اربعین - نمایه

مدیر اجرایی ستاد اربعین با اشاره به انتقال۱۴ هزار زائر اربعین به عراق در روز گذشته، گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار زائر ایرانی به خیل زائران پیاده‌روی اربعین پیوستند.

به گزارش مشرق، امید کوثری مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی، با اشاره به اینکه سفر زائران اربعین به عراق در روزهای جاری سرعت گرفته است، اظهار داشت: سفر زائران اربعین به عراق از ۲۸ شهریور ماه آغاز شده است که البته در روزهای نخست به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در صدور ویزا و فروش بلیت پرواز اربعین تعداد محدودی از زائران به عراق سفر کردند.

ویزای حدود ۵۵ هزار زائر اربعین تا ظهر روز گذشته صادر شد

وی با بیان اینکه تا ظهر روز گذشته ۵۴ هزار و ۶۹۰ ویزای اربعین صادر شد، ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته اعزام ستاد اربعین تا روز گذشته ۶۰ هزار زائر اربعین قطعی شده و برای ۵۴ هزار و ۶۹۰ نفر ویزا صادر شد که روند صدور ویزاهای پنج هزار و ۳۱۰ نفر باقی مانده نیز در حال انجام بود.

تشرف ۱۴ هزار ایرانی اربعین به عراق در یک روز

کوثری با اشاره به اینکه تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه، ۱۹ هزار نفر از زائران اربعین به صورت هوایی به عراق سفر کردند، گفت: همه سفرهای اربعین به صورت هوایی انجام می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشور، روز گذشته ۱۴ هزار زائر اربعین با پروازهای داخلی به عراق منتقل شدند.

بیش از نیمی از زائران ایرانی به عراق سفر کردند

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار ایرانی به خیل زائران زائران پیاده‌روی اربعین پیوستند، خاطرنشان کرد: همه زائران به صورت هوایی اعزام شدند و هیچ زائری از مرزهای زمینی به عراق اعزام نشده است.

زائران اربعین از ۱۴ ایستگاه پروازی به عراق سفر می‌کنند

وی با اشاره به افزایش ایستگاه‌های پروازی برای سهولت اعزام زائران اربعین حسینی افزود: در ابتدا قرار بود زائران اربعین از ۶ ایستگاه پروازی به عراق اعزام شوند که با توجه به پراکندگی زائران در استان‌ها چند ایستگاه پروازی نیز برای زائران اربعین فعال شدند؛ به طوری که پس از آن تعداد ایستگاه‌های پروازی به ۱۱ ایستگاه رسید و پس از آن، چهارشنبه ایستگاه‌های پروازی اردبیل، بندرعباس و بوشهر نیز به لیست ایستگاه‌های پروازی افزوده شدند. 

کوثری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ ایستگاه پروازی در اختیار زائران اربعین قرار گرفتند، گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از سفر زائران اربعین به سایر شهرها صورت گرفت. به طوری که ما سعی کردیم زائران از شهرهای خود به زائران اربعین بپیوندند.

امسال بر اساس سهمیه فقط ۶۰ هزار ایرانی به زیارت اربعین مشرف می‌شوند. البته با توجه به تصمیم مسؤولان کشورمان همه زائران اربعین ۲ دوز واکسن کرونا تزریق کرده بودند و باید در سامانه سماح تأیید می‌شدند تا بتوانند ویزا بگیرند. همچنین در روزهای اخیر سامانه سماح به شرکت‌های هواپیمایی متصل شد تا فقط افرادی که ویزای اربعین دارند، امکان خرید بلیت پرواز اربعین داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 0
    التماس دعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس