کد خبر 1416044
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
اوج حضور زائران در مهران/ روزانه ۲۰۰ هزار نفر از مرز خارج می شوند

ایلام-تردد در مسیرهای منتهی به مرز مهران به اوج خود رسیده به طوری که روزانه ۲۰۰ هزار نفر از مرز خارج می شوند.

به گزارش مشرق، حضور زائران اربعین حسینی در مرز مهران به اوج خود رسیده است به طوری که پارکینگ‌های شهرستان مملو از خودروی زائران شده است.

مرز بین المللی مهران امروز نیز یکی از روزهای شلوغ و پرتردد خود را تجربه کرد، بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت کار انتقال زائران را انجام می‌دهند.

مسیرهای منتهی مرز مهران شاهد تردد و حجم زیادی از خودروهای زائران اربعین حسینی است، در قسمت‌هایی از مسیر ایلام-مهران گره ترافیکی وجود دارد.

خدمات رسانی در بخش‌های مختلف به زوار اربعین حسینی در شهر مهران و در مسیر پایانه مرزی نیز در حال انجام است، آمارها نشان می‌دهد هم اکنون روزانه ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج می‌شوند.

در این روزهای که مرز بین المللی مهران بار دیگر شاهد حضور میلیونی مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) است از کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد همه مشغول خدمت به زائران سید الشهدا (ع) هستند.

طبق آمار اعلام شده از سوی ستاد اربعین ۹۶ موکب قرار است که در شهر مهران تا پایانه مرزی مهران به زوار خدمات رسانی کنند.

رضایت مندی زوار از خدمات در مرز مهران

استاندار ایلام شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان، ضمن تقدیر از خدمت گذاری شبانه روزی مردم و مسئولان استانی در اربعین، اظهار کرد: طبق آمار موثق بیشتر زوار از خدمات دهی امسال استان ایلام راضی هستند و اذعان داشته‌اند که نحوه خدمت رسانی امسال با سال‌های قبل تفاوت داشته است.

حسن بهرام نیا در ادامه خدمتگزاری و خادمی زوار امام حسین (ع) را یک سعادت و افتخار بزرگ برای مردم و مسئولان استان دانست و گفت: همه مسئولان استان باید به صورت میدانی در امور اربعین حضور فعال داشته باشند کما اینکه خود بنده و معاونین از چند روز قبل در مهران مستقر شده‌ایم.

اوج حضور زائران در مهران/ روزانه ۲۰۰ هزار نفر از مرز خارج می شوند

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ اربعین در کمتر از سه ماه جز با روحیه جهادی امکان پذیر نبود، اظهار داشت: همین سالن جلسات مانیتورینگ اربعین به لطف خدا و با کار جهادی ایجاد شد و امروز شاهد برگزاری نشست ستاد اربعین در آن هستیم.

استاندار ایلام در ادامه به بازدید مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری از مرز مهران اشاره کرد و اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر بهداشت پس از بازدیدهای میدانی از زیرساخت‌های اربعین ابزار رضایت داشتند و از زحمات مجموعه مدیران استان قدردانی کردند.

وی در ادامه بر نظافت و بهداشت شهر مهران و پایانه مرزی تاکید کرد و گفت: در این راستا پاکبان ها بیشترین زحمت را در اربعین می کشند و برنامه داریم از کل شهرستان‌های استان پاکبان به سمت زرباطیه اعزام کرده تا بتوانند در آنجا نیز خدمات رسانی کنند.

بهرام نیا با اشاره به محدودیت‌ها و سختی‌ها در ایجاد زیرساخت‌ها گفت: علی رغم مشکلات مالی اما نه تنها کارها متوقف نشد بلکه با دستان خالی اما با حفظ وحدت و همدلی کارها را پیش برده‌ایم.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در استان برای رضایتمندی زوار و خدمات رسانی شایسته به زوار از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود و از همه اعضای ستاد نیر می‌خواهم تا آخرین روز این کنگره عظیم با تمام توان پای کار باشند.

وی افزود: دولت سیزدهم دولت کار و کرامت و خدمت بی منت است و تلاش بی وقفه و رضایتمندی مردم در امور را در دستور کار دارد.

۱۰۰ دستگاه آمبولانس در پایانه مرزی مهران مستقر شده است

سخنگوی اورژانس کشور در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان ایلام یک ظرفیتی در بخش بهداشت و درمان برای ارائه خدمات دارد.

مجتبی خالدی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مرزهای مهم و پرتردد زائران مرز مهران است، یک تمرکز ویژه ای در وزارت بهداشت بر روی مرز مهران وجود دارد.

وی افزود: برای مرز مهران ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۸ بیمارستان صحرایی، ۳ فروند بالگرد و ۲ هواپیمای بزرگ برای جابجایی مصدومان فراهم شده است.

اوج حضور زائران در مهران/ روزانه ۲۰۰ هزار نفر از مرز خارج می شوند

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای بیماران مخصوصاً کسانی که دچار گرمازدگی می‌شوند، نیز در شهرستان و پایانه فراهم شده است.

وی افزود: از نمونه خدمات اورژانس انتقال بیماران گرمازده از نقطه صفر مرزی به بیمارستان‌های مرزی و بیمارستان صحرایی مستقر شده است.

خدمات رسانی درمانی به ۹ هزار و ۶۱۸ زائر اربعین حسینی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه خدمات درمانی تعداد ۹ هزار و ۶۱۸ زائر اربعین حسینی به اورژانس مراجعه کرده که از این تعداد هشت هزار و ۹۹۷ نفر پس از دریافت خدمات به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

جاسم محمدی گفت: همچنین تعداد ۴۵۰ نفر در بخش‌های اورژانس، ۳۰۴ نفر در بخش‌های تخصصی و تعداد ۷۱ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در حوزه فوریت‌های پزشکی نیز تعداد کل خدمات ارائه شده ۲ هزار و ۴۴۶ مورد، تعداد تماس با فوریت پزشکی ۲ هزار و ۳۳۰ مورد، تعداد مصدومین ترافیکی ۱۵۲ مورد و تعداد مصدومان غیرترافیکی ۲ هزار و ۲۹۴ مورد بوده است.

محمدی تصریح کرد: همچنین تعداد اعزام آمبولانس ۷۷۰ مورد و تعداد مراجعات حضوری تعداد ۱۷۵۰ مورد بوده است.

وی گفت: در حوزه بهداشت نیز تعداد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی ۱۱۵۹ مورد، تعداد نمونه برداری اولیه و مواد غذایی ۶۱۸ مورد، میزان مواد غذایی فاسد معدوم شده ۲۴۶ کیلوگرم، سنجش پرتابل مواد غذایی ۷۹۵ مورد و تمام افراد مراقبت شده نیز ۳۵۲۵۵۶ نفر بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران ۴۶۵ مورد، تعداد نسخ بستری ۱۱۳ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۲۰ مورد و تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۱۳۲ مورد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس