزه به آتش کشیده شده است، خشونت در خیابان‌های اللد و حیفا رو به افزایش است، با هر خبری تصاویری جدید ذهن‌های ما را درگیر می‌کند و با هر ظلم و ستم تازه‌ای، بارها و بارها احساس غم و ناراحتی خواهیم کرد.

در این طومار همچنین به دوگانگی سیاست‌های نهادهای یهودی آمریکا اشاره و تاکید شده که این نهادها همواره این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه در برابر خشونت علیه یهودیان بایستیم؟ و برای این منظور کارگاه‌ها و برنامه‌ها و تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند اما با این وجود، بسیاری از همین نهادها و موسسات در قبال استفاده نادرست از قدرت و خشونت و نژادپرستی "اسرائیل" علیه فلسطینیان سکوت کرده و چشم خود را بر اهانت‌های روزانه نیروهای پلیس و ارتش "اسرائیل" به فلسطینیان بسته‌اند.

در بخش دیگری از این طومار آمده که زمان مقابله فرا رسیده و باید جهل و نادانی را کنار بگذاریم وقتی می‌بینیم که ارتش "اسرائیل" مرزها را تحت کنترل خود گرفته و مسؤول بی‌خانمانی و محرومیت فلسطینیان از زندگی و رفتن به مدرسه است.

این خاخام‌های یهودی جامعه یهودی آمریکا و طلاب مدارس یهودی را به توقف کمک مالی به رژیم صهیونیستی فراخواندند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس