فرانسه دستور انتقام از آمریکا، انگلیس و استرالیا را صادر کرد

با ادامه جنجال بر سر معاهده امنیتی- نظامی جدید میان استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به «آکوس»، پاریس دستور انتقام از واشنگتن، لندن و کانبرا را صادر کرد.

به گزارش مشرق، فرانسه به مقامات دولتی خود دستور داده است تا به دلیل کنار گذاشته شدن این کشور از قرارداد فروش ۵۶ میلیارد یورویی زیردریایی از سوی استرالیا، آمریکا و انگلیس انتقام بگیرند.

بر اساس اعلام این رسانه، استرالیا در حالیکه برای جایگزینی زیردریایی‌های فرسوده خود و خریدن ۱۲ فروند زیردریایی دیزلی با قابلیت تجهیز به پیشرانه اتمی قرارداد بزرگی با فرانسه بسته بود، با امضای قرارداد مشابه دیگری موسوم به «آکوس» با آمریکا و بریتانیا، به طور ناگهانی معامله با فرانسه را فسخ کرد.

بیشتر بخوانید:

فرانسه فاکتور غرامت برای استرالیا فرستاد

قرارداد استرالیا با فرانسه که «قرارداد قرن» خوانده می‌شود، در سال ۲۰۱۶ به امضاء رسیده بود.

پاریس با اعتراض شدید به رفتار این ۳ کشور که آن را «خنجر از پشت» تعبیر کرد و در جریان تنش دیپلماتیک بی‌سابقه، سفیران خود را از کانبرا، واشنگتن و لندن فراخواند.

بیشتر بخوانید:

کاخ‌ سفید: سفیر فرانسه در آمریکا به واشنگتن بازمی‌گردد

موضوع برنامه انتقام فرانسه را یک مقام فرانسوی به پایگاه رسانه‌ای پولیتیکو آمریکا اعلام کرده است.

به گزارش شبکه بلومبرگ، همزمان اعضای اتحادیه اروپا در همبستگی با فرانسه موافقت خود را برای به تعویق انداحتن مذاکرات تجاری با آمریکا که برای هفته اینده پیش‌بینی شده بود، اعلام کردند.

روزنامه تلگراف هم نوشته است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا از واکنش خشمگینانه فرانسه به قرارداد آکوس «شگفت زده» شده اند.

از سوی دیگر، در میانه دعواهای سیاسی فرانسه با چند کشور هم‌پیمانش، شرکت فرانسوی ناوال که سازنده زیردریایی و طرف معامله استرالیا در قرارداد جنجالی فسخ شده است، اعلام کرد که در پی وصول غرامت از طرف استرالیایی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    34 0
    ایران :فرانسه باید هرچه سریع تر پای مذاکره ی تجاری با آمریکا حاضر بشه و حق به تعویق انداختن رو نداره،در غیر این صورت روح دیپلماسی ازش نارحت میشه
    • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 0
      دمت گرم خخخخخخخ
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 0
      احسنت ، ولی در کل تو اون روح دیپلماسی..........!! خخخخخخخ
  • سگ شناس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 2
    لطفا در دعوای سگها مداخله نکنید
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 0
      اتفاقأ الان وقت مداخله هست!! خخخخخخ
  • FR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    3 0
    دعوای کفتارها برای گوشت شکار!
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    استرالیا قرارداد ۵۶ میلیارد یورویی زیردریایی خود با فرانسه که « معامله قرن» خوانده می‌شود را به طور ناگهانی با فرانسه فسخ کرد. و با آمریکا و انگلیس قرارداد مشابه موسوم به «آکوس» بست.// خب دوتا اشکال داشته اشکال اولش این بوده که مانند برجام معامله قرن بوده کلا غرب معامله نداره منظور قرن معامله نداره همش کلکله .دوما مانند برجام نقطه و کُما و پرانتز باز و پرانتز بسته و آکولاد...زیاد داشته یه هوکی قرارداد از نقطه رفته تو کُما قرارداد باطل شده الان هنوز در کُما بسر میبرد مانند برجام ...خخخ نمدونستیم اصلاح طلبهای فرانسه قراردادبرجامچای زیردریایی نوشتند. راحت زد زیر قرارداد راحت .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 1
    فرانسه در اندازه این حرفها نیست - دارند یک دام برای دون پاشی بادونی مثل فرانسه را برای فریب آماده می کنند - فرانسه یک کشور در حال اشغال است که در اشغال آمریکا است
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 1
      دقیقا ..... تازه در دوران اشغال خوب سرویس به خلبانهای انگلیسی دادن . خودشونم می دونن . بی غیرتها . خوب شد . روی این مکرون کم شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس