اربعین نمایه

وزیر کشور گفت: در تلاشیم که تمامی زوار در اربعین حسینی حضور پیدا کنند؛ فرمانده مرزبانی و فرمانداری در حال رایزنی با طرف عراقی هستند و در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی بازگشایی می‌شود.

به گزارش مشرق، ظهر امروز وحیدی وزیر کشور در حین پیاده روی خود در میان مردم با بیان اینکه تمام سعی و تلاش دولت این بوده که مردم بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن در پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند، گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی اولویت دولت حفظ سلامت مردم بوده و هست و درصددیم که بهترین شرایط برای زوار ایجاد شود تا مردم بتوانند در صحت، سلامت و امنیت به کربلا سفر کنند.

بیشتر بخوانید:

چه تعداد ایرانی به پیاده‌روی اربعین مشرف می‌شوند؟

وی افزود: در تلاشیم که تمامی زوار در اربعین حسینی حضور پیدا کنند اما این یک موضوع دوطرفه بین دو دولت ایران و عراق است و نیاز به توافق دو طرف دارد. 

پیاده‌روی دو ساعته وزیر کشور با زوار اربعین در مرز «مهران»

وزیر کشور گفت: در حال حاضر مشکل ما این است که عراق ورود زائران اربعین را از مرز زمینی نمی‌پذیرد؛ فرمانده مرزبانی و فرمانداری در حال رایزنی با طرف عراقی هستند و در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی بازگشایی می‌شود.

گفتنی است؛ وزیر کشور به صورت نمادین در میان مردم تا پایانه مرزی مهران دو ساعت پیاده روی کرد؛ در واقع رئیس جمهور و هیات همراه، به منظور سرکشی و رسیدگی به در مرز حضور داشتند.

از صبح امروز تعداد قابل توجهی از علاقه مندان به بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) که امکان تهیه بلیط و سفر هوایی را نداشتند به صورت پیاده به استان ایلام و پایانه مرزی مهران مراجعه کردند و به امید عبور از مرز زمینی به عتبات عالیات سفر کنند، گرچه مسوولان وزارت کشور و استانداری ایلام بارها اعلام کرده‌اند ورود به عراق تنها از طریق هوایی امکان پذیر است. 

برخی از زوار نیز به نیت پیاده روی اربعین خود را به نقطه صفر مرزی می‌رسانند و چند کیلومتری در مسیر پیاده روی می‌کنند و پس از عرض سلام در نقطه صفر مرزی به شهر خود باز می‌گردند. 

دانلود
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هيچكس IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    برادران مسئول شما درست مسئوليتان را انجام بدهيد دوستي امام حسين ( ع ) را ثابت كرديد شما مسئول هستيد وقت شما براي ايرانيها و بيت المال هر دقيقه اش چقدر ها هزينه دارد خدمت خدمت خدمت نه شاعر و جلسه اقتصاد خراب خراب خراب از جان مايه بگذاريد و خدمت كنيد
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    من دوست دارم هزار تکه شوم ولی امام حسین ابولفظل وامام بزرگوار مولا را وتمام امامهارا زیارت گنم انکس که تو را شناخت خود را چه کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس